Motor slaat af.

Gestart door rspddcnl, 25-06-2010 10:48:32

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

rspddcnl

Goedemorgen,


tja probleempje!!!!!!

Volvo 850 Estate T5 automaat 96, loopt niet meer stationeer, start wel geen probleem komt mooi op toeren, maar slaat vervolgens langzaam af.
Lambda zonde lampje brand. Wanneer je gas geeft blijft de motor lopen.

Vanmorgen weg gereden geen probleem, prima. na ongeveer 10Km even gestopt daarna weer weg gereden ok geen probleem, alleen twee bochten verder auto inhouden, storteren. Neem gas terug Lambda gaat branden, motor slaat langzaam af.

Na herstart loopt hij weer, alleen lambda blijft branden. Bijna thuis weer kuren inhouden toeren niet ok, motor wil afslaan.


Tja iemand suggesties!!!!!!!!!!!! ??? ??? ???

Wou eigenlijk vandaag mijn achterspoiler monteren, vandaag opgehaald van de spuiter. ;D

Eerst maar ff zogen dat hij weer goed loopt.

Groetje rene

UserID6342

Stationairregeling niet helemaal lekker meer ?  Schoonmaken doet soms wonderen.

mevita

Koelvloeistoftemperatuursensor kan ook een verdachte zijn,
gr mevita

rspddcnl

hoe kan ik de stationeer regelaar controlleren?

Kan de koelstof temeratuur sensor deze storing veroorzaken?


Gr. rene

thuur

Welke foutcodes heb je?


Gr ???

rspddcnl

hallo thuur,

hoe gaat het?

Kan dat niet controlleren, heb wel een Kabel en software maar nog niet geprobeerd.

Net ff gestart, pruteld, loopt niet op alle cilinders.
Wanneer ik hem start slaat niet helaamaal goed aan.

PS toe de Lambda sonda ging branden ging ook ff de TRACK branden, dit was naar een herstart weg.




Gr. rene

thuur

Stationairregelaar altijd even schoonmaken, zie stationair-topic in Onderhoud. Verder wordt het gokken zonder foutcodes.

Stinkt ie erg naar benzine uit de uitlaat? Merk je verschil als je een flesje injectorreiniger erin gooit? Rook uit de uitlaat, en welke kleur?


Mijn TRACS lampje blijft ook wel eens branden na het starten. De schakelaar is gewoon vervuild wegens het niet gebruiken. Even een paar keer op en neer schakelen en dan is het lampje weer uit.


Gr 8)

rspddcnl

wanneer ik de stekker van de stationeer regelaar er af haal blijft de motor lopen wellisswaar tegen afslaan aan circa 700rpm.
wanneer ik de stekker van de stationeer regelaar er weer op druk, slaat de motor af.


Gr. rene

thuur

De motor moet ca. 1400 rpm gaan draaien als je de stekker van de stat.reg. losneemt. Terug eropdrukken mag niets uitmaken, de ECU heeft geconstateerd dat de regelaar defect is en zal niet meer bijsturen.

Nu doet ie niets dus, eerst schoonmaken :D


Gr 8)

rspddcnl

ok mss is dat zo.
maar waarom brandt de lamda sonde?

Heb ff de weer stand gemeten, deze is 11 en 12 ohm

wanneer de stationeer regelaar niet functioneert, kun je dan wel rijden?

Gr. rene

thuur

Omdat er een fouttoestand is.

Normaal zou de motor dan stationair 1400rpm moeten draaien, dus ja. Maar als deze defect is en volledig dicht blijft staan zal dat moeilijk gaan.


Gr 8)

mehn

Vacuumlek intercoolersysteem.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

rspddcnl

hallo mehn,

Waar moet ik deze zoeken??

Gr. rene

rspddcnl

Halloo

Stationeer regelaar schoongemaakt.
Fout code uitgelezen.

Geeft code 1-2-1.

mehn

Citaat van: rspddcnl op 26-06-2010 22:19:37
Geeft code 1-2-1.

Ontbrekend signaal van de Lucht Massa Meter.

Zit de stekker er wel op?

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD: