Blogje over V70N D5

Gestart door grijzev70tdi, 04-05-2010 23:53:36

Vorige topic - Volgende topic

Sbv

Ik sluit me bij Tim aan, iets van rond de 60 euro in Nederland. Winteraanbieding, zal binnenkort ook wel weer winteraanbieding worden

viking_in_shorts

Hier in Zweden voor de N van m'n vriendin.

elianmars

Op eBay (Duitsland) word je doodgegooid met die matten.

grijzev70tdi

Grolsch, het klinkt al lekkerder

grijzev70tdi

Vandaag even iets anders op gehaald:

Kabelboom moet nog worden besteld. Trekhaak is van het model 2005. Ik neem aan dat dat wel past onder een 2002.

Groeten Jasper

grijzev70tdi

Kabelboom is binnen. Moet er nu ook wel snel onder ivm met het verhuizen zus.

grijzev70tdi

Over een maand gaan de winterbanden er weer onder, ik zag alleen dat de maat van die banden 215/55/16 was. Lijkt mij wel erg breed voor winterbanden. De maat van de zomerbanden is 205/55/16. Zal het niet gaan aanlopen met scherpe bochten? En een beetje zoekerig worden?

M.Vr. Groet Jasper

elianmars

Zoveel verschil zal het niet uitmaken, hoor.

Als de wagen niet verlaagd is, zal het aanlopen wel meevallen. Hoogstens dat de banden iets tegen de schermen aan de binnenkant (motorkant) schuren.

grijzev70tdi

Oke, was alleen bang dat hij zoekerig zou worden. Dat schuren lijkt mij nog niet zo erg.

grijzev70tdi

Even een klein updatje:

Vrijdag heeft iemand bij de praxis in zeist een mooie rode kras over bijde linker deuren gemaakt :-[  Natuurlijk geen briefje er bij >:(

Gelukkig kon hij nog redelijk weg gepoets worden, als je goed kijkt zie je het nog wel :(

Foto's volgen zo snel mogelijk (Zonder de grote kras)

Ik had ook nog een vraagje, is het handig en mogelijk om de D5 te chippen icm met automaat? of is dat  :eusa_naughty:? En zou hij dan ook iets zuiniger worden? want we kunnen nu gem. 800 tot 850 km op een volle tank, de TDI gem. wel 1000 tot 1100 km.

De knobbel zit er in middels ook onder, ging behoorlijk makkelijk als je de beschikking hebt over een brug ;D Is inmiddels ook al veel gebruik van gemaakt van de knobbel (zussen die op kamers gaan :D)
Groeten Jasper

reneetje

Citaat van: grijzev70tdi op 13-11-2010 19:27:06

Ik had ook nog een vraagje, is het handig en mogelijk om de D5 te chippen icm met automaat? of is dat  :eusa_naughty:? En zou hij dan ook iets zuiniger worden? want we kunnen nu gem. 800 tot 850 km op een volle tank, de TDI gem. wel 1000 tot 1100 km.

Ik weet niet wat jouw rijstijl is maar mijn vrouw rijdt met de (S60) D5 AT toch gauw 1100 km uit een tank..... :eusa_think:
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

grijzev70tdi

Rijslijl is normaal volgens mij, met het verkeer mee, 130 a 140 op de teller als er geen file staat (teller wijkt ook behoorlijk af, 100 op teller is 90 gps)

Sbv

Verbruik kan ik me bij aansluiten.
Ik rij gem rond de 1:12 met mijn 185 pk D5 geartronic. Na chippen is deze niet echt zuiniger geworden. Rijstijl is eigenlijk gelijk gebleven.
Met mijn S60 D5 geartronic reed ik rond de 1:13,5, ook deze was gechipped.
Wel altijd redelijk stevig rij tempo

grijzev70tdi

Nog een paar daagjes en kunnen we de eerste lange rit maken met de N (3500 tot 4000 km). Vakantie naar zweden.
Gisteren gaf de boardcomputer aan dat  hij weer toe was aan service, dus dat is misschien wel handig om dat nog even te doen voor de vakantie ;).
Ook gelijk het interieur even schoonmaken :D, extrieur heeft toch geen zin met dit weer, hij is met 10 km toch al weer vies en de kans dat de deur niet meer open wil word ook een stuk groter :'(.

De schade laten we maar zo, alleen als de auto schoon is zie je het een klein beetje als je goed kijkt.

Starten geen problemen met dit weer(afkloppen). Zullen zien hoe het gaat met -30 :-\

Groet Jasper

tom480

Citaat van: grijzev70tdi op 20-12-2010 19:12:50
Nog een paar daagjes en kunnen we de eerste lange rit maken met de N (3500 tot 4000 km). Vakantie naar zweden.
Gisteren gaf de boardcomputer aan dat  hij weer toe was aan service, dus dat is misschien wel handig om dat nog even te doen voor de vakantie ;).
Ook gelijk het interieur even schoonmaken :D, extrieur heeft toch geen zin met dit weer, hij is met 10 km toch al weer vies en de kans dat de deur niet meer open wil word ook een stuk groter :'(.

De schade laten we maar zo, alleen als de auto schoon is zie je het een klein beetje als je goed kijkt.

Starten geen problemen met dit weer(afkloppen). Zullen zien hoe het gaat met -30 :-\

Groet Jasper

Ik ben ook erg benieuwd  :eusa_shifty: Zal wel goed gaan, hoop ik  :eusa_pray:
- R1200GS -