Mijn Volvo 850 T-5..the story so far..

Gestart door 850 T-5 STEFAN, 19-05-2010 22:13:39

Vorige topic - Volgende topic

)()()sT

Dit heb ik betaald voor de kachelslangen:

Die 2 duurste dan hè, die van een paar euri was de afvoer van de turbo naar de koelwaterbuis (die dus naast die ene aansluiting van de kachel zit).

850 T-5 STEFAN

Owh dat valt me mee! Bedankt voor de reacties! Nu alleen nog een dag vinden dat ik de auto van me meissie kan pakken om naar de dealer te gaan..was/is nog vrij lastig, ze loopt namelijk ploegendienst.. Achja dat komt ook wel weer goed, MAAR het alleen kunnen kijken naar me volvo bevalt me echt niet dus: ASAP FIXEN! Ik hou jullie op de hoogte :) Gr. Stefan

850 T-5 STEFAN

:eusa_think: vraagje nog.. Ik vraag me af he, afgezien dat een kachelslang/klem z'n beste tijd gewoon gehad kan hebben, of iets anders de boosdoener kan zijn geweest? Iets verstopt in me kachelsysteem? ..ik vroeg me dit in de eerste plaats af omdat die slang echt aan flenters is, dus echt uit elkaar geknalt aan 1 kant.. En op de tweede plaats natuurlijk dat ik niet wil dat als ik alles er nieuw opzet, mij hetzelfde gebeurd... Gr. Stefan

stefanhuijser

In ieder geval de hele boel even doorspoelen voor dat je alles terugplaatst.
Daarnaast zou ik als je toch bezig bent voor 13 euro extra de thermostaat meepakken.
Pas op met de torx boutjes daarvan, er zijn al een boel forum leden die er hier 1 van afgebroken hebben.
Pak een goede torx dop en spuit ruim van te voren even in met WD40..

Groet Stefan
(854 2.5 20V 1994 AUBERGINE)+(V70R AWD 1998 NBP)+S60 T5

850 T-5 STEFAN

Vandaag bij de dealer geweest en de slangen plus klemmen(de hele mikmak dus)  kan ik morgen ophalen! 8)
Thermostaat is ook een goeie ja..eerst idd maar goed in de wd-40..had al een (voorzichtige) poging gewaagd, maar de torx zaten idd nogal vast ja   ;D
Gr! :eusa_clap:

UserID6342

En anders lees je me topic maar door, heb er gisteren ook mee zitten stoeien ;D

850 T-5 STEFAN

Sjodemieters, net ff gelezen ja, dat ging niet vanzelf nee pff..  :eusa_think: misschien die thermostaat maar laten doen als m'n volgende voorzichtige poging niet lijkt te gaan lukken.. MAAR GOED!: ik heb de slangen binnen! Dus in en uitlaat slang, slangeklemmen, en ik dacht dat ik alleen die gele clips plus ringen erbij zou krijgen maar heb dus dat hele plastic blok, waar die gele clips  al in zitten en los die ringetjes erbij..  ik heb er nog niks over gelezen over dat plastic blok loshalen/verwisselen.. Kan iemand mij wat wijzer hier over maken? De volgorde van demontage en montage bijvoorbeeld? Gr. Stefan   

850 T-5 STEFAN

Ohja even nog qua prijs: 50 eurootjes was ik kwijt.. Kooppie! :eusa_clap:

850 T-5 STEFAN

The story continues.. kachelslangen e.d. vernieuwd, ok ik blij :eusa_dance:
Even een stukje gereden en getankt.. ff checken onder de motorkap..nee niks lekt, slangen er nog op ok :eusa_pray:... paar minuten later parkeerde ik ergens en keek..: drup drup drup  :eusa_doh: snel naar huis, kachel op grill..nee he, wtf nou weer? ...slangen waren dus kneppelhard en bij het dunste slangetje van me koelwaterreservoir vond het koelwater de weg van de minste weerstand en spuugte wat koelwater.,. Ok naar de garage..oordeel: Kop(pakking) lek  :eusa_wall: ..damn

Ludo

Citaat van: 850 T-5 STEFAN op 17-01-2012 19:12:03
.,. Ok naar de garage..oordeel: Kop(pakking) lek  :eusa_wall: ..damn

Dat is balen man.  :-\

Een lekke koppakking is altijd een gevolg van...
De gesprongen koelwaterslang was dus toch een voorbode van (te) hoge druk op het systeem.

850 T-5 STEFAN

ja dat begreep ik ook al ja, het euvel zal zich tonen als de kop eraf gaat  .  :eusa_think:  ..  :eusa_sick:

850 T-5 STEFAN

De stand van zaken is nog hetzelfde. Dat hoofdzakelijk door de kou en sneeuw.. hier een verslag van zijn winterslaap :

;D..

850 T-5 STEFAN

850 T-5 STEFAN

JeffreyC

300 PK 390 NM CY T-5R MT
2.0L, 19T, S60R exhaust manifold, 440cc injectors, 3" downpipe, 2.5" catback, RIP kit, 50mm AL intercooler, Koni STR-T, -40mm Intrax,
Porsche/Brembo BBK, Fasttech software, M66 in progress