help krijg me remcilinder niet terug

Gestart door 850estatetdi, 10-05-2010 16:43:39

Vorige topic - Volgende topic

arjenT5R

Ik wil misha dit wel eens zien doen
wie maakt er een filmpje  :D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

peteRRR

Inderdaad een goede remklauw kan je gewoon met de hand zowel 2 handen (vingers) terug krijgen.
Maar het is vaak meer met de tang of breekijzer  ;)

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

Henk855

Citaat van: peteRRR op 10-05-2010 20:41:29
Inderdaad een goede remklauw kan je gewoon met de hand zowel 2 handen (vingers) terug krijgen.

Groet.

Dus 2 splinternieuwe klauwen die 1500 km onder de wagen zitten moet je zo met het handje terug kunnen drukken? Knap want ik kreeg het alleen maar met een tang voor elkaar. Hoefde er geen giga kracht op te zetten maar gewoon gepaste druk.

Maar goed het probleem van TS is opgelost en daar ging het om.

Sjors
855R

Meeting foto's www.volvo850meetings.nl

Foto's kan je sturen naar: sjors855@gmail.com

850estatetdi

dat dacht ik ben weer helemaal  :eusa_dance: me auto remt als nooit te voren. en als er mensen zijn die alles gelijk vernieuwen ik wil me rekeing nummer wel geven hoor ;D

Misha

Citaat van: sjors855 op 10-05-2010 22:32:13
Citaat van: peteRRR op 10-05-2010 20:41:29

Groet.

Dus 2 splinternieuwe klauwen die 1500 km onder de wagen zitten moet je zo met het handje terug kunnen drukken? Knap want ik kreeg het alleen maar met een tang voor elkaar. Hoefde er geen giga kracht op te zetten maar gewoon gepaste druk.

Maar goed het probleem van TS is opgelost en daar ging het om.

Sjors
Even teruglezen, het kan ook aan iets anders liggen. ;)
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

850estatetdi

ik denk dat het kwam omdat de cilinder echt heel erg ver uit was het was staal op staal en moest toen nog terug van uit engeland naar huis

thuur

De cilinder kun je inderdaad met je hand terugduwen als deze in goede staat is. En nee, ik ben niet Wibo-sterk. Hooguit met een kleine waterpomptang die net over de cilinder/klauw past. Als je groter materiaal nodig hebt zijn de cilinders aangetast door roest (waarbij de kilometerstand niets zegt). In dat geval kan het ook nog heel lang goed gaan, maar de praktijk leert me dat de klauwen hun beste tijd gehad hebben.

Ook herkenbaar aan de schijven: als deze een gegroefd patroon vertonen (ala langspeelplaat voor de oudjes hier) zijn de klauwen langzaamaan aan de beurt voor vernieuwing.

WD40 vind ik persoonlijk een minder goed plan, tenzij je daarna de klauw uit elkaar haalt en reviseert. Remolie is een bijzonder goedje wat zo goed als geen menging tolereert (van samendrukbaar en vocht t/m putcorrosie). Er bestaat speciaal vet om cilinders te smeren. ATE, blauwe tube. Overigens is revisie de moeite niet waard gezien de prijs van een revisieset + uren t.o.v. de nieuwprijs bij Scandcar.

Zoek maar eens op 'aardbevinggevoel'. Ik wil niet de Nostradamus uithangen, ik heb gewoon een hekel aan het zeggen van "ik zei het toch"..

Gr :D

Henk855

Thuur wat is dit nou ;D

Remolie is een bijzonder goedje

Olie?
855R

macdriver

Om mijn remklauw van de schijf te krijgen(probleempje handrem) kon ik met een platte schroevendraaier de cilinder en blokken terug drukken en ik had niet heel veel kracht ervoor nodig dus als alles goed gangbaar is geloof ik wel dat je ze met de hand kan terug drukken

thuur

Citaat van: sjors855 op 11-05-2010 09:37:45
Thuur wat is dit nou ;D

Olie?

Niet dan? Of wat bedoel je met deze "inhoudelijke" aanvulling?

Gr :eusa_eh:

nickk.

Citaat van: thuur op 11-05-2010 10:51:39
Thuur wat is dit nou ;D

Olie?

Remolie bestaat niet, remvloeistof wel.  ;D

Henk855

Citaat van: thuur op 11-05-2010 10:51:39
Thuur wat is dit nou ;D

Olie?

Zie antwoord van Nickk hierboven ;D
855R

thuur

Ooh, het gaat weer over de vorm, niet over de inhoud.

Mijn fout :eusa_doh:

Gr 8)

arjenT5R

ik vind het toch meer een olie als een vloeistof hoewel olie ook een vloeistof is...

maar wel weer een leerzaam topic dit  :D

is het trouwens normaal dat als de blokken echt helemaal op zijn zoals hierboven vermeld
dat het eerste stukje indrukken vrij lastig gaat en dat het indrukken van de zuiger daarna een stuk makkelijker gaat?....
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

thuur

Nee, dat betekent dat er een randje (of puntje) roest zit waar je 'voorbij' hebt gedrukt. Daar zou ik me niet zoveel zorgen over maken, al blijft het het begin van het einde.

De constructie an sich is ook niet zo heel "preserverend" opgesteld. Aan de klauwen komt alle zand, zout en water wat ook de rest van je auto kan raken.

Let bij het terugduwen ook goed op dat de stofhoesje goed aansluiten. Er wil nog wel eens een 'kreukel' in komen met alle gevolgen van dien.

Gr ;)