Sem's S70 2.5T.... Vaarwel.. & Welkom..

Gestart door Sem, 28-07-2010 14:09:03

Vorige topic - Volgende topic

Jeff

Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

Sem

Citaat van: Jeff op 02-08-2010 14:43:11
Mooi werk Sem! 8)

Bedankt Jeff.  (Heb jij een "snelkeuze" voor het zinnetje "Mooi werk!"? Ik heb laatst voor de grap eens al je berichten bekeken..  :)

daytonawim

Spruitstuk gaat er af ( weet ik uit ervaring) ik betaalde 100 piek ( uit het hoofd ) voor de vervanging van
de carterventilatiepot.

Als je het zelf wilt doen wordt het met die LPi kabels er op ook niet makkelijker op.

Teddy81

Citaat van: Sem op 02-08-2010 14:36:56
Citaat van: Teddy81 op 02-08-2010 13:51:25
Goeie keus Sem, heb ik ook laten doen bij Mesman en heb er nog geen moment spijt van gehad.
Enige nadeel is dat je een vulopening in je bumper krijgt (dat vind ik altijd zoooo lelijk)!!

Tja... achter het klepje doen ze gewoon niet! Ook omdat er bijna geen vlees is om aan te monteren en het Gaspistool wel zwaar is...

Citaat van: daytonawim op 02-08-2010 13:18:26
Goede keuze  hoor Sem , heb je wel al je carterventilatie een keer gedaan ?,
anders gelijk effe laten doen :-)
Zal eens vragen of ze dat willen doen, maar vraag me af of ze uberhaupt het spruitstuk er af halen?

Nee bij mij wilden ze het ook niet achter het klepje monteren, maar ik denk eerder omdat dat gewoon te veel tijd kost. En je weet... tijd is geld.
Ik heb ze dus ook gezegd dat ze die dingen dan maar moesten opsturen en dat ik het zelf wel zou doen. Ik zou dan geen garantie krijgen op de montage van dat deel, maar goed, dat is niet zo raar.
Achteraf kreeg ik nog complimenten van ze dat ik de gas-vul-opening-ding netjes had gemonteerd. Ik heb nog geen enkel probleem gehad met het feit dat een gaspistool te zwaar zou zijn voor de plek waar ik het gemonteerd heb.

Wat betreft het inlaatspruistuk. Mijn ervaring is, en ik heb ook meerdere verhalen gehoord van anderen, is dat ze de carterventilatie gewoon mee willen nemen. Het inlaatspruitstuk wordt sowieso gedemonteerd i.v.m. metaalsnippers die vrij komen met boren. Dit wil je niet hebben in je verbrandingsruimte.
En is het niet zo dat, als je graag wilt dat het goed gebeurt, je wilt dat sowieso het spruitstuk gedemonteerd wordt? Ik zou altijd vragen of ze de carterventilatie mee willen nemen, dan weet je 100% zeker dat het spruitstuk gedemonteerd wordt. Kost je maar €75 ofzo, en laat dat nou net je korting zijn! ;)

Teddy81

Citaat van: Sem op 02-08-2010 14:46:57
Mooi werk Sem! 8)

Bedankt Jeff.  (Heb jij een "snelkeuze" voor het zinnetje "Mooi werk!"? Ik heb laatst voor de grap eens al je berichten bekeken..  :)

Ctrl+M+W denk ik! ;D

mehn

maar vraag me af of ze uberhaupt het spruitstuk er af halen?

Dat willen ze doen, je bent niet de eerste ;)

maar vraag me af of ze uberhaupt het spruitstuk er af halen?

Ze moeten er gaten in boren, dus zitten laten is geen optie.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Sem

Citaat van: Teddy81 op 02-08-2010 14:56:57
Citaat van: Teddy81 op 02-08-2010 13:51:25
Goeie keus Sem, heb ik ook laten doen bij Mesman en heb er nog geen moment spijt van gehad.
Enige nadeel is dat je een vulopening in je bumper krijgt (dat vind ik altijd zoooo lelijk)!!

Tja... achter het klepje doen ze gewoon niet! Ook omdat er bijna geen vlees is om aan te monteren en het Gaspistool wel zwaar is...

