Toekomstig 850 GLT rijder zoekt advies

Gestart door VliegendeBaksteen, 13-02-2004 08:58:40

Vorige topic - Volgende topic

konniekip

Citaat van: Ben XC70 op 12-06-2006 21:56:07
Vliegende baksteen is zotezien geen actief forummer meer.
Jammer, want het was een fantiekeling...  :'(

GeertG

Citaat van: cunel op 12-06-2006 18:00:10
Verder stond ik een keer stil maar dat kwam omdat ik op de snelweg met 120 km per uur zelf overschakel naar benzine als gas op is maar dat is mijn eigen stommiteit want dat moet gebeuren als je stilstaat ben stationair draait.(zo raadde mijn garage en de wegenw8 mij aan)

Heeft iemand hier al eens van gehoord ?  ::)
Ik in ieder geval niet en heb dit echt wel al meer dan eens gedaan (en niet alleen bij een lege gastank  8))
LPG voorkomt hoge reparatiekosten !
(wijlen 855 2.5i-10v, Vialle G3)
(wijlen NBP V70R LPi)

FGG

Citaat van: GeertG op 13-06-2006 10:06:30
Verder stond ik een keer stil maar dat kwam omdat ik op de snelweg met 120 km per uur zelf overschakel naar benzine als gas op is maar dat is mijn eigen stommiteit want dat moet gebeuren als je stilstaat ben stationair draait.(zo raadde mijn garage en de wegenw8 mij aan)

Ik in ieder geval niet en heb dit echt wel al meer dan eens gedaan (en niet alleen bij een lege gastank  8))

Mij is bij aflevering van de gasinbouw idd geadviseerd om voor 't overschakelen, als 't even kan, te stoppen, motor uit, omschakelen en weer starten.

FGG

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Eugene

Citaat van: GeertG op 13-06-2006 10:06:30

Als ik in de LPG 10v rij op de autobaan rij ik (uiteraard) op gas. Als ik wil dat ie ff wat "power" levert, dan zet ik de knop om en rijd ie op benzine. Dan weer terug op gas zetten en weer op de Cruise Control.

Ik heb dit al zoooo vaak gedaan, als het slecht was deed ie het nu niet meer ;D

Bovendien schakelt ie zelf ook om onder het rijden, je start op benine en onder het rijden springt ie over op gas.

No big deal dus.

If it's not blown, it sucks...

FGG

Waarom wordt 't mij dan door de installateur geadviseerd? ???

Eugene

Citaat van: FGG op 13-06-2006 10:37:43
Waarom wordt 't mij dan door de installateur geadviseerd? ???

Zo'n zelfde discussie kunnen we gaan voeren over hoe je een nieuwe motor moet inrijden ;)

Autofabrikanten zeggen rustig aan doen, terwijl meerdere malen bewezen is dat het beter is om em goed warm te rijden en dan te gaan gassen. Waarom zeggen fabrikanten dan dat je rustig aan moet doen? Geen flauw idee, maar het word wel gezegd.

If it's not blown, it sucks...

FGG

Taj, dat wordt eindeloos, denk ik. Ik heb tot nu toe nog niet 1x overgeschakeld tijdens het rijden, wel 1x bij stationair draaien. Ik ga de gok niet wagen. Ik stop wel ff.

GeertG

Citaat van: FGG op 13-06-2006 10:54:16
Taj, dat wordt eindeloos, denk ik. Ik heb tot nu toe nog niet 1x overgeschakeld tijdens het rijden, wel 1x bij stationair draaien. Ik ga de gok niet wagen. Ik stop wel ff.

En wat doe je dan wanneer je gastank een keer midden op de autoweg leeg is ? De vluchtstrook op ?
(wijlen NBP V70R LPi)

FGG

Er zijn situaties dat je wel moet.

Maar ff wat anders: wat doe je als je benzinetank midden op de autoweg leeg is (en je hebt geen LPG-installatie)?

GeertG

Citaat van: FGG op 13-06-2006 10:57:28
Er zijn situaties dat je wel moet.

Maar ff wat anders: wat doe je als je benzinetank midden op de autoweg leeg is (en je hebt geen LPG-installatie)?

In geval van alleen een benzinetank zorg je er altijd voor dat wanneer je lampje gaat branden je naar de pomp gaat en er zijn mensen die nog een jerrycan achterin hebben liggen.....

Maar in geval van een gastank is deze noodzaak er niet !
(wijlen NBP V70R LPi)

FGG

Citaat van: GeertG op 13-06-2006 11:02:12
Citaat van: FGG op 13-06-2006 10:57:28
Maar in geval van een gastank is deze noodzaak er niet !
Noodzaak niet, maar ik zorg toch altijd wel dat ik voldoende heb, en anders tank ik of stop ik. Ik laat 't er niet op aankomen dat ik tijdens 't rijden m'n gastank leegrijd. Je zal maar net op een provinciale weg iemand inhalen en je gastank is leeg. Lekker!

italia

Ik had dus wel de situatie dat ik tijdens het rijden overschakelde van gas naar benzine. ging prima.....

Echter terugschakelen bleek niet meer te werken, de membraam in de verdamper was gescheurd. in het vervolg doe ik het wel bij stationair, dat kan natuurlijk ook bij 100 op de snelweg, gewoon koppeling in en gas los.......  ::)

cunel

In ieder geval heb ik zelf gemerkt dat ik er problemen mee krijg als ik tijdens het rijden overschakel van gas naar benzine ze moesten daarna de boordcomputer resetten omdat ie stationair belabberdv liep dit is toch echt gelateerd aan het overschakelen van gas >benzine.

Voor die tijd niets aan de hand daarna steeds langzamer rijden statioonair onregelmatig > wegenwacht bellen.

Tis dus niet is wat ik uit mijn duim zuig... :)

FGG

Citaat van: cunel op 13-06-2006 11:45:47
In ieder geval heb ik zelf gemerkt dat ik er problemen mee krijg als ik tijdens het rijden overschakel van gas naar benzine ze moesten daarna de boordcomputer resetten omdat ie stationair belabberdv liep dit is toch echt gelateerd aan het overschakelen van gas >benzine.

Citaat van: FGG op 13-06-2006 10:54:16
Ik heb tot nu toe nog niet 1x overgeschakeld tijdens het rijden, wel 1x bij stationair draaien.

Wij hebben sinds een paar dagen dat ie stationair slecht loopt. En ik heb idd deze week dus die ene keer overgeschakeld. Verband hier tussen? ???

cunel

Als je ook overgeschakelt hebt dan is die kans zeker aanwezig.
Hij liep toen stationair ook belabbert na een reset van de computer was het probleem spoorslags verdwenen.!

Sinds die tijd schakel ik over zoals het moet en voor diegene die twijfel het feit dat zowel de : wegenwacht/de garage en een lpg inbouwstation dit adviseren zegt al genoeg.! :P