Xenon set gezocht

Gestart door Domaso, 21-05-2010 15:37:21

Vorige topic - Volgende topic

850estatetdi

ik heb een setje gekocht bij max tuning in hengelo kost 55 euro geen lampje decfet lampje dat brand en er goed licht

)()()sT

Plug & play.... bijna ;)

Bij de heldere lampunit zit de lamp vast met een klemmetje+2 torxjes.
Bij een xenonlamp zit een kabelboompje aan de lampfitting vast die door je afdichtdop naar buiten moet, dus ook door dat klemmetje.
Ik heb daarvoor een open klemmetje gekocht die je er gewoon overheen doet. Er heeft ooit een draadje over gelopen, zal ik eens ff zoeken...

Bij de Pilot heb ik geen lamp-kapot melding. Canbus versie hoeft bij de auto van Eric niet, hij heeft een '98-er.

)()()sT

verburgh

Citaat van: Domaso op 17-06-2010 12:17:27
Citaat van: E.Asbroek op 17-06-2010 11:44:02
Ok, voor mijn V70 met originele heldere C70 lampen heb ik de de normale H7 versie nodig zonder de R zonder canbus.

Door kapje op de lamp geen last van strooilicht. En zowel Pilot als Xenonkungen is plug and play.
Wel groot prijsverschil tussen de 2  :eusa_think:

En met deze merken geen storingslampje wat aan gaat?

Ik heb de "canbus" versie genomen; deze zou dus geen "defect lampje" lampje moeten laten branden.
Waar staat die R voor bij H7 ???

)()()sT

Dat de lamp een blinde kop heeft, net zoals een halogeenpitje dat heeft ;)

verburgh

Citaat van: )()()sT op 17-06-2010 15:42:53
Dat de lamp een blinde kop heeft, net zoals een halogeenpitje dat heeft ;)
owke dan nooit eerder van gehoord ;)

Domaso

Xenon H7:

Xenon H7R:

FREE LIMBABWE
  Limburg vrie!

Eric

Citaat van: Eric op 17-06-2010 00:16:33
OK, ook even "Xenon gezocht" van mijn kant..

Ik zie 2 merken het meest. Xenonkungen en Pilot.. Zijn er verschillen? En vooral wat is de beste als dat al aan te geven is?

Wat ik zoek:
Voor V70R 1998 met originele heldere C70 koplampen
Zo "plug and play" als het maar kan
Geen verblindend strooilicht
Geen storingslampje
En geen blauw licht dus waarschijnlijk 4300K of 5000K
Waar moet ik op letten? Ben al flink aan het lezen op het forum maar al die verschillende Xenon topic's maakt het er niet duidelijker op.

Ok, ik ga ook aan de Xenon.. Kleur zie hierboven of tot maximaal 6000K.
Gezien alle reacties hier op het forum lijkt het me verstandig om Pilot te kopen.
Iemand nog tips om geschikt aan een set te komen voor mijn V70R? Liefst in de buurt van Hengelo deze week..
245GL 1980 => 850 T5 1994 => V70R 1998 => Ford Mondeo 1.6Tdci Titanium Econetic Lease

)()()sT

Citaat van: Domaso op 17-06-2010 15:58:03
Xenon H7:

http://i50.tinypic.com/dq4o08.jpg

Xenon H7R:

http://i47.tinypic.com/2rptoih.jpg

Wát is nou het verschil in een H7 en een H7R lamp? Ik dacht dat die R's een blinde kop hadden? I.v.m. montage in bv. de originele *70 lampunit waar je recht in de lamp kijkt.

M a r c

Waarom Pilot?  Is ook maar gewoon private-label....
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Eric

Citaat van: M a r c op 28-12-2010 19:57:33
Waarom Pilot?  Is ook maar gewoon private-label....

Ja geen idee.... Gewoon puur op de reacties en verhalen hier op het forum..

