probleem kmteller en dagteller

Gestart door volvodirk, 18-05-2010 06:37:29

Vorige topic - Volgende topic

volvodirk

beste medevolvoliefhebbers, sinds vandaag werken bij mijn 850 t5 '93 mn kmteller en dagteller niet meer.
Snelheidsmeter en toerenteller doen het wel gewoon.
Komt dit probleem iemand bekend voor?

Alvast bedankt, dirk

mehn

Ja is iets van de laatste tijd, tandwieltje gaat stuk. Lijkt wel of het tandwieltje gemaakt is om 15 jaar mee te gaan ;D

Tandwieltje kun je zelf vervangen als je een beetje handig bent. Er staan meerdere topics op het forum, ook met het "adres" waar de wieltjes te krijgen zijn en fotoreportages van anderen die het vervangen hebben.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

volvodirk

bedankt voor je snelle reactie.
Ik ga ff kijken voor een nieuw tandwieltje en dan gaat het tellerhuis er maar weer uit (vorige keer alle lampjes vervangen :))

Jeff

Citaat van: mehn op 18-05-2010 06:40:33
Ja is iets van de laatste tijd, tandwieltje gaat stuk. Lijkt wel of het tandwieltje gemaakt is om 15 jaar mee te gaan ;D

Tandwieltje kun je zelf vervangen als je een beetje handig bent. Er staan meerdere topics op het forum, ook met het "adres" waar de wieltjes te krijgen zijn en fotoreportages van anderen die het vervangen hebben.
Bij mij doet die het nog steeds na 17 jaar ;D Heb nu net de 255.*** gepasseerd ;D Misschien dat dat het is... nieuwe ligt al wel klaar, mocht die stuk gaan!
Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

jeroen74

Toevallig de teller op nul gezet tijdens het rijden? Het schijnt dat ze daar niet zo goed tegenkunnen.

Jeff

Doe ik altijd als ik getankt heb (al dik 2 jaar) en nog nooit last van gehad!
Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

Vulk

Maar rij je dan of sta je stil?

ro~djo

het bekende kwaaltje ....

Er zijn plastic wieltjes maar tegenwoordig ook metalen tandwieltjes,
de metalen wieltjes schijnen niet bevordelijk te zijn voor je klokkenwinkel,
is mij verteld.
bij ons zit er overigens wel een metalen in.

Jeff

Citaat van: Vulk op 18-05-2010 21:49:59
Maar rij je dan of sta je stil?
Sta ik altijd stil, druk ik hem in en rij dan pas weg! Doe dit tevens ook met alle functies op de boordcomputer :)

jeroen74

Citeerde metalen wieltjes schijnen niet bevordelijk te zijn voor je klokkenwinkel

En waarom dan niet?

thuur

Omdat de rest aldaar van plastic is.

Gr :D

jeroen74

Plastic en metaal worden wel vaker gemengd gebruikt bij tandwieloverbrengingen, dus ik zie het probleem niet. Het is ook niet bepaald hoog belast spul.

Maar ik kan me voorstellen dat met een messing tandwieltje, resetten tijdens het rijden gewoon een ander plastic wieltje kapot gaat ;D

Miyel

Ook ik heb laatst het tandwieltje vervangen voor een messing exemplaar..  bijzonder goed te doen moet ik zeggen..

Helaas.. doet ie het er nog niet om..   Is dit ook een bekend probleem??

Het afgebroken tandje zat overigens tussen de twee tandwielen staat mij bij..  Kan het motortje hierdoor ook kapot lopen? M.a.w, als ik een 2ehands klokkenwinkel kan vinden, en het motortje omzet moet ie het weer doen?
850 T-5R (Currently being renovated and modified)
V70N 2.4 T5 MY05 (Gezinsbak)

Volvotraveler

Bij de aflevering van mijn 850 deze week heeft de garage de teller ook vervangen omdat bij een plastic tandwieltje een tandje was afgebroken. Omdat verschillende alternatieven niet werkten hebben ze een ander (nieuw) tellerwerk erin gezet. Daarbij wel de printplaat uit mijn 850 er weer in gezet, omdat anders de zaak niet zou werken.