Koelwater druk te hoog 850 tdi

Gestart door arjenT5R, 27-07-2010 12:19:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

verburgh

Het probleem is al van 27-07-2010 he of al langer, als er echt een scheurtje in het blok of koppakking zou zitten had je al lang stil moeten staan :-\

jan piet

Ìk heb uiteindelijk mijn blok vervangen, maar tussen de koppakking en uiteindelijk de knoop doorhakken zat een goede 7000 km. De opmerking van Roy is wel een scherpe, daarom even aangegeven dat ik er dus nog 7K mee heb gereden zonder echt problemen te hebben.
GR,JP

verburgh

Citaat van: jan piet op 16-11-2010 22:05:29
Ìk heb uiteindelijk mijn blok vervangen, maar tussen de koppakking en uiteindelijk de knoop doorhakken zat een goede 7000 km. De opmerking van Roy is wel een scherpe, daarom even aangegeven dat ik er dus nog 7K mee heb gereden zonder echt problemen te hebben.
GR,JP
Weet niet hoe het bij een TDI is, maar met mijn bmw ging het heel rap, toen ik hem kocht heb ik er nog 500km mee kunnen rijden maar toen was het echt over en uit ;D


darius

Ik denk dat het al twee jaar zo is ....als je onder niveau vult zodat de luchtdruk wordt afgevoerdvia dop.. geen probleem (toch wel) maar blijft rijdbaar..
No show, only go.

darius

No show, only go.

Taranis

Hou nou eens op met zemelen en zet dat blok onder druk! De dealer doet dat in een uurtje voor je en dan weet je wat.


















Zo, dat moest er ff uit :evil: ;D

jan piet

Ik begrijp gezien je advertentie dat je blok gewoon 'rot' is?
gr, JP

darius

#82
De druk op het systeem wordt steeds sneller opgebouwd. er is dus een lek (snuffel test), ik rij hier al heeeeeeeeeeeeel lang mee rond. Heb alle delen besteld om de kop te wisselen/vlakken.

Hoe kan je zelf controleren of die kop recht is ?? Ik neem aan dat we aan de pakking verder wel het een en ander kunnen zien. Heb ook de mogelijkheid om een ruilkop te monteren. Riem ook maar meteen meepakken, waterpomp is pas 60.000 oud. Nog tips ??

No show, only go.

jan piet

Ik hoop voor jou dat het je pakking is en niet je onderblok! Bij mij was het vast te stellen door dat bij gasgeven met de peilstok iets omhoog getrokken er daar meer rook kwam dan uit de uitlaat.....

darius

Citaat van: jan piet op 10-12-2010 21:11:33
Ik hoop voor jou dat het je pakking is en niet je onderblok! Bij mij was het vast te stellen door dat bij gasgeven met de peilstok iets omhoog getrokken er daar meer rook kwam dan uit de uitlaat.....

Dat is bij mij allemaal ok , maar we weten het nog niet. Morgen wss een gelijke auto met weinig km,s ophalen. Ook heb ik een ander blokje op het oog, onderdelen genoeg.

Ik hoop dat het de pakking alleen is, maar lekke koppen komen ook voor.
No show, only go.

jan piet

Citaat van: darius op 10-12-2010 21:30:18
Citaat van: jan piet op 10-12-2010 21:11:33
Ik hoop voor jou dat het je pakking is en niet je onderblok! Bij mij was het vast te stellen door dat bij gasgeven met de peilstok iets omhoog getrokken er daar meer rook kwam dan uit de uitlaat.....

Dat is bij mij allemaal ok , maar we weten het nog niet. Morgen wss een gelijke auto met weinig km,s ophalen. Ook heb ik een ander blokje op het oog, onderdelen genoeg.

Ik hoop dat het de pakking alleen is, maar lekke koppen komen ook voor.

Ik zal voor je duimen!  :eusa_think:

darius

Hij bouwt druk op via het kleine zwart rubberen slangetje (retour)..enkel daardoor.. dus lijkt me via de koppakking te komen..
No show, only go.

henknoordhuis

Mijn ervaring: In het voorjaar heb ik de koelvloeistof vervangen, er ging veel minder in dan dat er uit kwam en ik ben tot nog toe aan het bijvullen geweest. Ik denk dat ik net de laatste luchtbellen er uit heb. Zo lang er luchtbellen in het systeem zitten, houdt ie te veel druk, want lucht zet echt veel uit. Nu ze er uit zijn wordt er nog nauwelijks druk opgebouwd en is het bijvullen ook gestopt.
Helemaal in het begin van de discussie kreeg je de vraag of het systeem goed ontlucht was. Ik weet niet hoe je dat controleert, maar zitten er luchtbellen in?