soms niet starten !!

Gestart door baskabel4, 26-07-2010 15:00:25

Vorige topic - Volgende topic

baskabel4

Ik heb een beetje een vaag probleem met mijn volvo 850 t5 op benzine...
heb hem nu 2 jaar en altijd meteen starten.

Alleen deze maand is het nu 4 keer voorgekomen dat hij niet wilde starten.
Startmotor draait gewoon rond,stroom lijkt ook geen probleem...hij wil dan gewoon niet aanslaan ???

in alle 4 de gevallen was een beetje interressant onder de kap kijken, vloeken,tegen diverse onderdelen aantikken onder de kap(alsof je er verstand van hebt) ;D genoeg om de auto weer te laten starten.
soms was gewoon 10 minuten wachten gewoon genoeg(kon de wegenwacht weer terugsturen)

Nu was ik vandaag even op pad gegaan om hier iets aan te doen...

grage 1 :   wil de bougies vervangen,alle kabels,verdelerkap,brandstoffilter  en nog een of ander filter.....
                  kosten : 270 euro
                    alleen de kabels waren al 165 euro....pffff

garage2 :  wil graag onderzoeken wat het probleem is en vraagt of ik mijn auto volgende week een dag kan laten staan
                hun starten hem dan steeds,alleen het probleem is hiermee  dat ie soms gewoon een week nergens last van heeft....
                 en ik ben bang dat dit dus ook weinig opleverd

maar ik wil ook niet blind 270 euro uitgeven als dat helemaal niet nodig is...
hebben jullie nog goede tips voor mij?

groet Bas

UserID6342

Claudia ??  Roep jij je tekstje ff voor deze meneer ;D

Domaso

Citaat van: Dirk342 op 26-07-2010 17:00:38
Claudia ??  Roep jij je tekstje ff voor deze meneer ;D

Iets met 'n nummer??  :eusa_think:
FREE LIMBABWE
  Limburg vrie!

UserID6342

Dacht het wel he, maar durf het niet te zeggen want dan heb ik Claudia achter me an ;D

EdenAli

Misschien de benzinepomp kapot?
had de mijne tenminste

Ronald21

Brandstof Relais 103 in je zekeringskast onder je motorkap is wellicht kapot.

Haal relais eruit, verbindt pin 1 en 3 door met een kabeltje ( maak er 2 platte (AMP) stekkertjes aan) en gassen maar naar de volvo dealer om een nieuw relais te bestellen.

Das dan 100 euro voor deze tip  :eusa_shhh:

850estatetdi

Citaat van: EdenAli op 26-07-2010 18:39:37
Misschien de benzinepomp kapot?
had de mijne tenminste

en hij doet het nog steeds :D zal je roffel zo terug brengen

baskabel4

oke bedankt voor de tips..ga er vandaag wat mee doen met deze info!

benzine-pomp  en brandstof-relais 103      oke,   dat klink aannemelijk :)

Lijkt me dat hun(volvo-garage) die 2 zaken voor mij wel even kunnen controleren....

baskabel4

oke..ging naar een garage toe in heemstede en ook die zei dat het vaak de relais 103 was,
alleen kon ik hem beter uit een auto halen op de sloop want ze waren nogal prijzig.

Ik ben vervolgens naar de sloop gegaan en heb 2 van die relais uit 2 verschillende 850,s gehaald(je weet maar nooit ;D)
kosten : 2 euro
ik ga hem nu even omwisselen en hoop dat het probleem opgelost is...
houd jullie op de hoogte.

groet bas

Ronald21

je kunt beter een nieuwe halen met minder km's !!

soldeerverbindingen en elco condensatoren geven het nogal eens op in dit relais

baskabel4

dat is balen......
Het probleem deed zich net weer voor nadat het 2,5 week goed ging >:(

wilde vrolijk wegrijden bij de gamma...niks,  niet aanslaan... :eusa_wall:  gloeiende gloeiende....

10 minuten van alles geprobeerd..niks
toen maar een half uur rust gegeven(terug gegaan de gamma in ;D)..en toen deed ie het weer???

tjsa....   de zoektocht gaat verder dus,
en laat ik dat relais 103 dan ook maar bij de dealer bestellen denk ik...
maar het zou toch wel toevallig zijn dat ie uit die sloppwagen precies hetzelfde heeft als die van mij...?

UserID6342

Nee hoor want de 103's gaan allemaal een keer.  Of je sluit 103 even kort met een kabeltje en probeert het dan, maar als ik je verhaal zo hoor denk ik ook aan je benzinepomp.

baskabel4

Citaat van: Dirk342 op 14-08-2010 17:45:25
Nee hoor want de 103's gaan allemaal een keer.  Of je sluit 103 even kort met een kabeltje en probeert het dan, maar als ik je verhaal zo hoor denk ik ook aan je benzinepomp.

oke,zal even kijken of ik een kabeltje kan fabriceren..gewoon een stukje van een oud stroomsnoer afknippen?en ik zag in een topic dat je 1 en 3 moet verbinden geloof ik..
en dan?   dan moet het probleem opgelost zijn als het aan het relais ligt?
mmm..dan kom ik daar dus pas over een maand achter...want zolang kan het duren voordat ie afslaat.

maar het is natuurlijk wel makkelijk als ik zo,n noodkabeltje bij me heb,als ie dan weer weigert
kan ik dit even doorverbinden en hopen dat ie dan wel wil starten...

UserID6342

Als het idd alleen je relais is, is dit precies de juiste manier dan sluit je het relais in ieder geval uit.  Als tie de problemen dan nog heeft / nog niet wilt ligt het aan je benzinepomp.

baskabel4

oke  bedankt voor je hulp..ik ga hier weer mee aan de slag!
ga ieder geval weer een andere relais 103 erin zetten  aangezien ik er vorige keer 2 van de sloop heb gehaald en maandag een mooi kabeltje maken..

mocht dit allemaal niks worden dan open ik binnenkort wel weer een topic dat ik opzoek ben naar een benzinepomp ;D