zwabberende rechter voorwiel

Gestart door gredeker, 23-07-2010 17:47:22

Vorige topic - Volgende topic

evanmandos

gredeker,

auto omruilen is natuurlijk wel de makkelijke optie(hoewel je nooit weet wat je in huis haalt, hoe is je huidige wagen qua onderhoud???).

een andere veerpoot kan bij hunters echt niet veel kosten hoor, en is met een krikje, bokje en weinig kracht(alles is al los geweest) echt in een halfuurtje omgewisseld! ik zou toch nog eens overwegen om dit te doen, als je de poot haalt wil ik hem voor een pakkie sjek nog wel voor je wisselen ;P

[edit]als een andere poot niet helpt kun je die waarschijnlijk nog wel weer terugbrengen ook ;P niet geschoten...[/edit]

gredeker

Citaat van: evanmandos op 04-08-2010 23:42:50
gredeker,

auto omruilen is natuurlijk wel de makkelijke optie(hoewel je nooit weet wat je in huis haalt, hoe is je huidige wagen qua onderhoud???).

een andere veerpoot kan bij hunters echt niet veel kosten hoor, en is met een krikje, bokje en weinig kracht(alles is al los geweest) echt in een halfuurtje omgewisseld! ik zou toch nog eens overwegen om dit te doen, als je de poot haalt wil ik hem voor een pakkie sjek nog wel voor je wisselen ;P

[edit]als een andere poot niet helpt kun je die waarschijnlijk nog wel weer terugbrengen ook ;P niet geschoten...[/edit]

Dat is een heel mooi voorstel! Ik zal Hunter bellen en contact met je opnemen.
Auto is erg goed onderhouden en het zeker nog waard. Anders was ik er ook al veel eerder mee gestopt.

gredeker

Citaat van: gredeker op 05-08-2010 12:03:32
Citaat van: evanmandos op 04-08-2010 23:42:50
gredeker,

Dat is een heel mooi voorstel! Ik zal Hunter bellen en contact met je opnemen.
Auto is erg goed onderhouden en het zeker nog waard. Anders was ik er ook al veel eerder mee gestopt.

Hunter is met vakantie (duurt niet lang dus ik probeer het gelijk naar zijn vakantie)

Ivm vakantie zijn wij gesloten vanaf 23 Juli t/m 9 Augustus !

Jack v

je zou het ook kunnen proberen bij Staal in Noordhorn is Volvo sloper en voor jou dichterbij. :eusa_think:
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

gredeker

Ik ga morgen een complete veerpoot halen bij Hunter in Friesland; moet ik nog ergens op letten?

Hij vraagt er €100,-- voor wat mij vrij goedkoop lijkt.

Verder heb ik de schijf rechtsvoor laten afdraaien (op de auto) omdat deze krom was (zat er 2/3 maanden op) >> nou lijkt mij de kans vrij groot dat de schijf gelijk weer krom wordt omdat er een andere lager op komt; is deze theorie logisch en derhalve verstandigere om er gelijk een andere schijf op te zetten?

volvobug

Verstandig lijkt me om eerst met de afgedraaide schijf te rijden om te beoordelen of dat effect heeft.

Als het gezwabber cq. de trilling er nog steeds is dan pas de poot wisselen en ja, ik denk het beste met een andere schijf. Als er een afwijking in de naaf zat en die is nu gecorrigeerd op de afgedraaide schijf, zal deze schijf een afwijking kunnen geven op een naaf die geen afwijking heeft.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

UserID6342

Helaas leest TS nog steeds niet, ik heb 'm nu al meerdere keren gezegd dat hij een complete poot, met fuseestuk, lager, remschijf, draagarm en aandrijfas moet halen en die hele zooi in 1 klap onder zijn auto moet zetten.  Dan proefrijden, dat hij trekt met remmen of naar 1 kant loopt totaal negeren, is nu niet belangrijk.  Vanuit die situatie verder gaan werken omdat je dan dingen daadwerkelijk kunt gaan uitsluiten.  Het enigste wat van zijn eigen auto terugkomt is zijn stuurkogel en remklauw, verder helemaal niets.

