soms niet starten !!

Gestart door baskabel4, 26-07-2010 15:00:25

Vorige topic - Volgende topic

Jack v

zit zo ma even te denken Bas, ma als jij je sleutel omdraait start dus wel de pomp ma geeft hij dus geen vonk zou je zeggen, correct if i am wrong ma word de ontsteking ook door je contactslot aangestuurd? misschien veel ruimt op je slot zitten (antenering) ???
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

baskabel4

Citaat van: Jack v op 31-10-2010 17:02:28
zit zo ma even te denken Bas, ma als jij je sleutel omdraait start dus wel de pomp ma geeft hij dus geen vonk zou je zeggen, correct if i am wrong ma word de ontsteking ook door je contactslot aangestuurd? misschien veel ruimt op je slot zitten (antenering) ???

oke...met starten van de benzinepomp bedoel ik eigenlijk "dit vertelde iemand in dit topic" het opbouwen van druk in me pomp...
dus dat hoor ik....(een gezoem)
met sleutel duurt dit 5 sec.
met draadje blijft dit continue doorgaan...

of de pomp daarna ze werk doet wat ie moet doen weet ik niet...(ben geen monteur,dus als ik iets stoms zeg hoor ik het wel)

en ecu werd er gezegd zag ik...
ik zal daar even een paar topics over moeten lezen..want ik weet nu geen eens wat dat precies doet...lo l(laat staan waar het zit)

Jack v

het relais 103 zorgt ervoor dat de pomp wordt uitgeschakeld na 5sec als de druk bereikt is je benzine druk kun je gemakkelijk meten met een bandenspanningsmeter van de action op de brandstofrail deze moet +/- 3bar zijn. Het elektronische gedeelte heeft Thuur misschien een antwoord op.

baskabel4

maar wat zou nou de slimste actie zijn...

welk onderdeel kan ik het beste vervangen ??

-benzinepomp?
-bekabeling ?
-startmotor ?
-bougies ?
-sensors ?
-ecu ?

bij de garage kreeg ik te horen dat ze gingen testen net zolang tot ie niet start en dan kijken wat er niet werkt...
maar..
soms doet ie het 3 weken perfect..
AAARGGHH   word gek van dit probleem..

Jack v

Ik weet je  woonplaats niet maar zou gewoon een forummer in de buuurt om hulp vragen om dingen na te lopen en uit te wisselen? Het is ook al eerder gemeld maar het zou je nokkenassensor kunnen zijn, deze is makkelijk zelf te vervangen en niet zo duur. Je zou hem zelfs eerst tweedehans kunnen kopen.

baskabel4

Citaat van: Jack v op 31-10-2010 19:19:16
Ik weet je  woonplaats niet maar zou gewoon een forummer in de buuurt om hulp vragen om dingen na te lopen en uit te wisselen? Het is ook al eerder gemeld maar het zou je nokkenassensor kunnen zijn, deze is makkelijk zelf te vervangen en niet zo duur. Je zou hem zelfs eerst tweedehans kunnen kopen.

Ik zou het fijn vinden als een forummer bijvoorbeeld een zaterdag bij mij zou willen sleutelen...(mischien is een half uur genoeg..lol)
of dat ik op een zaterdag naar een forummer toe ga  en we kunnen een aantal dingen nalopen/uitsluiten

er zijn namelijk nog een paar puntjes waar ik even naar wil laten kijken door iemand met een beetje verstand van zaken...
Ik wil hier natuurlijk gewoon voor betalen!
Woonplaats Haarlem !!
maar ben wel bereid om een uurtje(in het ergste geval)  ergens heen te rijden.........

mmm..jij komt uit Friesland las ik...beetje ver weg
en tsja..kan hem ook bij volvo-garage neerzetten en zeggen maak het maar..   maar dat zie ik altijd als laatste redmiddel.

UserID6342

Je mag/kunt rustig een keer met dat ding naar Nijmegen komen, kunnen we hier even kijken of we het op kunnen lossen.  Onderdelen heb ik meestal wel liggen en anders even wisselen om te proberen met mijn eigen auto.  Zit zelf in Nijmegen.

Jack v

Citaat van: Dirk342 op 01-11-2010 07:36:34
Je mag/kunt rustig een keer met dat ding naar Nijmegen komen, kunnen we hier even kijken of we het op kunnen lossen.  Onderdelen heb ik meestal wel liggen en anders even wisselen om te proberen met mijn eigen auto.  Zit zelf in Nijmegen.
aanbod aannemen Bas, even op een zaterdag heenrijden. Is voor jou maar even overdwars, beetje meer dan een uurtje ma krijg je ook weer wat voor terug,

The Demon

Ik woon ook in Haarlem (Leidse buurt), je mag best op een zaterdag langskomen dan kijken we wel of we het kunnen oplossen.

Groet,
The Demon.

jpsystem

Hoe is dit afgelopen.?

-D©©©L-

Auto is op 28-01-2013 gedemonteerd.

jpsystem

Maar heb je het probleem wel nog op kunnen lossen.?

Hengeveld

De topic starter was voor het laatst actief op het forum op 07-02-2013, dus ik denk niet dat hij nog op jouw vraag zal reageren.

jpsystem