Even netjes voorstellen aan de rest van Volvo wolf-pack . . .

Gestart door Ourobouros, 14-07-2010 14:33:51

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ourobouros

Hallo jongens (en meisjes uiteraard),

Richard, 43, op dit moment woonachtig in Rijswijk (ZH) en al jaaaaren een Volvo rijder / liefhebber / hobbyist . . .

Het begon ooit, op jonge leeftijd, met een 244 GL. Toen sloeg het virus een beetje toe, ben na die tijd, soms noodgedwongen, nog wel een paar vreemd gegaan (wat soms erg lekker was, Jeep en Jaguar), maar telkens toch vrij snel weer terug bij de roots (afvalligheid word gestraft zo blijkt . . .  :eusa_sick:

Na de allereerste 244 zijn de volgende Volv's de revue gepasseerd . . . ; 244 GL, 244 GLT, 244 TURBO, 242 TURBO, 850 GLT, nog een 850 GLT (beide sedans) en sinds een half jaar een mooie S70 T5 automaat, maar deze moet op korte termijn het veld ruimen voor iets op G3  . . .  wordt als het aan mij ligt een 850 of s70 automaatje op G3 met een aricotje er in . . . we zijn een steeds bezadigd rijder aan het worden  . . .  schakelen en zweten doe ik al sinds m'n eerste 850 niet meer  ;D

Hoop hier veel leuks te kunnen lezen, leren en misschien dat ik nog wat oude bekende tegen kom die je zou wels een tegen het lijf loopt als je behalve in Volvo's rond kart er ook aan klust en knutselt . . .

Heb je vragen, brand los en anders . . . ik rol voor nu (en langer hoop ik) . . .

)()()sT

Ja vraag 1: waarom die fijne T5 wegdoen? Je kunt er ook LPi in laten bouwen  :D

Welkom overigens!

Ourobouros

Ik denk dat met bijna 3 ton op de teller nog LPi inbouwen niet echt een keus is . . . met een lagere tellerstand had ik dit echt overwogen . . . .

Claudia

Citeerschakelen en zweten doe ik al sinds m'n eerste 850 niet meer  ;D

;D

43, en al bejaard?! ;)

Leuke historie!
En uiteraard: welkom hier.
Citeermeneer Aart tegen Pino: "Ah, joh...ga een ei leggen!"

)()()sT

Citaat van: Ourobouros op 15-07-2010 09:25:43
Ik denk dat met bijna 3 ton op de teller nog LPi inbouwen niet echt een keus is . . . met een lagere tellerstand had ik dit echt overwogen . . . .

Tja.... ik heb het bij 299.000 km gedaan dus dat scheelt  ;D
Nee, mijn auto is in mijn leven gekomen met een kapot blok. Blok en bak zijn uit een donor R gekomen met toen 209.000 km. op de klok.

Feitelijk hoeft het geen probleem te zijn. Je weet wat je hebt nu, en als het blokje de geest geeft, dan is er een hoop reservespul te vinden via hier.

Ourobouros

Welnee, niet bejaard . . . hou van comfort  . . . en dan, heb jij wel eens een boteham gegeten, gebeld, een aanteking gemaakt en een sigaar opgestoken terwijl je ook nog schakelen  . .  ??  . . . raak je altijd net dat oude dametje wat oversteekt met haar boodschappen karretje . . . grin :-)

Claudia

Op de sigaar na.....ja! 8)

Maar goed....het is algemeen bekend dat mannen niet kunnen multitasken.
Het is je vergeven. :)
Citeermeneer Aart tegen Pino: "Ah, joh...ga een ei leggen!"

Ourobouros

Voor wat betreft de LPI, misschien qua kilometers zal het nog wel mogelijk zijn, maar vind de combi van dingen, aantal kilometers, leeftijd, economische restwaarde en zo gewoon net ff iets te  ongunstig om er nu nog die hele operatie uit te voeren . . . vindt dat deze zijn "oude" dag mag slijten zoals hij was . . .

Ourobouros

Pfffffff . . . kom ik even goed weg zeg . . .de uber domina van het forum heeft me vergeven . . . heb ik gezwijnd zeg . . . . .;-)

Ourobouros

Aangezien ik nog geen 10 berichten heb geplaats op het forum, mag ik nog geen advertentie opgeven. Ik begrijp deze regel ook (weren handelaren), maar wil ook niet zo maar een paar lukrake berichten plaatsen om maar tot dit aantal te komen . . . derhalve toch op deze wijze . . . met het risico "straf" te krijgen van de heren moderators (mea culpa, mea maxima culpa) . . .

Ondanks dat ik hem pas sinds 1 maart jongstleden in mijn bezit heb, moet ik, gedwongen door omstandigheden, mijn S70 T5 automaat al weer te koop aanbieden.

Het gaat om een S70 T5 (2,5 20V 240PK) automaat, in de kleur Silversand metallic (Kleurcode 419). De auto heeft op dit moment 299.xxx km's gelopen, maar wordt nog dagelijks gebruikt.

Alle originele boekjes (ALLE service beurten zijn afgetekend door Volvo Hooftman!), het originele aflever bewijs, alles sleutels en afstandbedieningen zijn bij de auto aanwezig.