Zie nu dat ET ook setjes heeft... Wie heeft hier ervaring mee?
245GL 1980 => 850 T5 1994 => V70R 1998 => Ford Mondeo 1.6Tdci Titanium Econetic Lease

Eric

Zo Xenon setje zit er bij mij ook in. Een Pilot Proline 6000K.
Wat een bak licht in de heldere C70 lampen!  ;D Eerste keer aan en gelijk de lampen iets lager gezet en eerst langs de garage om te kijken of ze wel goed staan. Dat bleek wel zo te zijn. Inbouwen is fluitje van een cent alleen de ballast aan de rechterkant was wat weinig ruimte. Gelijk bijpassende nieuwe H7's voor grootlicht. Nu alleen nog witte led's voor stadslicht en passende H3's voor mistlampen. Die laatste 2 heb ik nog niet kunnen vinden. Tips?

Nu vraag ik me af of omdat ik altijd met dimlicht aan rijdt het beter is de lamp schakelaar te gaan gebruiken. Met andere woorden eerst starten en dan met de schakelaar de lampen aan doen. Ik hoorde dat het voor Xenon niet zo best is om licht aan te laten. Voor de ballasten zou het niet zo best zijn en er kon wel eens een lamp haperen.. Wie weet hier iets van ???

Bostel

Citaat van: Eric op 02-01-2011 18:35:01
Gelijk bijpassende nieuwe H7's voor grootlicht. Nu alleen nog witte led's voor stadslicht en passende H3's voor mistlampen. Die laatste 2 heb ik nog niet kunnen vinden. Tips?

Nu vraag ik me af of omdat ik altijd met dimlicht aan rijdt het beter is de lamp schakelaar te gaan gebruiken. Met andere woorden eerst starten en dan met de schakelaar de lampen aan doen. Ik hoorde dat het voor Xenon niet zo best is om licht aan te laten. Voor de ballasten zou het niet zo best zijn en er kon wel eens een lamp haperen.. Wie weet hier iets van ???
Het beste is om inderdaad eerst te starten en dan pas de lichten aan te zetten want een xenonlamp moet opwarmen. Je ziet dit goed aan de kleur als je hem pas aanzet.
Het starten van een wagen kost enorm veel stroom van een batterij. Een gewone gloeilamp gaat hierdoor gewoon iets minder hard branden tijdens het starten, maar een xenonlamp valt dan een klein moment weg en dat is niet goed voor de lamp en ballast.
Daarom snap ik ook niet goed waarom je xenon wilt in je grootlicht? Je hebt dan wel feller licht, maar je kan er niet meer mee seinen...
Wie zijn kind benzine voert, mag niet roken als het boert!

Eric

Citaat van: Bostel op 02-01-2011 19:16:55
Gelijk bijpassende nieuwe H7's voor grootlicht. Nu alleen nog witte led's voor stadslicht en passende H3's voor mistlampen. Die laatste 2 heb ik nog niet kunnen vinden. Tips?

Het beste is om inderdaad eerst te starten en dan pas de lichten aan te zetten want een xenonlamp moet opwarmen. Je ziet dit goed aan de kleur als je hem pas aanzet.
Het starten van een wagen kost enorm veel stroom van een batterij. Een gewone gloeilamp gaat hierdoor gewoon iets minder hard branden tijdens het starten, maar een xenonlamp valt dan een klein moment weg en dat is niet goed voor de lamp en ballast.
Daarom snap ik ook niet goed waarom je xenon wilt in je grootlicht? Je hebt dan wel feller licht, maar je kan er niet meer mee seinen...

Nee... niet in het groot licht. ff een misverstandje. De witte H7's halogeen zijn voor het grootlicht. Xenon is alleen voor dimlicht. Bij het starten zie ik inderdaad dat de senons nu ff wegvallen. Ok, vanaf nu dus schakelaar gaan gebruiken.

innocenti

Nu alleen nog witte led's voor stadslicht en passende H3's voor mistlampen. Die laatste 2 heb ik nog niet kunnen vinden. Tips?
In mijn mistlampen van mn V70R zitten H1 lampen ipv H3. Ik heb LED H1 lampen in mn auto. Kleurt perfect alleen voor de lichtopbrengst heb je er geen drol aan.

http://www.immers.info/Webwinkel-Product-1841853/12v-H1-25-SMD(1210)-150-lumen.html
Ideeen voor stadslicht
http://www.immers.info/Webwinkel-Category-250891/T10-W5W.html