Even netjes voorstellen aan de rest van Volvo wolf-pack . . .

Gestart door Ourobouros, 14-07-2010 14:33:51

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Ludo

Citaat van: Ourobouros op 27-07-2010 22:43:32
Als je m'n advertentie goed hebt gelezen, heb je kunnen lezen dat ik door overmacht mijn werk als ZZP'er niet meer kan uitvoeren voorlopig, daarom heb ik besloten op de kosten te gaan besparen voordat het te laat is . . .dat heet anticiperen . . .

Op de manier zoals jij dat wil doen, heet dat jezelf voorliegen.
Daarbij heb ik helemaal geen steun van anderen nodig.
Ik duid enkel op je eigen schrijven, 'we' betekent in dat geval, iedereen die het wil lezen, kan dat.

Verder mag iedereen me eigenwijs en een idioot noemen, heb ik geen probleem mee.
Mijn telmachientje doet het nog steeds goed  ;D , en dat is, samen met een beetje nuchter verstand,  het enige wat je in een geval als dit nodig hebt.
Dat is zo'n beetje het moraal achter mijn posts in dit topic.  

Als jij een andere mening bent toegedaan, mag dat.
De feiten veranderen daar niets aan, die zullen zijn, dat je enkel bedrogen zal uitkomen.

Ourobouros

Ey RazorX . . . zeker een erg indrukwekkende lijst . . . Denk jij, of iemand anders hier, dat LPi inbouwen nog interessant/haalbaar zou zijn? Een bevriende garage houder wiens advies ik op altijd zeer serieus neem (vanwege het feit dat hij al vele malen de juist inschatting heeft gemaakt) raad het me af . . . zijn er hier terzake kundigen die mij een ander advies op dit vlak kunnen geven . . . zo ja, gaarne . . .  :eusa_clap:

henry classic v70

600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Ourobouros

LUDO: Ik heb berekend dat het verschil in kosten voor mij tussen deze S70 en een vergelijkbare auto op G3 zo'n 300,00 per maand zijn . . .  da's al gauw 3.600,00 per jaar . . .  niet wetende waneer ik weer op oud inkomens niveau zit en ik toch al verwacht minimaal 2 jaar nog in een auto te willen rijden . . . was voor mij de doorslag; elk jaar scheelt me ongeveer 3500,00 . . . . als ik dan nu een actie kan ondernemen waardoor ik wel in een Volvo kan blijven rijden en dit kan doen voordat het water me aan de lippen staat . . .  denk ik dat ik wel goed heb gerekend  . . . dus als ik er nu ongeveer 3 zou moeten bijleggen (als rekenvoorbeeld) en dan een "gewone" 850/S70 op G# zou hebben, zou ik dat binnen een jaar terugverdiend hebben en vanaf dan wijzer uit zijn . . . .lieg ik mezelf dan voor? Denk het niet . . . .

Ourobouros

Henry Classic V70: Tsja, i.p.v. persoonlijk worden en afkatten had ik dan eerder wat kennisoverdracht verwacht van LUDO . . .  is dit forum daarom niet voor? ::)

henry classic v70

Waar haal je die € 300,= per maand vandaan?
Verschil in wegenbelasting benzine/g3 is € 120,= per kwartaal
Verschil in prijs van de brandstof benzine/gas is € 1,= per liter..........
600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

razorx

Citaat van: Ourobouros op 27-07-2010 22:58:13
Ey RazorX . . . zeker een erg indrukwekkende lijst . . . Denk jij, of iemand anders hier, dat LPi inbouwen nog interessant/haalbaar zou zijn? Een bevriende garage houder wiens advies ik op altijd zeer serieus neem (vanwege het feit dat hij al vele malen de juist inschatting heeft gemaakt) raad het me af . . . zijn er hier terzake kundigen die mij een ander advies op dit vlak kunnen geven . . . zo ja, gaarne . . .  :eusa_clap:
Het is maar een rekensommetje.
Een nieuwe tweedehands met jouw eisen is duur, achterstallig onderhoud inhalen ook.

Autorijden is niet goedkoop. Als je het goed aanpakt kan je het wel goedkoper maken. ;)
Kleinere auto, of echt lang met je 850 doen.

300dkm is niet echt oud voor een 850 en als hij goed onderhouden is een relatief goedkope kilometerstand. Mits hij goed onderhouden is.


Ludo

Citaat van: Ourobouros op 27-07-2010 23:13:44
Henry Classic V70: Tsja, i.p.v. persoonlijk worden en afkatten had ik dan eerder wat kennisoverdracht verwacht van LUDO . . . 

Daar was ik ook mee bezig.
Maar je vond het blijkbaar belangrijker om me meteen als wijsneus te bestempelen.

;D

Ludo

Citaat van: henry classic v70 op 27-07-2010 23:16:30
Verschil in prijs van de brandstof benzine/gas is € 1,= per liter..........

En hoeveel liter, of beter gezegd €uro is dat per jaar?. (30.000km)

henry classic v70

Citaat van: Ourobouros op 27-07-2010 23:13:44
Tsja, i.p.v. persoonlijk worden en afkatten had ik dan eerder wat kennisoverdracht verwacht van LUDO . . .  is dit forum daarom niet voor? ::)


C'est le ton qui fait la musique
600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Ludo

Dit geval is voor mij heel simpel.
Als ik de advertentie lees, denk ik, wow de perfect onderhouden auto.
Als ik net eentje zocht, zou ik hem vandaag nog komen halen voor die prijs.

