Blogje over V70N D5

Gestart door grijzev70tdi, 04-05-2010 23:53:36

Vorige topic - Volgende topic

MVeldhuis

Dit vind ik niet goed starten hoor. Dit is gewoon belabberd aan slaan en duid zeker op een probleem.

grijzev70tdi

Dit heeft doet hij regelmatig, ene keer is het gewoon goed, dus strak lopen, maar meestal dit. Met name als hij warm is. Dit lijkt mij geen accu probleem
Grolsch, het klinkt al lekkerder

Marc O.

Citaat van: grijzev70tdi op 09-01-2012 19:32:48
Gister de accu gemeten met starten, blijft ruim boven de 10 volt en gaat gelijk naar de 14v. Starten blijft hier in nederland gewoon goed gaan.

Wat hij altijd al heeft gehad is dat hij langzaam op toeren komt, heb er even een filmpje van gemaakt: http://www.youtube.com/watch?v=hpIp_pVWdMk&list=UUb9yzwZUy_zavaY2c1tDnMQ&index=1&feature=plcp

Moet volgens mij toch gelijk strak lopen? Zie ik bij de andere wel tenminste  :eusa_think:

Waarom brandt dat uitroeptekentje? Deur open of iets ernstigers?
...The Nile isn't just a river in Africa...

MVeldhuis

absoluut niet, dit lijkt mij een brandstofprobleem.

Nogal wiedes aangezien een diesel behalve brandstof en lucht niks nodig heeft ;D

grijzev70tdi

Nah, beetje compressie vind ie ook wel fijn denk ik ;D

Marc O.

Citaat van: grijzev70tdi op 09-01-2012 19:42:06
Nah, beetje compressie vind ie ook wel fijn denk ik ;D

Brandstof, zuurstof, in de juiste verhouding en de juiste vermenging.
...The Nile isn't just a river in Africa...

LPGLE

hoe zijn de injectoren getest ?

en zit er een ( retro )  roetfilter onder de auto ?

in regio oost nederland zijn er maar een paar die injectoren goed kunnen testen ( m.u.v  retour brandstofmeting ) , o.a. Kleinjan Nijverdal

persoonlijk denk ik dat een injector inwendig lek is .

grijzev70tdi

Citaat van: LPGLE op 09-01-2012 19:50:21
hoe zijn de injectoren getest ?

en zit er een ( retro )  roetfilter onder de auto ?

in regio oost nederland zijn er maar een paar die injectoren goed kunnen testen ( m.u.v  retour brandstofmeting ) , o.a. Kleinjan Nijverdal

persoonlijk denk ik dat een injector inwendig lek is .

Injectoren zijn nog niet getest. Er zit een achteraf ingebouwd roetfilter onder.

Wil eerst even een retourmeteing doen, voor een indicatie. Als ik ze echt laat testen gaan ze ook naar Kleinjan (komen daar met het bedrijf ook)

Ik zelf zit daar ook nog steeds aan te denken. Garage denk dat er ergens valse lucht zit, of lucht in het systeem

MVeldhuis

Valse lucht kan je heel eenvoudig zien door een stukje doorzichtige slang voor de hogedrukpomp te zetten (dus aan de zuig).
Dan zie je luchtbelletjes voorbij komen als dat het geval is.
Toch checkte ik ook zeker je injectoren, die zijn berucht om startproblemen.

LPGLE

roetmeting zegt niets over een indicatie over je roetfilter .
Heb de mijne ook onlangs bekeken , en schrok enorm , ding zat voor 75% dicht !!

Om je kosten te besparen rijd maar langs kleinjan , en gooi dat roetfilter er onderuit .
Geen probleem met de apk zolang je uitstoot goed is , en gezien het woord RETRO , achteraf onder gebouwd , was dat voorheen ook binnen de normen .

Wel kan je de kabelboom nog laten checken van je injectoren , als ze daar al eens mee aan het rommelen zijn geweest is de kans op een breuk groot .

maar zoals eerder gezegd ,  roetfilter er onderuit , en daarna je injectoren laten testen .

en voor evt. onderdelen ..... :eusa_whistle:

Sbv

Hoe is het brandstof filter/pomp. Lijkt even alsof er met starten niet genoeg brandstof aanwezig is

Snellebaksteen

Moet ik eens een filmpje van de mijne maken? Die klinkt heel anders hoor! Die komt net de de 850 met een vrolijke brul tot leven..
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

LPGLE

Citaat van: Sbv op 09-01-2012 20:02:26
Hoe is het brandstof filter/pomp. Lijkt even alsof er met starten niet genoeg brandstof aanwezig is
idd , das ook een goeie ,  zelfs de dealer adviseert veel vaker als voorgeschreven het filter af te tappen ,
schijnt erg veel en vaak water in het brandstoffilter te zitten , althans bij mijn S60 D5 , denk dat een V70II niet veel anders is qua constructie , bij mijn S60 kan je er heel gemakkelijk bij , vlak voor het rechter achterwiel zit het filter met aftap kraantje .

grijzev70tdi

Roetdilter vind ik vanaf begin al onzin. Maar me vader vond het wel handig...
Hij zal best binnen de normen blijven, tenminste de andere D5's die we in onderhoud wel dus.

Zal zaterdag het roetfilter er eens onder weg trekken, maar zou te maken kunnen hebben met slechte starten?
Aan de kabelboom heb ik niks kunnen zien, geen bijzondere dingen.

Sbv

Citaat van: grijzev70tdi op 09-01-2012 20:16:39
Roetdilter vind ik vanaf begin al onzin. Maar me vader vond het wel handig...
Hij zal best binnen de normen blijven, tenminste de andere D5's die we in onderhoud wel dus.

Zal zaterdag het roetfilter er eens onder weg trekken, maar zou te maken kunnen hebben met slechte starten?
Aan de kabelboom heb ik niks kunnen zien, geen bijzondere dingen.
Er tussen uit halen kan wel, heb je andere uitlaat liggen dan ?