Sem's S70 2.5T.... Vaarwel.. & Welkom..

Gestart door Sem, 28-07-2010 14:09:03

Vorige topic - Volgende topic

Misha

Citaat van: Jeff op 25-04-2011 13:53:27
Citaat van: Sem op 24-04-2011 18:43:45
Citaat van: Misha op 24-04-2011 18:32:50
Yup.. een Monza interieur, mooiste wat er is. :eusa_clap:

Had het in mijn groene S70 zitten, leer / alcantara met lederen panelen.

Ja, alleen heb ik gewoon volleder. Die deurpanelen zaten alleen in een "R" of in zo'n "Monza" interieur zoals jij zegt... zou ik ook mooi vinden, maar het alcantara ziet er meestal uit als een versleten 18jaar oude kater met 4ton op z'n poten. Ik zou nog dolgraag een keer een nieuwe linker stoelbekleding kopen, maar die zijn gewoon echt stervensduur!

Citaat van: Jeff op 24-04-2011 18:38:24
Netjes, Sem ziet er goed uit man! :) Zag je nog rijden vanmiddag in Dronten trouwens...
Ik zag wel je auto, maar volgens mij zat jij niet achter het stuur... Of je was in ene er oud geworden?
Ik zat er naast ;)
Je zit er wel vaker naast.. ;D
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

LeonW

Citaat van: Sem op 25-04-2011 00:16:19
Citaat van: LeonW op 24-04-2011 21:06:24
Ziet strak uit hoor!

Zo'n zonnedak is ook wel wat met dit weer  8)

Dank je..  is ook een optie die ik gelijk zal missen bij de volgende auto. (als die er niet in zit...) Jij hebt anders ook echt een heel mooie S70 zeg! Lekker origineel met Perfo's... heerlijk!  :eusa_clap:

Thanks!, inmiddels met donkere comets... zal eens een foto plaatsen :D
Volvo S70 2.5T

rogerV701998

Citaat van: Misha op 25-04-2011 21:03:53
Citaat van: Jeff op 25-04-2011 13:53:27
Citaat van: Sem op 24-04-2011 18:43:45
Citaat van: Misha op 24-04-2011 18:32:50
Yup.. een Monza interieur, mooiste wat er is. :eusa_clap:

Had het in mijn groene S70 zitten, leer / alcantara met lederen panelen.

Ja, alleen heb ik gewoon volleder. Die deurpanelen zaten alleen in een "R" of in zo'n "Monza" interieur zoals jij zegt... zou ik ook mooi vinden, maar het alcantara ziet er meestal uit als een versleten 18jaar oude kater met 4ton op z'n poten. Ik zou nog dolgraag een keer een nieuwe linker stoelbekleding kopen, maar die zijn gewoon echt stervensduur!

Citaat van: Jeff op 24-04-2011 18:38:24
Netjes, Sem ziet er goed uit man! :) Zag je nog rijden vanmiddag in Dronten trouwens...
Ik zag wel je auto, maar volgens mij zat jij niet achter het stuur... Of je was in ene er oud geworden?
Ik zat er naast ;)
Je zit er wel vaker naast.. ;D

Van het niveau "plaat"! :eusa_clap: ;D

Sem

8:15..  Zo.. vanochtend de S maar even naar Volvo Schaap gebracht voor de APK. Kijk ik op de heenweg naar de teller..  :o staat het kreng al weer op de 195.000km!!!  :-\  Het vrouwtje zit dus niet stil...

Een dikke 30dkm per jaar dus.. LPG dus niet voor niets in laten bouwen.  :-*

Meteen maar gevraagd of ze dus een 195.000km beurt willen uitvoeren.

9:42..   Sem wordt gebeld. Helaas... hij vliegt er (weer) niet zo doorheen. Een stuurhuisrubber lek en twee stuurkogels naar de donder. Nou, dan heb ik toch nu wel alles gehad zou je denken? Vorig jaar complete draagarmen met fusee's.. Nu dit weer. Oja, en een paar maanden terug de stabstangen. Ook nu dus weer uitlijnen... is nog maar de 3e keer dit jaar. (a €.90,-....)  :-[

Ik hoop dat ik weer een fijn sturende auto terug krijg, want ik vond het wel slappe hap het laatste jaar. Het is net of de hele carrosserie steeds slapper wordt ieder jaar. We gaan het meemaken.

Maarrrrrrrrrrrr..... wel weer het velbegeerde stempeltje in het boekje..!!  :eusa_dance:           :eusa_shifty:

Teddy81

henry classic v70

Zijn je banden wel recht afgesleten? Bij mij waren beide voorbanden scheef (binnenkant) afgesleten door ralle stuurkogels.

Ik moet trouwens ook nieuwe draagarmen plaatsen; zit speling op 1 fusee.... dus dan ook maar meteen de stabistangen en de hoesjes goed beoordelen of deze niet ook meteen nieuw moeten
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

)()()sT

Als bij mij straks de motor eruit ligt is e.e.a. ook goed te controleren  :eusa_eh:

;D

elianmars

Wat zal de S weer strak sturen met nieuwe stuurkogels 8)

Sem

Citaat van: henry classic v70 op 02-05-2011 10:31:41
Zijn je banden wel recht afgesleten? Bij mij waren beide voorbanden scheef (binnenkant) afgesleten door ralle stuurkogels.

