Slecht optrekken, geen fut

Gestart door AllardAX, 06-06-2010 11:24:50

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

pimsam

CiteerNatuurkundig kan ik geen enkele verklaring vinden waarom de 140pk diesel sneller zou zijn dan de 170pk benzine.

Zo zie je maar dat theorie en praktijk niet altijd hetzelfde is. Hetzelfde geld voor handgeschakeld en automaat. In theorie is handgeschakeld sneller in de sprint van 0 naar 100 maar knappe jongen die een automaat kan bijhouden.

Om sneller te zijn heb ik liever 70 Nm koppel meer dan 30 pk meer. Daarnaast is de koppelkromme niet onbelangrijk en die is bij een diesel redelijk vlak, zeker vergeleken met moderne diesel (en een hele kleine turbo). De Volvo diesels trekken vol door tot het rode gebied.
Om een 20V een beetje vooruit te laten komen ben je veeel aan het schakelen om de boel maar vooral ver boven de 3300 tpm te houden. Dat is dan niet echt relaxed rijden. De dieselrijder daarentegen zal waarschijnlijk pas van je rode hoofd in de gaten krijgen dat je probeert sneller te zijn.

AllardAX

vandaag mn vacuumslangen vervangen zoals bij Essie70, ze waren aardig uitgedroogd. Bij een testritje merk ik dat ie wel wat beter trekt, maar tussen de 1500 en 2200 doet ie nog steeds te weinig vind ik. Ook moet ik bijna plankgas geven. Boven de ongeveer 2200 toeren krijg je een zetje in de rug en trekt hij netjes door tot 3500 toeren. Ik heb geen foutcodes gevonden. Wie heeft er nog een idee waar dit aan kan liggen?

toppertje

Citaat van: AllardAX op 07-07-2010 15:16:12
vandaag mn vacuumslangen vervangen zoals bij Essie70, ze waren aardig uitgedroogd. Bij een testritje merk ik dat ie wel wat beter trekt, maar tussen de 1500 en 2200 doet ie nog steeds te weinig vind ik. Ook moet ik bijna plankgas geven. Boven de ongeveer 2200 toeren krijg je een zetje in de rug en trekt hij netjes door tot 3500 toeren. Ik heb geen foutcodes gevonden. Wie heeft er nog een idee waar dit aan kan liggen?

heel goed mogelijk dat je LMM niet fris meer is.

AllardAX

#63
ik was erg blij dat ik de post van Marc_V70 nog gelezen had op de avond van vertrek over het opschuiven van het printplaatje van de LHM. Die extra power had ik echt nodig in de zwitserse bergen. De kracht is echter nog niet helemaal 100%, vooral tussen de 1000-2000 toeren. We hebben het de heenweg gered, maar vraag niet hoe. Net in duitsland even kijken of de roffel makkelijk doortrekt, bij 160km/h moest ik de elandproef doen om een hert uit te wijken. Daarna mocht ik van moeder de vrouw niet meer harder dan 130-140km/h. 500 km verderop wilde de auto niet meer starten na het tanken. De slechte accu is direct vervangen door de ADAC. Dachten we alles gehad te hebben... in Zurich lekte de inspuiting. De koperen pakking van de middelste bout had het begeven  :o . Dit is profesorisch gerepareerd door de Zwitserse wegenwacht en begaf het weer op 30km van de eindbestemming. Dus stinkend van de diesel heb ik de bergpas afgemaakt  :eusa_pray:. Best spannend allemaal, want ruimte voor panne was er niet. De lokale garage heeft een nieuwe pakking erin gezet en een paar gescheurde kunststof slangetjes vervangen. Hopelijk blijft ie nu heel op de terugweg.