Citaat van: daytonawim op 02-08-2010 13:18:26
Goede keuze  hoor Sem , heb je wel al je carterventilatie een keer gedaan ?,
anders gelijk effe laten doen :-)
Zal eens vragen of ze dat willen doen, maar vraag me af of ze uberhaupt het spruitstuk er af halen?

Nee bij mij wilden ze het ook niet achter het klepje monteren, maar ik denk eerder omdat dat gewoon te veel tijd kost. En je weet... tijd is geld.
Ik heb ze dus ook gezegd dat ze die dingen dan maar moesten opsturen en dat ik het zelf wel zou doen. Ik zou dan geen garantie krijgen op de montage van dat deel, maar goed, dat is niet zo raar.
Achteraf kreeg ik nog complimenten van ze dat ik de gas-vul-opening-ding netjes had gemonteerd. Ik heb nog geen enkel probleem gehad met het feit dat een gaspistool te zwaar zou zijn voor de plek waar ik het gemonteerd heb.

Wat betreft het inlaatspruistuk. Mijn ervaring is, en ik heb ook meerdere verhalen gehoord van anderen, is dat ze de carterventilatie gewoon mee willen nemen. Het inlaatspruitstuk wordt sowieso gedemonteerd i.v.m. metaalsnippers die vrij komen met boren. Dit wil je niet hebben in je verbrandingsruimte.
En is het niet zo dat, als je graag wilt dat het goed gebeurt, je wilt dat sowieso het spruitstuk gedemonteerd wordt? Ik zou altijd vragen of ze de carterventilatie mee willen nemen, dan weet je 100% zeker dat het spruitstuk gedemonteerd wordt. Kost je maar €75 ofzo, en laat dat nou net je korting zijn! ;)

Korting? Oh.. van €2275,- naar €2200,-...  Pff.. korting!!?  :eusa_think:

Afijn.. ik moet al €2450,- aftikken door die duurdere injectoren..

Teddy81

Citaat van: Sem op 02-08-2010 12:41:15
Aangezien we er twee aanbieden (ook de 2.5T van neef Dane) krijgen we wel €.75,- korting..!!  :o Zozo..

Tsja, je noemt t zelf zo! ;D

Sem

Citaat van: Teddy81 op 02-08-2010 15:34:45
Citaat van: Sem op 02-08-2010 12:41:15
Aangezien we er twee aanbieden (ook de 2.5T van neef Dane) krijgen we wel €.75,- korting..!!  :o Zozo..

Tsja, je noemt t zelf zo! ;D

Lekker he! Heb net de definitieve afspraak gezet en zet hem er vanavond neer. Het is nu €.2400,- geworden all in. Dan kijken ze ook even naar de carterventilatie. (Doen ze altijd, zeggen ze)

animalT5R

Im not that smart,but i can lift heavy things

just beat my advise maar in de wind....

Teddy81

Ja dat zijn wel echt de kortingen waar je wat aan hebt! :-\
Ach ja, straks lekker lachen aan de pomp! Maar vergeet niet dat je ook eens in het kwartaal je benzinetank vol moet gooien! Het terugverdienen duurt dus een maandje langer! ;)

Snellebaksteen

Ik heb ze vorige week toch echt bezig gezien met inbouw van een vulpunt achter het klepje. Was bij een V70nn, wellicht dat daar meer vlees en ruimte in zit.  :eusa_think:
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

Jeff

Mooi werk Sem! 8)

Bedankt Jeff.  (Heb jij een "snelkeuze" voor het zinnetje "Mooi werk!"? Ik heb laatst voor de grap eens al je berichten bekeken..  :)
Haha helaas niet, misschien dat het komt omdat ik veel in twente kom de laatste tijd ;)
Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

animalT5R

Citaat van: Jeff op 02-08-2010 17:38:02
Mooi werk Sem! 8)

Haha helaas niet, misschien dat het komt omdat ik veel in twente kom de laatste tijd ;)
AHA..Ligt aan de Twentenaren e.d.
Mooi werk man!!
Im not that smart,but i can lift heavy things

just beat my advise maar in de wind....

innocenti

Mooi besluit Sem

En een leuke timing, door het anti gas topic op andere ideeen komen ipv de auto verkopen. ;)