Wat zijn goede lampen?

Gestart door Kingfisher, 10-07-2010 19:05:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

daytonawim

Van welk merk heb jij die xenon kit?

Want als je daar op gaat zoeken ben je al heel snel de weg kwijt.

Enne schakel jij de vrelichting pas in na het starten ?

tackle

Citaat van: FRANQ op 21-09-2010 12:21:07
ik heb hier via groupbuy een set gekocht met H1R lampen. Vooral de R aanduiding moet je op letten. Dit houd in dat het voor ons type lamp bedoeld is. Ik heb echt nog 0x commentaar op mijn verlichting gehad. Ook als ik in een andere auto rijd, en mijn vriendin rijd in mijn auto achter me of tegemoet is mijn verlichting niet hinderlijk. Ik heb er een hekel aan als verlichting niet klopt, hier let ik extra goed op. Ik heb 4500K en dat bevalt uitstekend. De kleur is iets witter dan orgineel halogeen als je de koplamp van voren bekijkt maar je verwacht echt niet dat het xenon is. Vanuit de auto is het een wereld van verschil. IK ZIE IETS!! dat is met halogeen echt niet zo. Voor zo'n grote auto komt er bar weinig licht uit. Met xenon is dit wat het zou moeten zijn. Ik heb alles erin gehad van philips +30% via nightguide naar visionplus maar dat stelde allemaal geen reet voor.

mijn vader heeft met diezelfde groupbuy 5000K H7 xenon gekocht, en dit bevalt ook uitstekend. Wij willen beide niets anders meer.

Xenon is 35w en word dus minder warm dan de halogeen pitjes. Hierdoor zal de reflector eerder langer mee gaan dan korter.

kijk, dat opent perspectieven, hoe zit dat met het lichtbeeld? Dat is toch wezenlijk anders dan met gewoon halogeen?

FRANQ

#32
Ik heb het lichtbeeld van de halogeen pitjes met tape op een vlakke garagedeur afgeplakt.
Toen de lampen er helemaal uit geschroeft. (Dit werkt echt het beste) En daarna alles terug geplaatst en aangesloten.
Vervolgens het lichtbeeld aangepast op datgene op de garagedeur.

Zoals ik vermelde heb ik H1 R gemonteerd, en ik heb dus ook echt een hele mooie licht/donker afscheiding en geen strooilicht waar het met halogeen niet zou komen.

Na montage afspraak gemaakt bij een garage om de lampen af te laten stellen, hierbij hebben ze hem minimaal hoeven bijstellen.
Ik zou wel willen adviseren de lampen iets lager af te stellen als je langer doorrijd voordat je naar een garage kunt. Ik kon de volgende dag terecht.

Mijn koplampen gaan aan zoals elke andere 850. Zodra je de sleutel omdraaid.  ze gaan dus aan uit aan, dit zou je kunnen aanpassen. je kan ook gewoon de lichtschakelaar op uit zetten. Of zoals ik lekker laten zoals het is.

Mijn set is van xenon kungen. Misschien dat Hengeveld ze nog bestellen kan. Moet je hem even een pb sturen.
"Vroeger was ik schizofreen, nu gaat het wel goed met ons"

)()()sT

#33
Zoals al vaker geschreven is die "R" lamp niet altijd nodig.
Een halogeenlamp heeft een blinde kop; zo kijk je niet recht in de kaars.

Een lampunit van een alter 2 850 heeft zo'n parapuutje waarachter je (halogeen)lamp achter zit. Als je daar dus een "gewone" HID xenonlamp in knutselt zul je ook geen last van verblinding hebben. Ik heb ze ook in mijn 850 gehad.

Kijk je echter naar de lampunit van een *70, dan zie je dat die geen parapluutje hebben. Schroef je daar dus een gewone xenon kit in, dat kijk je recht in de pit en dat is nie fijn. Daar is zo'n R-lamp dus geschikt en een must.
De heldere lampunits van de *70 hebben dan weer wel zo'n parapluutje, dus daar kun je een gewone H7 kit in monteren.
Heb ik ook, geweldig veel licht en GEEN verblinding. Heb laatst een tijdje voor mijn eigen auto gereden en het is prima.

Ow ja... bij mijn zijn de lampen in stand 0 uit; je moet je dus even aanwennen om bij aankomt de lampen handmatig uit te doen.