UserID6342

#64
Citaat van: AllardAX op 16-07-2010 16:03:54
......De lokale garage heeft een nieuwe pakking erin gezet en een paar gescheurde kunststof slangetjes vervangen. Hopelijk blijft ie nu heel op de terugweg.
Zit net even met een lichtelijke verbazing je verhaal te lezen en ik wil echt niet met het wijzende vingertje staan, maar 1 ding vraag ik mij toch af.... namelijk die gescheurde slangetjes.  Dit is dus een teken van duidelijk achterstallig onderhoud, een slangetje scheurt niet zomaar is gewoon leeftijdsgevoelig.  Dat slangetje / die slangetjes kunnen dus al goed 15 jaar oud zijn, zonder vervanging / vernieuwing.  Ik zeg niet dat dit jouw schuld is, maar erg slordig vind ik het wel om met een auto op vakantie te gaan zonder voldoende onderhoud.

Bij voldoende onderhoud waren deze slangetjes al lang een keer vernieuwd.  Als je de auto niet zo lang hebt kan dit natuurlijk ook door de vorige eigenaar verzuimd zijn, echter bij aankoop van een nieuwe auto meteen op vakantie gaan, zonder de auto goed na te laten kijken door een bedrijf / betrouwbare beun, etc. is ook vragen om moeilijkheden onderweg.  Kijk er kan altijd iets kapot gaan, heel simpel.  maar dit had voorkomen kunnen worden in mijn opinie.  Net zo goed als de doorslaande koperen ring van de inspuiting.

AllardAX

dat ben ik met je eens, daarom is hij een maand voor de vakantie nagekeken door een garage/monteur en waren o.a. die slangetjes ook preventief vervangen. Waarschijnlijk is het verkeerde slangetje (materiaal) gebruikt anders weet ik het ook niet. Ze zaten er al drie weken op.

AllardAX

Vandaag de diode mod uitgevoerd bij de LHM, zoals beschreven in een andere post om toch die 140pk beschikbaar te krijgen. Pootje 1 en 4 doorverbonden en tussen pootje 2 en 3 een diode met het ringetje naar pootje 3. De electronica boer had geen 1N4148 liggen maar zei dat de 1N4007 soortgelijk was. Dus die maar gebruikt. De klep in open stand geblokkeerd. Starten en lambda lampje ging branden en in zn 4 kwam ik niet voorbij de 120 km/h. Slecht dus. De foutcodes gereset en de boel maar weer ongedaan gemaakt. Ik ga vrijdag toch maar eens opzoek naar de 1N4148. Of heeft iemand nog tips...?

Garrett

#67
Hallo,

Als ik u was zou ik naar J Pul gaan op Urk.
Deze mensen hebben er ontzettend veel verstand van tegen redelijk geld.
Ik heb nog niet meegemaakt en gehoord dat ze er niet uitkomen.

gr Garrett

AllardAX

Garrett goed idee. Dat ga ik ook maar doen, dit duurt alweer te lang en ik kom er zelf niet uit. Die andere diode hielp ook niets. Ik heb even gekeken op internet naar Pul in Urk maar daar zijn er verschillende van. Heb je misschien een adres of site?

fredtref

Citaat van: AllardAX op 08-08-2010 16:26:15
Garrett goed idee. Dat ga ik ook maar doen, dit duurt alweer te lang en ik kom er zelf niet uit. Die andere diode hielp ook niets. Ik heb even gekeken op internet naar Pul in Urk maar daar zijn er verschillende van. Heb je misschien een adres of site?

Hier is het adres, het beste even bellen ze hebben ik geloof 2 x per week avonden waar bij je zonder afspraak langs kunt komen.

Pul Motorrevisie Urk
- motorenrevisie, motorenservice en motoren inbouw
Bremerberg 2
8321WR
Urk

0527-258111

Garrett

Klopt elke dinsdag en donderdag avond.
Je moet geen haast hebben.

gr Garrett

AllardAX

in de loop van afgelopen week ging mn auto steeds slechter rijden. Het lambda lampje bleef nu ook constant branden. Het koste zelfs veel moeite om op de snelweg tot 100 km/h te komen. Daarom durfde ik de rit naar urk niet aan.
Vandaag heb ik een andere gebruikte LHM gehaald en vervangen. Het lambda lampje is meteen uit en hij rijdt een stuk beter. Nu even kijken of ik komende week tijd heb voor een ritje Urk.