Richard's S70 2.5T **EINDE PROJECT..!!**

Gestart door Richard850, 30-05-2010 12:43:57

Vorige topic - Volgende topic

)()()sT

Dat is voor mij een hoop herrie  ;D ;D

Rogé (rovelra) had een dubbele Simons onder zijn T-5, en ik werd gek van het geluid. Op zich is het geluid wel mooi, maar die enorme dreun tussen de 2000-2500 toeren  :eusa_doh:

Ook die DP's met racekat hadden dat vervelende bijgeluid....

nickk.

Citaat van: Richard850 op 09-06-2010 12:15:30
Citaat van: )()()sT op 09-06-2010 12:10:51
De JT downpipe's hadden bij meerderen een "flubber"geluid, net alsof ie lek was.
Als je nu al een hoop herrie gewend bent, dan is een sportuitlaat op een turbo stiller als bij een N/A.
Ik heb nog nooit een Simons onder een N/A gehoord trouwens... onder een turbo vond ik het al veel te luid  ;D

Ja klopt, zoiets had ik inmiddels al gelezen inderdaad. Maar hier komt een racekat onder, dit ivm. APK, en lamdasondes. Ik hoop niet dat hier dan ook zo'n "flubber" geluid in zit.

Een hoop herrie ben ik niet gewend. Maar de Simons onder de 850 klonk precies goed... Niet te overdreven.
Flubbergeluid.. Bedoel je niet gewoon de herrie die je hoort als de turbo opspoelt? Ik kan het serieus niet plaatsen.

Sbv

Citaat van: Richard850 op 09-06-2010 11:14:14
Citaat van: elianmars op 09-06-2010 01:02:38
Citaat van: Richard850 op 09-06-2010 00:55:03
Zo...

Vanmiddag ff een afspraak gemaakt bij Fasttech voor het monteren van een JT, een compleet systeem met een 200CPI race kat.

24 Juni, wordt die gemonteerd :eusa_dance:

Hopelijk kun je er meer van genieten dan Sander en Misha. Die waren niet echt blij met de JT  :eusa_shifty:

Okay, wat was de reden dan..?? Teveel geluid..??

Het systeem wat er onder komt bij mij heeft 2 dempers. Dus qua geluid valt het wel mee dacht ik.

En wat ik niet wist, is dat JT van Simons is...
Ik had 2 dempers en een race kat, maar binnen 1000 km de originele uitlaat terug gezet ivm hoofdpijn tijdens het rijden.
Rond de 2500-3000 toeren een erg irritante brom. Bij acceleratie klonk het inderdaad wel erg lekker maar normaal rijden, Nederlandssnelweg tempo etc was mij teveel lawaai

Misha

Ik kan alleen mijn mening geven:

Ik heb een JT volledig systeem gehad, 3" inc racekat met twinpipe.

De DP die ik had klonk gewoon waardeloos. Klonk lek, gierend en vooral ral.
de positie van de lambdasensoren is matig, een hangt eronderuit en de andere zit bijna klem in de tunnel.

Prestaties zijn wel merkbaar beter.
Het schijnt dat er nu een verbeterde versie is.

Ik heb uiteindelijk de catback gehouden en gemonteerd op de originele DP, dat gaf een meer dan prima geluid, waar je zelfs met een automaat 80-100-120 mee kan rijden zonder vermoeid te raken. Wel even oppassen dat je de sierstukken goed zet, hun plek is zeer bepalend voor het geluid.

Dan willen de verschillende delen waaruit de uitlaat bestaat nog wel eens los komen en gaan lekken. Dat is prima en voor een paar euri op te lossen door de delen even een laspuntje te geven.

Staalkwaliteit is goed, pasvorm is goed en geluid is prima, inclusief mooie Ploffen bij veel toeren gas lossen en schakelen, soms met vlammetjes erbij.

Je keuze voor Fasttech is de goede: zij hebben mij altijd goed en zonder moeilijk doen geholpen bij mijn probleempjes aan de JT, ze vonden het vervelend dat het niet naar wens was en geen moment iets gemerkt dat ik lastig zou zijn of zo.

En uiteindelijk was hij zoals ik hem wilde hebben, daar gaat het om.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

MikeyQR

Mooie s70 heb je Richard  :eusa_clap:

Ik heb ook een JT 3 inch uitlaat onder mijn 850 R zitten met 1 demper en met originele DP of ik er een 3 inch DP onder zet weet ik nog niet, ik vind het geluid super bij acceleratie :evil: en bij stationair een V8 geluid  ;D
Bij normaal rijden wel aanwezig maar zeker niet storend hij klinkt dan net als een 10v maar dan net ietsjes meer.

Richard850

Hmm, okay, veel verschillende meningen dus... Hij vertelde mij ook inderdaad dat de DP wel verbeterd was. Maar als die lambdasonde eronderuit hangt, ben ik hem bij de eerste drempel zoiezo al kwijt, dus dat moet ik ook niet hebben.

Ik ben benieuwd naar het geluid.

Ik had bewust voor Fgekozen omdat er hier op het forum ook veel over geschreven wordt.

Ik hoop dat de DP ook werkelijk verbeterd is.

Richard850

Zo, eindelijk ff tijd om foto's te plaatsen.

Maandag, en dinsdag allebeide dagen de auto behandeld met Meguiars.

Maandag

• Auto gewassen
  • Gekleid
  • Hele auto behandeld met Ultimate Compound

Dinsdag

• Gewassen
  • Step 1: Paint Cleaner
  • Step 2: Polish
  • Step 3: Wax

En zie hier het resultaat

MarcoV

BOV

Mis alleen nog een achterspoiler...

Ziet er heel erg mooi uit verder!
Kan je metallic lak ook gewoon met Meguiars Klei en 123 plan doen?
I take pictures and build stuff...

)()()sT

Mooi hoor.... dat ding ligt echt lekker "tief" hè!

Citaat van: nickk. op 09-06-2010 12:25:40
Flubbergeluid.. Bedoel je niet gewoon de herrie die je hoort als de turbo opspoelt? Ik kan het serieus niet plaatsen.

Geluiden alsof je dp. los zit, of je spruitstukpakking lekt.

Jeff

Citaat van: BOV op 17-06-2010 15:39:34

Ziet er heel erg mooi uit verder!
Kan je metallic lak ook gewoon met Meguiars Klei en 123 plan doen?

Werkt prima! Vraag Jrkalf (Jelle) maar naar het resultaat toen ik een setje voor hem heb meegenomen ;)
Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

elianmars

Heel mooi, Richard!  :eusa_clap:

Wanneer kwam de XC grill er ook al weer in?  :eusa_think: ;D

big ben

Ik heb het nog niet gezegd, maar knappe S70 hoor! :eusa_clap:.............. wat je met "kleine" aanpassingen kunt bereiken......

Top!

Grt Ben :)

jgvdv

deurpanelen waren er maar 3x , vloerbedekking ligt er nog , ben je nr kwijt ..

de missende vierde hopenlijk snel boven water ;)

pm anders even

gr jg
760 2.3 FB 1986 Turbo Amerikaan

Richard850

Bedankt voor de reacties:D

Meguairs werkt perfect op metallic lak, geen probleem

Citaat van: elianmars op 17-06-2010 19:33:18
Heel mooi, Richard!  :eusa_clap:

Wanneer kwam de XC grill er ook al weer in?  :eusa_think: ;D

Tja, ik had er 1 via markplaats gekocht, kreeg ik hem  in huis, is het 1 voor de V70N