Koelwater druk te hoog 850 tdi

Gestart door arjenT5R, 27-07-2010 12:19:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

)()()sT

Zijn ze wel hetzelfde? Kan me herinneren dat bv. de radiateur van een 740 diesel veel groter was als die van de 2.3 benzine. In ieder geval was het een andere.

darius

Citaat van: )()()sT op 30-09-2010 11:53:52
Zijn ze wel hetzelfde? Kan me herinneren dat bv. de radiateur van een 740 diesel veel groter was als die van de 2.3 benzine. In ieder geval was het een andere.

Het is een 850, en zijn hetzelfde je hebt met en zonder koeling voor automaat. Allebeide automaat..
No show, only go.

)()()sT

Och, is het een 850?  :o

;D

Als het dezelfde koelers zijn is dat mooi  8)

darius

Komt dat vaak voor dat je radiateur verstopt zit ????
No show, only go.

verburgh

#19
Citaat van: darius op 30-09-2010 12:44:51
Komt dat vaak voor dat je radiateur verstopt zit ????
Als je niet tijdig het koelwater ververst wel  ;)

darius

Nou auto staat al een half uur te draaien en er blijft maar lucht uit het kleine bovenste slangetje komen. De onderste slang van radiator naar motor is wel vol maar nog niet warm, de bovenste slang zit alleen maar lucht nog in.

Gewoon laten staan en dan wachten tot de aanjager/ventilator gaat draaien  ??? Kan me voorstellen dat als al die lucht expandeerd in het gesloten systeem dat ie wel gaat staan sissen en alles eruit gooit via het dopje expansie vat
No show, only go.

Jack v

Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

darius

Nieuwe radiateur nog niet binnen ontluchten wel gelukt.... ik hou jullie op de hoogte en maak wel een fotoverslag in mn weblog  8)
No show, only go.

darius

#23
Nieuwe radiateur geplaatst, (oude was niet verstopt ,wel een heel klein gaatje)probleem niet opgelost. De druk op het systeem blijft hoog. Als je gereden hebt gaat het lampje van het vloeistofniveau aan. Als je dan in het expansietankje kijkt is inderdaad alle vloeistof weg. Draai de dop open en er komt me toch een pak overdruk uit en alle vloeistof wordt weer naar boven gestuwd?tankje loopt over (ook met niet draaiende motor)

Ik wordt er nu echt wanhopig van....
No show, only go.

Ludo

Citaat van: darius op 15-11-2010 19:39:53
De druk op het systeem blijft hoog. Als je gereden hebt gaat het lampje van het vloeistofniveau aan. Als je dan in het expansietankje kijkt is inderdaad alle vloeistof weg. Draai de dop open en er komt me toch een pak overdruk uit en alle vloeistof wordt weer naar boven gestuwd?tankje loopt over (ook met niet draaiende motor)

Je moet de motor laten draaien, wachten tot de koelvin gaat draaien, als je dan de dop afdraait, mag het water niet omhoog komen.
Of je wacht tot de koelvin weer stopt, maar dan moet je de motor uitzetten, dan mag er ook geen water omhoog komen.

darius

Nou het is goed mis, vanochtend weer bijgevuld. Ik stop net bij een benzine pomp en ineens gooit ie het er allemaal weer uit via de overdruk op de vuldop. Niet goed dus en ik ben ook smorgens als de motor steenkoud is nog niet drukvrij,,, dus die kop eraf zekers ?????  echt niet ok al die ellende voor een daily driver
No show, only go.

jan piet

Heb je al een CO meter boven / in je tankje gehangen om te bepalen of er CO aanwezig is in het koelwater? Als je daar (zoals ik) een waarde heb die hoger dan 0.5 is heb je een probleem met je afdichting van je kop of een rot blok.
Gr,JP

darius

Nogmaals  Geen olie in koelwater geen residu of rare kleur.. en ik vind het zo raar dat de temp meter ook nix oploopt terwijl er amper koelvloeistof in het systeem zit...
No show, only go.

darius

#28
Citaat van: jan piet op 16-11-2010 19:50:41
Heb je al een CO meter boven / in je tankje gehangen om te bepalen of er CO aanwezig is in het koelwater? Als je daar (zoals ik) een waarde heb die hoger dan 0.5 is heb je een probleem met je afdichting van je kop of een rot blok.
Gr,JP

rot blok verklaar u nader ?  je kunt toch geen druk op je koelsysteem krijgen anders dan langs je koppakking ??

Het is ook nooit anders geweest (al meer dan twee jaar rij ik zp rond) auto is ook al bij garage voor binnen geweest, vandaag de eerste keer dat ik het bij de pomp er zo van onder zie lopen.....
No show, only go.

Jack v

De waterkanalen lopen bij de cilinderbussen langs als deze "rot" zijn perst hij daar de lucht in het syysteem, hier hoeft echt maaar een haarscheurtje in te zitten. Maar dan hoeft er niet persee co in het koelwater te zitten; maar dan heb je wel constant bubbels in je koelsysteem.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.