soms niet starten !!

Gestart door baskabel4, 26-07-2010 15:00:25

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

baskabel4

oke..nu bijna hele week met draadje rondgereden en geen problemen gehad eigenlijk..... :)

net was me relais binnen bij volvo garage en meteen even opgehaald:








oke...probleem verholpen hoop ik.. :eusa_pray:


baskabel4

#31
 >:(






Wilde net naar de sportschool gaan....weer niet starten >:( ???
Toen me nieuwe relais eruit gehaald...toen weer met het zelfgemaakte nooddraadje contact 1 en 3 doorverbonden en hij starte weer ???

Dus me nieuwe relais van 44 euro is nu ook naar de klote? pffffff
de zoektocht gaat dus verder...er is dus iets wat me relais iedere keer om zeep helpt.
Dus er komt een te grote spanning op of zo...

Thuur,  jij bent de elektronica grootmeester..wat is er loos met die bak van mij ?

als dit zo doorgaat blijf ik gewoon met dat draadje rijden......... :eusa_silenced:

thuur

Je hebt niet met het draadje de contacten in de relaishouder open- of weggedrukt?

Nieuw relais defect is zeer onwaarschijnlijk maar niet onmogelijk.

Je pomp maakt een rustig zoemend constant geluid?


Gr :eusa_think:

baskabel4

ik reed eigenlijk alweer een week of zo met dat nieuwe relais en dat ging goed,
dat ik iets verschoven heb  in de relaishouder lijkt me onwaarschijnlijk :eusa_think:
en ja ..met dat draadje maat me pomp een constante brom/zoem geluid,en met relais ook alleen verdwijnt dat geluid dan na 5 sec.

hij wilde gisteren echt niet aanslaan...5 keer geprobeerd
toen maar weer het draadje er in...en in 1 keer starten ???

Ga zo toch maar weer het nieuwe relais er in zetten,en hou het draadje maar in de auto voor nood :(

Ludo

Citaat van: baskabel4 op 26-08-2010 17:11:16
en ja ..met dat draadje maat me pomp een constante brom/zoem geluid,en met relais ook alleen verdwijnt dat geluid dan na 5 sec.

Dat lijkt me normaal.
De pomp stopt met zoemen als er voldoende druk is opgebouwd.
Daarna moet die niks meer doen, tot de motor gestart word.

baskabel4

#35
CiteerDat lijkt me normaal.
De pomp stopt met zoemen als er voldoende druk is opgebouwd.
Daarna moet die niks meer doen, tot de motor gestart word.

oke..weer wat geleerd ;D


oh oh  ik zie opeens in me gedachten een pomp die met dat draadje dus druk op blijft bouwen ...en bouwen..en...........BOEM!!!! :eusa_think:



thuur

Je vergeet de retourleiding ;)

Relais 103 "kijkt" naar de motor. Met contact op II en motor=uit wordt de pomp uitgeschakeld. Het klopt dus dat de pomp maar 5 seconden loopt als je de auto op contact zet. Zo slim is een draadje niet ;D

Is het niet-starten gelijk aan het begin van het topic of is er iets veranderd aan het gedrag?


Gr :eusa_think:

baskabel4

#37
eh..het niet-starten is herzelfde als voorheen.
Dus niet aanslaan zeg maar...

heb nu maar weer de relais erin gedaan,gaat alweer 2 dagen goed.
Maar weet bijna zeker dat hij eerdaags weer hetzelfde probleem gaat geven.
Houd het draadje wel in de buurt...
Het is een beetje een vage storing dus.

storing samengevat :
Relais 103 doet het 1 week of 2 weken en daarna wil de auto niet meer starten(aanslaan)
als je dan op dat moment de relais eruit haalt en contact 1 en 3 korsluit(het magische nood-draadje) start ie weer..
vervolgens kan de relais er daarna weer in om het weer 1 a 2 weken vol te houden....

dit is relais nummer 4 die ik probeer..dus het relais begin ik een beetje uit te sluiten...

wie heeft de gouden tip? ;D

Ludo

Heb je al eens foutcodes uitgelezen?.

Jack v

contacpunten van de auto waar het  relais ingaat misschien gecorrodeert.als hij het niett doet en je trekt het relais eruit en doet hem er weer in geeft dat hetzelfde resultaat?[dus niet het draadje gebruiken]
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

thuur

Als ie niet start, hoor je dan de benzinepomp wel lopen?


Gr ???

Gustaf Larson

Gelukkig ben ik dus niet de enige... Die van mij doet al de hele middag niets (gelukkig was het nog thuis); nu maar met een lampje in en draadjes in de aanslag om te kijken of het een 103 probleem is...

baskabel4

#42
Citaat van: thuur op 03-09-2010 11:43:49
Als ie niet start, hoor je dan de benzinepomp wel lopen?


Gr ???

oke ..het probleem blijft nog even voortduren   grrrrrrrr
het ging alweer een tijdje heel goed met die nieuwe realais 103..  en ik heb het nood-draadje voor nood !

het is mischien de laatste maand 1 keer gebeurd dat ie niet wilde starten..maar dan deed ik het draadje erin..en dan starte ie weer!

Maar dit weekend..pffff
stond in het winkelcentrum haarlem,wilde wegrijden en sjips...niet starten,snel me draadje gepakt en aangesloten...
benzinepomp hoor ik goed lopen..OOK NIET STARTEN...
weer de raelais er in...NIKS
weer het draadje proberen....NIKS

dit ging zo een tijdje door  totdat ik begreep dat het geen zin had...
Ben met de bus naar huis gegaan  en heb heeel hard gehuild (dit laatste lieg ik,maar past wel in het verhaal)

Na 2 uur  teruggegaan op de mountain-bike(pfff)    en ja hoor....METEEN STARTEN !!!!!!  (draadje zat er toen in)

Dus nu weet ik het echt niet meer..behalve dat ik iemand zie zeggen dat er corrosie op de contacten kan zitten,
ik zal morgen contactspray erin spuiten?-  of is dat daar niet voor..?
maar ik betwijfel of dat het is ..want tijdens het niet-starten...hoor ik wel de benzinepomp loeien!

Welk onderdeel kan ik nu het best onder de loep nemen?

alvast bedankt,
bas


het is nu dus al 3 keer of zo voorgekomen dat 2 a 3 uur stilstaan genoeg is om de storing te verhelpen...???


omg..dit word een spannende week op me werk....kan ik naar huis of weigert ie...

Jack v

zou het dan een contact kunnen zijn? Als je pomp wel loopt, krijgt hij dus benzine misschien ECU ???
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

The Demon

Ik denk eerder aan een nokkenassensor die stervende is.
Controleer die eens en ook de contacten en bekabelling.

Groet,
The Demon.