Toekomstig 850 GLT rijder zoekt advies

Gestart door VliegendeBaksteen, 13-02-2004 08:58:40

Vorige topic - Volgende topic

FGG

Citaat van: cunel op 13-06-2006 11:57:23
Als je ook overgeschakelt hebt dan is die kans zeker aanwezig.
Hij liep toen stationair ook belabbert na een reset van de computer was het probleem spoorslags verdwenen.!

Sinds die tijd schakel ik over zoals het moet en voor diegene die twijfel het feit dat zowel de : wegenwacht/de garage en een lpg inbouwstation dit adviseren zegt al genoeg.! :P

Ok, bedankt voor de tip. Op naar de gasboer ;D

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

mehn

Ik denk dat dat toch systeemafhankelijk is hoor. De mijne stottert met dit weer ook wel eens als ik voor het verkeerslicht stilsta. In mijn geval heeft dat niets met overschakelen te maken.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

GeertG

Wanneer ik dit allemaal lees moet ik haast wel heel veel geluk hebben en maar gauw aan wat loterijen mee gaan doen................ ::) ::) ::)

Ben wel benieuwd naar de soort installaties die jullie hebben. Na het installeren van de gastank, nu een dikke 1,5 jaar geleden heeft het installatiebedrijf hier nooit over gerept en heb ik in mijn vorige auto (Passat) met de gasinstallatie nooit problemen gehad.
Wanneer ik start (automatisch op benzine) schakelt de toevoer binnen 1 a 2 seconden direct over op gas (ik heb nog niet eens de tijd om weg te rijden, zo snel gaat het  ;D). Wanneer ik om wat voor een reden overschakel op benzine hapert de brandstoftoevoer even vanwege het overschakelen van gas naar benzine (duurt ongeveer 2 seconde terwijl andersom dus direct gebeurt) maar ik kan dan gewoon doorrijden.

Ik blijf het raar vinden dat ik dat nog nooit eerder heb gehoord terwijl ik met een korte onderbreking al 8 jaar op gas rijd..........
LPG voorkomt hoge reparatiekosten !
(wijlen 855 2.5i-10v, Vialle G3)
(wijlen NBP V70R LPi)

Ludo

Citaat van: GeertG op 13-06-2006 12:15:07
Wanneer ik om wat voor een reden overschakel op benzine hapert de brandstoftoevoer even vanwege het overschakelen van gas naar benzine (duurt ongeveer 2 seconde terwijl andersom dus direct gebeurt) maar ik kan dan gewoon doorrijden.

logisch, je rijdt heel even op 2 brandstoffen waarvan 1 met een langzamere verbranding.  ;)

cunel

ja maar goed dat kan....

Jij  hebt zo te lezen een G3 installatie wat al verschilt met de oude G2 en het feit dat jij er nooit problemen mee hebt gehad hoeft niet te zeggen dat andere dat dan ook nooit zou moeten hebben kijk eens wat meer op dit forum dan zal je lezen hoe verschillend de ervaringen zijn.

Offtopic : (Dan hoef je ook niet aan een loterij mee te doen de kansberekeningen zijn dat je meer kans kans loopt om 4/5 keer aangerden te worden op 1 keer de loterij te winnen.!) ;)

GeertG

Citaat van: cunel op 13-06-2006 12:21:29
ja maar goed dat kan....

Jij hebt zo te lezen een G3 installatie wat al verschilt met de oude G2 en het feit dat jij er nooit problemen mee hebt gehad hoeft niet te zeggen dat andere dat dan ook nooit zou moeten hebben kijk eens wat meer op dit forum dan zal je lezen hoe verschillend de ervaringen zijn.

:-X

Offtopic : (Dan hoef je ook niet aan een loterij mee te doen de kansberekeningen zijn dat je meer kans kans loopt om 4/5 keer aangerden te worden op 1 keer de loterij te winnen.!) ;)

Ben ook pas twee keer in mijn leven aangereden (1 keer op fiets, 1 keer in auto).
Lange weg te gaan dus  ;D
(wijlen NBP V70R LPi)

mehn

Citaat van: GeertG op 13-06-2006 12:36:38
kijk eens wat meer op dit forum dan zal je lezen hoe verschillend de ervaringen zijn.

Tegen wie heeft ie het? Ludo of jou? ;D

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

FGG

Ben ook pas twee keer in mijn leven aangereden (1 keer op fiets, 1 keer in auto).
Lange weg te gaan dus  ;D

Laat je nog 3 keer aanrijden, dan kun je daarna de loterij verwachten ;D

GeertG

Citaat van: mehn op 13-06-2006 12:45:29
kijk eens wat meer op dit forum dan zal je lezen hoe verschillend de ervaringen zijn.

Tegen wie heeft ie het? Ludo of jou? ;D

Bij mij zou hij het nog kunnen zien.............
Bij Ludo weten meerdere dat je het al helemaal niet hoeft te zeggen  ;)

(wijlen NBP V70R LPi)

GeertG

Citaat van: FGG op 13-06-2006 12:47:16

Lange weg te gaan dus  ;D

Laat je nog 3 keer aanrijden, dan kun je daarna de loterij verwachten ;D

Zal straks eens met mijn vrouw praten  ;D (of heb ik het nu verkeerd begrepen ?  ::))
(wijlen NBP V70R LPi)

Eugene

Citeer
Zal straks eens met mijn vrouw praten  ;D (of heb ik het nu verkeerd begrepen ?  ::))

Dus die keer in de auto en die keer op de fiets ben je ook aangereden door je vrouw? ;D

If it's not blown, it sucks...

thuur

Citaat van: FGG op 13-06-2006 10:57:28
Er zijn situaties dat je wel moet.

Maar ff wat anders: wat doe je als je benzinetank midden op de autoweg leeg is (en je hebt geen LPG-installatie)?

In ieder geval de boete betalen ;D

Gr 8)

FGG

Citaat van: thuur op 13-06-2006 15:08:22

Maar ff wat anders: wat doe je als je benzinetank midden op de autoweg leeg is (en je hebt geen LPG-installatie)?

Gr 8)
Da's in Duitsland. Heeft Nederland die regel ook al?

thuur

Citaat van: FGG op 13-06-2006 15:15:50
Citaat van: thuur op 13-06-2006 15:08:22

Gr 8)
Da's in Duitsland. Heeft Nederland die regel ook al?

Jazeker.

Je moet gewoon zorgen dat je voldoende brandstof aan boord hebt 8)

Gr ;)

FGG

Heb daar m'n twijfels over. Zoeken we op (let op!)

Gr
FGG