Ik moet trouwens ook nieuwe draagarmen plaatsen; zit speling op 1 fusee.... dus dan ook maar meteen de stabistangen en de hoesjes goed beoordelen of deze niet ook meteen nieuw moeten
Ja, voor zover ik kon zien wel, maar zoals ik al zei is hij dit jaar al twee keer uitgelijnd, dus zou je wel mogen verwachten dat de boel recht staat....  En de winterbanden zijn vrij nieuw, dus zie je nog niet goed hoe de boel versleten is. Ergens twijfel ik of ik hem nu wel moet laten uitlijnen, want ik wil eigenlijk een keer een nieuw strak schokdemper/verensetje eronder. Dan zou ik dat alleen wel in een korte tijd moeten realiseren, want anders ben ik alsnog m'n banden kwijt.

Heb jij een fusee kapot? Dat zal je nog wel meer merken met rijden dan een stuurkogel. Bij mij was het echt drama toen...
Citaat van: )()()sT op 02-05-2011 10:32:40
Als bij mij straks de motor eruit ligt is e.e.a. ook goed te controleren  :eusa_eh:

;D
Uh, ja..  Lekker positief! Eigenlijk is het gewoon heel erg prettig dat je motor eruit moet!  ;D  :eusa_shifty:
Citaat van: elianmars op 02-05-2011 10:37:18
Wat zal de S weer strak sturen met nieuwe stuurkogels 8)
Ik hoop het van harte...  Heb vorige week m'n veerpootbrug gemonteerd, maar ik merk er weinig tot niets van. Op de klinkers is hij iets rustiger geworden, maar het gerammel en gekraak van interieurdelen neemt de overhand, dus genieten doe ik niet.

henry classic v70

Ja, merk het wel voornamelijk met bochten naar links. De speling is niet groot en was advies tijdens de apk maar gaat binnenkort dus vervangen worden.
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Sem

Nah... hij rijdt weer. En lekker! bij drempels met een richel dreunde de klappen echt door tot aan het stuurwiel. Dat is nu even anders. Een stuk gedempter. Het was dus al even niet goed, maar ik meen mij te herinneren dat ze een keer een aanmerking hebben gegeven van minimale speling. Nu maar afwachten hoe de rekening eruit ziet.

Dan even het Comet verhaal. Volgens mij was het Furness die de Comets nieuw aanbood voor €.170,- p.st. in de BTW op Marktplaats. Ik naar mijn dealer vorig jaar en die kon wel hetzelfde doen zij hij. Nu kom ik er op terug en moet ik in ene €.850,- betalen. Als verhaal krijg is te horen dat ik alsnog hetzelfde betaal als op MP... hij bedoeld dus handelshuis de Vos. Die bied ze idd nu aan voor 850, maar voorheen stonden ze ook nieuw te koop voor 170p.st....  Das lekker!

Teddy81

Dan toch niet, ik zou ze lekker bij de Vos gaan halen, ook al zijn ze even duur en moet je er een stuk voor omrijden! Graag of niet hoor! Toch?
Het zijn wel mooie wielen! ;D

maartendeb

Ik heb mij begin dit jaar ook rijk gerekend met alle verhalen over Comets van €170,- per stuk  :eusa_drool: Maar helaas, elke dealer die ik belde (waaronder Furness) wilde rond de €212 euro per stuk in de btw hebben en ze moesten bij allemaal uit Zweden komen. Toen heb ik ze maar bij de dealer om de hoek besteld, met 15% korting.   

Sem

Zo.. vandaag de zomerbandjes er maar weer eens onder. Werd wel tijd! Ik schrok behoorlijk hoe de staat van de winterbanden was.. Ik heb die dingen er in december onder laten vouwen en de helft is weg!!!  :o achterbanden zijn 8mm, maar voor is 5.5/4.5mm...  :-\  Toch iets te lang op doorgereden denk ik.

Helaas was de rechter voorband ook wat scheef weggesleten door de defecte stuurkogels. Daar zit hij op de binnenkant zelfs rond de 3.5mm...   :eusa_wall:  Het zijn Falken banden, maar daar zal het vast niet aan liggen. Ik rop ook niet extreem met de Volvo, want zonder DP is er weinig lol te beleven. Ach ja.. we zien van de winter wel weer. Ze moeten nog maar een rondje mee.

Één ding is zeker... de michelins rijden weer heerlijk. De nieuwe stuurkogels doen ook wonderen en daarom heb ik nu meer het idee dat de veerpootbrug helpt. Deze heb ik twee weken geleden gemonteerd, maar met weinig verschil. Das nu wel anders...

Ook de Perfo's weer even vertroeteld.. hij hing zo mooi op de brug dus ik gewoon rechtop blijven staan en poetsen!  :) Even cleaneren, in de was en een velgverzegeling erover...  :eusa_dance:  Glimmen dat ze weer doen! Ik ben en blijf verliefd op de Perfo's..  Ik denk dat ik Comets lekker laat voor wat ze zijn. Heel mooi, maar bijna niet te krijgen in de staat zoals ik ze wil. Of ik moet er duur aan...  dan vind ik de Perfo toch erg lekker en enorm origineel.  8) I'm lovin it!

elianmars

Ik denk dat de voorbanden vooral sneller zijn gesleten door de ralle stuurkogels.