Maar dat je i.p.v. deze zo goed onderhouden auto, zelfs met een kleine bijleg van 3000 €uro, een betere/jongere/lagere km stand/ automaat/werkende airco zoals Yits schrijft, incl G3 zal vinden, is niks meer dan een illusie.
Kan je draaien en keren zo vaak je wil.

Als het onderhoud van je S70 daadwerkelijk zo goed is als in de advertentie staat, zal lpg inbouw zelfs bij 4 ton geen probleem zijn.
LPi inbouw kost je ±2500, eenmaal een investering (maar die wil je ook doen als bijleg op een andere)
Met een verbruik van 1 op 7,5, even ruw en snel geteld, 3750 liter lpg nodig.
Verschil 1 €uro per liter tegenover benzine, dan doe je jaarlijks ongeveer dezelfde besparing als je zelf al gerekend had.
Het voordeel hiervan is dan wel, dat je weet wat je hebt met je eigen auto, nl een goed onderhouden auto.

Alleen als je nog voldoende kilometers met deze S70 wil doen, ben ik ervan overtuigd dat dat de énige manier is, om een werkelijke besparing te doen zoals jij voor ogen hebt.
Tenzij je naar KIA ofzo wil...

razorx

#41
Exact!
Wil je kosteneffectief rijden: Deze auto onderhouden, e.v.t. G3 of een kleinere wagen. Het is een rekensommetje. Het kmstanden lijstje van Vulk geeft aan dat je met een goed onderhouden 850 heel lang kan genieten.

Onderhoud is niet goedkoop, maar is slim gedaan lonend.

Ourobouros

Ey Harry; Uitgaande, zoals jij zegt, dat het verschil ongeveer 1,00 is (wat wel ogeveer correct is denk ik op dit moment) en bij een gemiddels gebruik dat ik heb rond de een op 7 aan 8 (heb 1 op 7,5 genomen om mezelf niet rijk te rekenen) kom je volgens mij aan 4000,00 . . . stukkie meerkosten t.b.v. de wegenbelasting er vanaf . . .  dan is de 300,00 per maand volgens mij geen slechte inschatting . . . .

De too die de muziek zet . . .  inderdaad . . . sweet dreams vind ik nou niet zo leuke toon, eerder een beetje een valse  . . .

LUDO: laten we elkaar geen mietje noemen . . . je bent een wijsneus (durf ik de hand in eigen boezem te steken; indien uitgedaagd, ik ook . . ) had me dan gelijk overladen met goed advies en wijsheden, had je waarschijnlijk ook een andere reactie gehad . . .

Zie nu al schrijvende je reactie . . .thnx . . .  Zoals je hierboven leest, had ik de 1 op 7,5 ook al aangehouden .  . . en zie de bijbehorende rekensom . . . Ik denk dat als je een beetje rondkijkt een "gewone" 850/S70 met een automaatje en een airco in nette staat voor een bedrag van mijn bedrag, plus een mille of drie best wel mogelijk moet zijn, uiteraard, met een beetje geluk, maar dat geld ook voor deze, ik heb 'm vrij kort en hij lijkt bijzonder goed te zijn onderhouden, maar ik hoor zeer wisselende berichten over LPi inbouw boven de 200.000 km  . . .  daarbij mezelf voor een groot gedeelte verlatende op het advies van die kennis . . .  had via een kennis al bijna een erg nette S70 automaat, airco met een G3 te pakken voor ongeveer 4000,00 . . . kijk, in dat geval was i, er vanuit gaande toch ongeveer die 3500,00 voor die van mij te kunnen vangen, al heel snel de winnende rijder geworden . . .

Ik vind een T5 erg leuk en gaaf, maar rij op dit moment liever in een ""gewone" 850/S70 met een gelukkige portemonaie dan een T5 met kopsores over de kosten straks . . . .

Ludo

Ik geloof daar niet meer in.
Vele berichten bevestigen ook, dat als je een (andere) 850 - x70 koopt, je snel nog eens een paar duizend kwijt bent, wil je hem in optimale staat krijgen.
Maar goed, stel dat het toch mogelijk zou zijn, dan rij je voor hetzelfde bedrag, en besparing, liever een T5, toch?.

Wat je kennis betreft, fijn dat je hem vertrouwd, maar hij heeft het écht niet bij het rechte eind wat LPi inbouw betreft.
Ook daarvan kan je hier op het forum, veel bevestigingen vinden.

Ourobouros

Als voor het zelfde bedrag van een "normale" in een T5 kan blijven rijden, uiteraard, daar geef ik je volledig gelijk in . . .  echter, zoals ik al zij, weet ik niet wat de toekomst mij (onder andere) financieel gaat brengen . . .  als ik dan een switch kan maken naar een die al alles heeft wat ik zoek, zonder een mogelijk risico wat je loopt bij inbouw naar gas (naar wat ik heb begrepen) en met een investering die ik met een jaar al terug verdien . . . ik probeer gewoon alle opties open te houden . . .

Nu ik hoor dat gas inbouw met deze kilomterstand zeker nog het overwegen waard is, ga ik daar ook verder in spitten . . . . en rekenen . . . en dan een besluit nemen met grotendeels de calculator in de hand en iets minder m'n gevoel . . .

Iemand ervaring met een goede gasinbouwer?

Hoor het graag . . . .