Dus de hele vraag over zijn afgedraaide remschijf doet er dus al niet toe.  Verder heeft Volvobug gelijk, dat als een schijf is afgedraaid op een ral lager, je deze schijf niet kunt gebruiken op een goed lager zonder slingering, etc.

gredeker

Citaat van: Dirk342 op 11-08-2010 23:32:15
Helaas leest TS nog steeds niet, ik heb 'm nu al meerdere keren gezegd dat hij een complete poot, met fuseestuk, lager, remschijf, draagarm en aandrijfas moet halen en die hele zooi in 1 klap onder zijn auto moet zetten.  Dan proefrijden, dat hij trekt met remmen of naar 1 kant loopt totaal negeren, is nu niet belangrijk.  Vanuit die situatie verder gaan werken omdat je dan dingen daadwerkelijk kunt gaan uitsluiten.  Het enigste wat van zijn eigen auto terugkomt is zijn stuurkogel en remklauw, verder helemaal niets.

Dus de hele vraag over zijn afgedraaide remschijf doet er dus al niet toe.  Verder heeft Volvobug gelijk, dat als een schijf is afgedraaid op een ral lager, je deze schijf niet kunt gebruiken op een goed lager zonder slingering, etc.

Ik haal ook een complete poot op maar ik weet niet of er ook een schijf bij zit; ik was er eigenlijk vanuit gegaan dat deze er niet bijzit en dat dit ook niet logisch is.

dit was de reactie van Hunterparts:
Mag ook , complete veerpoot schokbrekr inc veer inc fusee lichaam inc lager met naaf 100,-

Ik begrijp dus dat ik moet zorgen dat er ook een schijf bij zit...

O ja, Moet ik verder nog ergens op letten (behalve dat ik de rechtervoorzijde meekrijg) ??

gredeker

Citaat van: gredeker op 12-08-2010 09:52:03
Citaat van: Dirk342 op 11-08-2010 23:32:15
Helaas leest TS nog steeds niet, ik heb 'm nu al meerdere keren gezegd dat hij een complete poot, met fuseestuk, lager, remschijf, draagarm en aandrijfas moet halen en die hele zooi in 1 klap onder zijn auto moet zetten.  Dan proefrijden, dat hij trekt met remmen of naar 1 kant loopt totaal negeren, is nu niet belangrijk.  Vanuit die situatie verder gaan werken omdat je dan dingen daadwerkelijk kunt gaan uitsluiten.  Het enigste wat van zijn eigen auto terugkomt is zijn stuurkogel en remklauw, verder helemaal niets.

Dus de hele vraag over zijn afgedraaide remschijf doet er dus al niet toe.  Verder heeft Volvobug gelijk, dat als een schijf is afgedraaid op een ral lager, je deze schijf niet kunt gebruiken op een goed lager zonder slingering, etc.

Ik haal ook een complete poot op maar ik weet niet of er ook een schijf bij zit; ik was er eigenlijk vanuit gegaan dat deze er niet bijzit en dat dit ook niet logisch is.

dit was de reactie van Hunterparts:
Mag ook , complete veerpoot schokbrekr inc veer inc fusee lichaam inc lager met naaf 100,-

Ik begrijp dus dat ik moet zorgen dat er ook een schijf bij zit..., draagarm zie ik ook niet staan... (deze heb ik wel net nieuw)

O ja, Moet ik verder nog ergens op letten (behalve dat ik de rechtervoorzijde meekrijg en dat het 1 geheel is) ??

UserID6342

Aub lees toch eens, nu zie ik nog nergens draagarm en aandrijfas staan. Vervang die ook, schijt aan of het al gebeurt is ja of nee. Snap je nu dat ik er schijtziek van word ??  Alweer een hele pagina verder, en we zijn nog steeds geen stap verder.....

En nu trek ik me echt terug hieruit, want ik word hier helemaal gallies van, bah !!