Zowel het exterieur als het interieur van de auto zijn in zeer nette staat. Nooit grote zichtbare schade gehad, enkel een paar kleine steenslag plekjes en een oppervlakkige kras (linkerzijde). Het interieur is smetteloos, geen gaten in het dashboard en een niet rokers auto. De lederen bekleding van zowel de voorstoelen, de achterbank als de deurpanelen (ook volledig met leer bekleed en niet met skai) zijn bijzonder netjes.

De S70 heeft de navolgende specificaties/opties (de meeste van de lezers op dit forum weten dit wel, maar toch . . ):
•   2,5 20V Turbo met 240PK, loopt soepel, lekt niet en verbruikt nagenoeg geen olie.
•   Automatische transmissie, schakelt soepel en zonder haperingen; eco, sport en winterstand.
•   Volledig lederen/suède interieur in zeer nette staat; de bestuurders stoel is elektrisch bedienbaar en in hoogte verstelbaar (met memory). Zowel beide voorstoelen als de achterbank zijn verwarmd!
•   Climate controll met airconditioning. Deze werkt zoals hij moet > koud!
•   Airbags voor zowel de bestuurder als de passagier.
•   ABS en ASR.
•   Elektrische ramen voor- en achter.
•   Getint, warmte werend, glas.
•   Het dashboard is uitgevoerd met Woodline accenten.
•   Elektrisch bedienbare en verwarmde buitenspiegels links en recht.
•   Volvo bigfront radio met CD speler, voorzien van anti diefstal code, elektrische antenne en 8 speakers.
•   Koplampen van binnenuit in hoogte verstelbaar en uitgevoerd met een wis-/wasinstallatie.
•   Verstralers in de voorbumper.
•   Zonneklepspiegels bestuurder en passagier verlicht.
•   Trekhaak.

Ik doe deze auto weg omdat ik door externe omstandigheden mijn free lance werk voorlopig niet meer kan uitvoeren (wegval van inkomsten), maar wel nog relatief veel kilometers draai (ca. 30.000 P/J grotendeels stad/binnenweg). Derhalve ben ik nu op zoek naar "iets" op LPG (G3). Dat "iets" is het liefst een 850 of een S70, maar aangezien ik nogal wat noten op m'n zang heb (minimaal een automaat, een airco en in nette / goed staat), zal ik misschien gedwongen worden om vreemd te gaan (hoop het niet). LPG inbouw heb ik overwogen, maar kijkende naar leeftijd, aantal kilometers en investering van de inbouw, heb ik besloten dit niet te doen.

Ik vraag voor deze mooie S70 3.500,00. Dat is een hele scherpe prijs voor zo veel auto. Uiteraard is dit een vraagprijs, maar ik hanteer wel de stelregel; gun jij mij wat, dan gun ik jou wat, probeer je het uiterste er uit te halen, dan laat ik hem liever voor minder aan iemand anders.

Als je een goede en nette automaat, met airco op G3 (dit zijn de drie must have's) in de aanbieding hebt (S70, 850, V70) , die elkaar qua prijs niet al te ver ontlopen, kunnen we wellicht wat voor elkaar betekenen . . .

Heb je vragen en/of opmerkingen, wil je kijken, dan kan je me te allen tijde bellen en of mailen; richard.van.ooijik@gmail.com of 06-24881138.



Ludo

Citaat van: Ourobouros op 27-07-2010 20:27:03
Als je een goede en nette automaat, met airco op G3 (dit zijn de drie must have's) in de aanbieding hebt (S70, 850, V70) , die elkaar qua prijs niet al te ver ontlopen, kunnen we wellicht wat voor elkaar betekenen . . .

Keep on dreaming....

Ourobouros

He kijk, we hebben een wijsneus . . . . daar zat ik echt op te wachten op zo'n reactie Ludo . . . super joh!!

Ludo

Je wil een ruil tussen een auto die 3 ton gedraaid heeft, tegen een Volvo die een lage kilometerstand heeft, én G3.
Denk je echt dat hier idioten zijn, die deze weg kiezen?.
Nee daar moet je écht geen wijsneus voor zijn, enkel even nadenken op een snuggere manier is voldoende.
Probeer eens bij een dealer...  ;D

Ourobouros

Als Ludo eerst even goed leest voordat hij reageerd . . . waar staat in mijn verhaal dat ik een auto zoek die een lage kilometerstand heeft??? eeehhmm . . .eens kijken . . . . he, nergens . . . daarnaast neem jij tevens aan dat "niet al te ver ontlopen", de zelfde prijs is denk ik . . . dus in plaats van dit aan te nemen, had je ook eerst kunnen informeren wat ik bedoel met niet al te ver ontlopen . .  . dat hangt helemaal af van het aangebodene . . .

Nee, ik denk niet dat hier idioten zijn die "deze weg" kiezen, maar wel dat hier idioten zijn die "spreken" voordat ze denken en voor het gemak denken en verifieren vervangen door aanname's . . . .  way to go dude!  :eusa_boohoo:

Ourobouros

nou snap ik ook hoe je aan 11.000 en nog wat berichten komt . . . . vroeg me al af . . .  :eusa_wall: