Mijn Volvo 850 T-5..the story so far..

Gestart door 850 T-5 STEFAN, 19-05-2010 22:13:39

Vorige topic - Volgende topic

Ewout Schalkwijk

Of je bent gewoon op tijd geweest. Always look at the bright side of life. :D

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

cas

volgende keer meteen stoppen  ;) 

deurgrepen staan mooi!
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

daytonawim

Domper, kreeg je ook geen kruis van je koelwater te zien ?

Als dat niet zo is zou ik het vaatje met sensor wisselen en even goed kijken of je temp meter
wel altijd netjes op 3 uur staat (zo niet vervangen)

( de vlotter wil namelijk wel blijven hangen op het aanwezige kalk in het reservoir)

Systeem even goed controleren op (kleine) lekkages vooral de linkerhoek van de radiator.

850 T-5 STEFAN

Gisteren was ik begonnen met de operatie.. eerst m'n luchtfilterhuis eruit halen om ff wat ruimte te kweken, toen kon ik alles ff goed inspecteren..ook nog even die dikke radiatorslang aan de bovenkant los, dat was de kapotte slang..dacht ik..  ik was daar mee bezig en zag dat het dus een dunnere slang was  ( ..die zit rechts aan de zijkant van het motorblok bevestigt en loopt met een bocht naar het schutbord)  ,ja die slang was echt aan flenters!
....maar! nu stuit ik op een probleem: de slang is dus gesprongen bij de aansluiting aan de motorkant, die zit normaal gewoon met een slangenklem vast maar de slang zit bij het schutbord vast met een ander soort klem/koppeling??? ik weet niet wat ik daar voor gereedschap of handigheidje bij nodig heb..  ???

Reservoir plus sensor worden vervangen, en ook de koelwatertemperatuursensor..
Op m'n dashboard geeft/gaf hij de temp gewoon aan van koud tot warm(3uur) :eusa_think: geen kruis of andere waarschuwingen,  ...er zat inderdaad corrosie/drek/aanslag onderin me reservoir

)()()sT

Dat zijn je kachelslangen... Ik zou die maar beide gelijk vervangen.

thuur

Citaat van: )()()sT op 21-11-2011 06:35:06

Bedankt, nu weet ik welke slang hij het over heeft ;D

Inderdaad, beste is ze beide te vervangen. Je bent overigens niet de eerste waarvan die slang spontaan scheurt :eusa_think:
De speciale klemmen: gelige halve maantjes indrukken met 2 vingers en lostrekken. Kan ietsjes vast zitten, niet te veel wrikken want dan breekt de binnenkant van de doorvoer weer.

Als je aanslag onder je reservoir hebt, controleer dan het reservoir zelf! Beide slangaansluitingen willen nog wel eens scheuren. Ook kan de slang gewoon niet meer goed passen (pasvorm/leeftijd). De snelle oplossing totdat je nieuwe slangen hebt: snij er 1 cm vanaf en monteer opnieuw. Bij nieuwe slangen gebruik je uiteraard ook nieuwe slangklemmen.

Gr 8)

850 T-5 STEFAN

daytonawim

arjen850

Citaat van: thuur op 21-11-2011 12:35:37
Citaat van: )()()sT op 21-11-2011 06:35:06

Bedankt, nu weet ik welke slang hij het over heeft ;D

Inderdaad, beste is ze beide te vervangen. Je bent overigens niet de eerste waarvan die slang spontaan scheurt :eusa_think:
De speciale klemmen: gelige halve maantjes indrukken met 2 vingers en lostrekken. Kan ietsjes vast zitten, niet te veel wrikken want dan breekt de binnenkant van de doorvoer weer.

Als je aanslag onder je reservoir hebt, controleer dan het reservoir zelf! Beide slangaansluitingen willen nog wel eens scheuren. Ook kan de slang gewoon niet meer goed passen (pasvorm/leeftijd). De snelle oplossing totdat je nieuwe slangen hebt: snij er 1 cm vanaf en monteer opnieuw. Bij nieuwe slangen gebruik je uiteraard ook nieuwe slangklemmen.

Gr 8)

Idd, heb het zelf aan de hand gehad, en ook al bij 2 andere 850's

850 T-5 STEFAN

Ik heb ff op internet gestruint en deze kwam ik tegen:

https://www.carpartsdiscount.com/auto/archive/pictures/50595/1000/1/P/67F74E9/heater_hose_inlet_oem_9186849.jpg

https://www.carpartsdiscount.com/auto/archive/pictures/50594/1000/1/P/67F74E9/heater_hose_outlet_oem_9186847.jpg

https://www.carpartsdiscount.com/auto/archive/pictures/78566/1000/1/P/758747E/heater_hose_clip_set_oem_3545662.jpg

50595   Heater Hose, Inlet   $ 20.75      $ 20.75
50594   Heater Hose, Outlet   $ 18.95      $ 18.95
78566   Heater Hose CLIP SET   $ 21.55      $ 21.55
Sub-total     $ 61.25

daar komt nog zo'n 30 dollar verzendkosten bij..ik heb nog niet bij de dealer gecheckt maar lijkt me niet duur?

850 T-5 STEFAN

Mijn vraag is dus of iemand mij kan vertellen wat hij bij de dealer kwijt was.. :eusa_think:

Ludo

Voor deze kleine bedragen, ga je toch niet lopen zoeken in de andere kant van de wereld. ???
Ik zie vaker op verschillende sites, prijzen in dollars, waarvan de onderdelen hier bij de dealer zowat overeen komen met euro's.
Het is dat de dollar laag staat, dat je wat voordeel kan doen, maar dan gaat het wel ook vaak over imitatie onderdelen.
Als jij zegt dat hier 30 dollar bij komt voor verzenden, zal je niet veel goedkoper uitkomen dan bij de dealer, zoniet duurder.
Doe eens een belletje...

M a r c

Vergis je niet dat de bedragen aan de andere kant van de oceaan vaak geen btw kennen.... dus als de douane hun werk doet komt er naast invoerrechten ook nog btw op je bestelling en ben je vaak (incl. de verzendkosten) bijna hetzelfde kwijt als hier.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

850 T-5 STEFAN

Ja je bent hollander of niet he ;D ..op zoek naar dé goedkoopste..maar nee, extra btw, (goedkope)immitatie, zie ik ook niet zitten.. thanks voor het advies!

Gr. Stefan

francois

weet het niet zeker meer maar dacht rond de 80 euro voor 2 stuks met korting
bestel wel nieuwe klemme

grfr