StefanCJ

Ik ben mezelf aan het oriënteren op aftermarket Xenon maar zie door de bomen het bos niet meer. Ik heb heldere C70 koplampen in de S70, dus heb een set nodig zonder `R`. Ik wil gewoon helder licht hebben, absoluut geen blauw, dus 4300 of 5000k.

- Wat zijn kwalitatief goede setjes voor een normale prijs?
- Is inbouwen relatief eenvoudig?
- De stadslichten zitten bij mijn koplampen onder het dimlicht, kan ik hier iets van led-lampjes insteken, ik ben bang dat de stadsverlichting zo geel lijkt t.o.v. het Xenon dimlicht.

Misschien een mini-meeting Xenon inbouwen als er meerdere geïnteresseerden zijn?

Vulk

#35
Citaat van: Ludo op 20-09-2010 19:14:49
En welk type heb je dan meegenomen?.  ;D

Eén of ander brollampje van 1,4 euro. Anders was het Philips Xenon-look of zoiets aan 20 euro. Ik wil er best wat meer geld aan uitgeven, maar dan liefst aan iets deugdelijk.

Ik ga dus op zoek naar een setje philips nightvisions.

edit: ik zie net dat Xenon mogelijk is zonder aftermarket koplampen? Ik hou dit topic maar verder in de gaten.


Vulk

Is dat dan niet heel goedkoop voor Xenon? :-\

StefanCJ

Dat is ook mijn angst een beetje. Je wordt op internet doodgegooid met goedkope Xenon setjes van rond de 60-65 euro.

Ik vind het niet erg om geld uit te geven, mits het maar goed besteed is. Ik vraag me dan ook sterk af wat wijsheid is, in één keer een duurder setje kopen, of het erop wagen en een goedkoop setje aanschaffen ...

Vulk

Ik denk dat ik er maar terug een "premium" setje halogeenlampen in zet. Op onze Belgische wegen dient het toch vooral om gezien te worden. :)

Misha

Ach, mijn kwaliteitssetje van 250 euro was na een jaar of 2 ook naar de knoppen.

4300 of 5000K is best licht, en rond de 100 euro kun je fatsoenlijke sets kopen. Montage is niet lastig als je een beetje handig bent. Ergste is het door de montageclips wrotten van de bedrading en de rubber manchet.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

850estatetdi

Citaat van: Vulk op 21-09-2010 17:08:18
Is dat dan niet heel goedkoop voor Xenon? :-\
ik heb ze een jaar geleden in me vorige volvo gedaan en die doen het nog steeds (rijden me ouders nu in) het lichtbeeld was erg goed bij de apk ook dus heb echt geen klagen over deze lampen

)()()sT

Citaat van: Misha op 21-09-2010 17:37:21
Ach, mijn kwaliteitssetje van 250 euro was na een jaar of 2 ook naar de knoppen.

4300 of 5000K is best licht, en rond de 100 euro kun je fatsoenlijke sets kopen. Montage is niet lastig als je een beetje handig bent. Ergste is het door de montageclips wrotten van de bedrading en de rubber manchet.


Ik heb daar dus "open" klemmetjes voor besteld; dan hoef je niet dat hele kabelboompje door dat klemmetje heen te wrotten. Zit ook goed hoor. Je kunt ook het klemmetje met een dremel openzagen.

Ik heb een set Pilot erin van 4300k. Bijna 2 jaar nu en ze doen het (nog) perfect. Setje kost wel €200,-

RemkoT5

Citaat van: )()()sT op 21-09-2010 13:06:05

Ow ja... bij mijn zijn de lampen in stand 0 uit; je moet je dus even aanwennen om bij aankomt de lampen handmatig uit te doen.


Bij de alter 2 kun je dat instellen door het kleine schroefje naast de schakelaar te draaien.
Het gaat om de schakelaar stand  '0'

staat het schroefje \   alle lampen zijn uit alt.2)
staat het schroefje /  automatische dimlichten zelfs instadslichtstand ,Cananda)
staat het schroefje I  automatische dimlichten (alt 1)
zie ook pagina 1:8 van de 850 handleiding 1995



850estatetdi

ik laat ze altijd gewoon aan staan ook tijdens het starten