Blogje over V70N D5

Gestart door grijzev70tdi, 04-05-2010 23:53:36

Vorige topic - Volgende topic

grijzev70tdi

We rijden al diverse jaren Volvo; 740 estate, amazon estate, 850 sedan alter 1 en toen deden we een misstap, we kochten een Saab 9-3 2.2 tid :eusa_wall:. We gingen meer rijden en de 850 was benzine. Na de Saab kwam onze huidige V70 TDI waarvan de km-stand op 425 000 staat.

We hebben geen plannen om de auto te gaan tunen/uiterlijk te gaan veranderen. We houden hem gewoon rijdend.
We hebben hem gekocht met 300 000 km op de klok. Alleen hebben ze jammer genoeg de km-stand terug gedraaid naar 200 000 km. Voor dat we de Volvo kochten was dat wel bekend bij ons. Hij heeft toen een nieuwe distributie riem gekregen en een grote beurt gehad.

Het onderhoud doe ik samen met mijn vader van wie de auto is. Ik doe zelf een monteurs opleiding en ben ook veel met auto's bezig. Ik werk ook in een garage bij een Volvo-fan. Hij is zelf ook in het bezit van een 855 T-5R orgineel nederlandse auto en eigenaar sinds 1998. Hij staat nu in de showroom.

Voor het onderhoud mag ik gewoon alles gebruiken wat daar is. Wel zo makkelijk. Dan hoef je niet alles op de oprit te doen.

De afgelopen jaren zijn diverse dingen vernieuwd zoals stuurkogels, draagarmen reactiestangen(4x) en allerlei andere dingen.

Dit blogje gaat eigenlijk alleen over het onderhoud en dingen die we mee maken met de Volvo.
We hebben sinds November een huis in Zweden dus daar rijden we regelmatig heen.

MOrgen eerst maar eens de stuurkogels weer eens vervangen en uitlijnen. Is al de 2de keer maar toen is geen org. volvo onder gekomen  

Als jullie nog vragen of opmerkingen hebben hoor ik het graag. :-[
Grolsch, het klinkt al lekkerder

grijzev70tdi

De stuurkogels zijn vervangen, morgen word hij uitgelijnd bij BSL in Lochem om 9.30. Daarna word hij gepoest. Mag wel weer na de winter

viking_in_shorts

Waar staat jullie huis in Zweden?

grijzev70tdi

Citaat van: viking_in_shorts op 07-05-2010 00:56:04
Varmland eksharad, waar jij ook al weer?

viking_in_shorts

Citaat van: grijzev70tdi op 07-05-2010 19:06:53
Citaat van: viking_in_shorts op 07-05-2010 00:56:04
Varmland eksharad, waar jij ook al weer?

Ik zit net ten zuiden van Göteborg - bij een dorpje dat Kungsbacka heet.

grijzev70tdi

Een tijdje geleden kwamen bij de boot naar denemarken  deze V70 tegen .  verder is er geen nieuws. Mischien schokdempers voor vervangen, is een beetje zoekerig. Hij deint niet.

elmarconi

Citaat van: grijzev70tdi op 19-05-2010 20:03:38
Een tijdje geleden kwamen bij de boot naar denemarken  deze V70 tegen http://i48.tinypic.com/11j2dcp.jpg

Nou, die smokkelt geen sigaretten...
--
Autogas Inside . . .

grijzev70tdi

Citaat van: elmarconi op 19-05-2010 20:40:52
Citaat van: grijzev70tdi op 19-05-2010 20:03:38
Een tijdje geleden kwamen bij de boot naar denemarken  deze V70 tegen http://i48.tinypic.com/11j2dcp.jpg

Nou, die smokkelt geen sigaretten...

Dat denk ik ook niet nee, ik denk een beetje alcaholische drank. Had een zweeds kenteken en drank is in zweden erg duur

Ewout Schalkwijk

Citaat van: grijzev70tdi op 19-05-2010 23:11:27
Dat denk ik ook niet nee, ik denk een beetje alcaholische drank. Had een zweeds kenteken en drank is in zweden erg duur

Nou ga dan maar niet naar de buren... Hier is het twee keer duurder dan in Zweden. Sinds ik hier woon heb ik 'Moonshine' tot kunst verheven :-)

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

grijzev70tdi

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 20-05-2010 14:53:42
Citaat van: grijzev70tdi op 19-05-2010 23:11:27

Nou ga dan maar niet naar de buren... Hier is het twee keer duurder dan in Zweden. Sinds ik hier woon heb ik 'Moonshine' tot kunst verheven :-)

Ewøut
:eusa_clap:

grijzev70tdi

grijzev70tdi

Gisteren de roetmobiel voorzien van een nieuw oiliefilter en 6 liter nieuwe olie. HIj mag volgende week weer vlammen op de autobahn naar Zweden, dus een beetje nieuwe olie is dan niet verkeerd.

grijzev70tdi

Gisteren bezig geweest met de binnenkant schoon te maken. De buitenkant word misschien vanmidag gedaan. Foto's volgen

Gmid

Spot ik daar nu op je eerste foto een echte De Waard tent? Een Albatros misschien?

Goed bezig.  ;D
Volvo C30 '12

grijzev70tdi

Citaat van: Gmid op 24-05-2010 12:46:39
Spot ik daar nu op je eerste foto een echte De Waard tent? Een Albatros misschien?

Goed bezig.  ;D

Klopt is een Albatros. Goed gezien :eusa_clap:. Gebruiken nu niet zo veel meer ivm het huis in Zweden