Sem's S70 2.5T.... Vaarwel.. & Welkom..

Gestart door Sem, 28-07-2010 14:09:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Sem

Zo... Vlak voor de vakantie heb ik mijn remschijven vervangen voor nieuwe. De reden? Ze trilden...  in pricinpe viel het mee, maar zodra ze ook maar iets warm werden begoon het feest. Afijn...  Garantie, want het was een gloednieuwe set! Ik had mijn remmen net vervangen voor grotere exemplaren van de R. Die oudere kleine schijven deden het overigens echt geweldig!!! Op één of andere manier waren die niet gek te krijgen! Ook van andere die met mijn auto reden hoorde ik dat ze er van stonden te kijken hoe die remmen het hielden.

Afijn.. ze waren versleten en een nieuwe "grotere" set kost het zelfde, dus dat snap je wel..! Juist... groter dus! Nou... had ik het maar nooit gedaan! Die eerste set was al krom toen ik er naar keek...  afijn.. na wat gemartel een nieuwe set van de dealert gekregen en deze vlak voor de vakantie gemonteerd. Echt waar.... ik heb ze heel rustig ingereden naar zuidfrankrijk... En na zo'n 3000km op de terugweg bij Belgie dacht ik even wat slingering te voelen. Later thuis bleek het weg, maar niets bleek minder waar. Als je iets harder rijd dan gemiddeld (snelweg bijv..) en je hebt gewoon normaal een paar keer geremd dan begint het stuur te trillen met remmen. Ook in het pendaal voel ik het.

Wat nu?! Weer een set er tegenaan? Doe mij maar weer die kleine terug! ze dachten eerst bij de dealer dat ik de naven niet goed had schoongemaakt, maar ik ben niet achtelijk...  Ik heb tenslotte 8 jaar bij Ford gewerkt, dus je hoeft mij niet te vertellen hoe je een set remschijven moet vervangen.

3 jaar zonder trillende remmen gereden nu, maar nu!!!? Ik kan hier heel slecht tegen...  Had ik dan toch een BBK moeten aanschafen voor €.1600,-?

Jeff

Dit probleem had je toen toch ook met de Nebula velgen Sem? Misschien is er iets niet helemaal lekker meer, al kan ik mij dat bijna niet voorstellen met zo'n kilometerstand :)
Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

Ludo

Schijven zijn vervangen, blokken ook neem ik aan? (al is dat niet zó belangrijk), naven zijn schoon, dan moet het haast wel in de klauw/zuiger zitten.
Tijdens rijden ook trillingen?.

Sem

Citaat van: Ludo op 15-09-2010 12:10:37
Schijven zijn vervangen, blokken ook neem ik aan? (al is dat niet zó belangrijk), naven zijn schoon, dan moet het haast wel in de klauw/zuiger zitten.
Tijdens rijden ook trillingen?.


Alles schoon en met gewoon rijden trilt ie niet... dus volgens mij blijft er niets hangen! Ook nieuwe draagarmen....

Wel moest ik zeggen dat aan de linkerkant de zuiger iets bloot ligt, maar dit is al sinds ik m heb. Het lijkt mij alleen dat als de zuiger daardoor vast gaat zitten je continu trillingen moet hebben... ook bij niet remmen.

De zuiger zat ook helemaal niet vast met vervangen...

Teddy81

Als er niets trilt met gewoon rijden kun je er vergif op innemen dat het je schijven zijn die krom zijn.

Ik heb mijn vorige schijven ook binnen 5000km er weer onder vandaan gegooid, binnen 2000km al krom. Nu weer Brembo's eronder (die had ik daarvoor ook) en nergens last van.

Sem

Citaat van: Teddy81 op 15-09-2010 16:50:05
Als er niets trilt met gewoon rijden kun je er vergif op innemen dat het je schijven zijn die krom zijn.

Ik heb mijn vorige schijven ook binnen 5000km er weer onder vandaan gegooid, binnen 2000km al krom. Nu weer Brembo's eronder (die had ik daarvoor ook) en nergens last van.

Ok? Dus een ander merk zou goed kunnen helpen? Raar....  Zoiets hoorde ik ook al bij Ford. Originele schijven gaan telkens krom en schijven imitatie blijven heel..... Hoe krom wil je het hebben?

Jeff

Volgens mij verschilt het ook heel erg per auto, de ene op het forum rijd hier met originele remmen. En de andere heeft er een imitatie set opzitten terwijl dit bij diegene hardstikke goed werkt. Maar de ander heeft bij de originele remmen geen trillingen en weer wel bij imitatie. Waar moet dit dan aan liggen, onze auto's zijn toch allemaal gelijk...  :eusa_think:
Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

daytonawim

Ik denk hoofdzakelijk aan je rechtervoet, een beetje aan je remklauwen en mogelijk
aan vuile naven en/of onjuiste aanhaalmomenten van de wielen.

M a r c

Citaat van: Sem op 15-09-2010 09:55:20
Had ik dan toch een BBK moeten aanschafen voor €.1600,-?

JA  ;D
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Sem

Citaat van: daytonawim op 15-09-2010 17:25:46
Ik denk hoofdzakelijk aan je rechtervoet, een beetje aan je remklauwen en mogelijk
aan vuile naven en/of onjuiste aanhaalmomenten van de wielen.

Her ligt dus in principe aan de hele auto....?

Die rechtervoet geloof ik echt niet... Ik denk dat ik redelijk veel gevoel voor techniek heb en ik heel netjes de eerste 3000km voorzichtig geremd heb. Als ik bij een kruising sta te wachten (met wat voor auto dan ook) hou ik nooit de voetrem in om verkeerd afkoelen van de schijven te voorkomen. Dit keer merkte ik het trillen ook voor het eerst na een lange rit met heel normaal gebruik. De naven heb ik na mijn zien goed schoongemaakt. Zeker, omdat de eerste set ook binnen no-time krom was. Wielen trek ik altijd netjes met 120Nm kruislings aan.... zeg t maar! Die klauwen zouden het natuurlijk kunnen zijn, maar hij loopt gewoon vrij, dus lijkt me erg vreemd.

Citaat van: M a r c op 15-09-2010 18:27:20
Citaat van: Sem op 15-09-2010 09:55:20
Had ik dan toch een BBK moeten aanschafen voor €.1600,-?

JA  ;D

Je hebt gelijk ook... Zal Fassttech even bellen morgen...   :eusa_whistle: ;)

M a r c

Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Sem

Citaat van: M a r c op 15-09-2010 18:35:10
Doe Marco de groeten van me  :-*

Ik zou niet eens weten wie Marco is... laat staan dat ik weet hoe ik er moet komen. De weg naar Moergestel ken ik uit m'n hoofd..

Teddy81

Wat ik wel eens heb gehoord is dat remschijven van verschillende merken verschillende metaallegeringen gebruiken. Nou is dat ook wel logisch natuurlijk, maar stel nou dat een batch remmen van Ate (want die gebruikt volvo ook oem volgens mij) net de verkeerde samenstelling heeft, maar die wel binnen de toleranties van Ate valt, dan kan het zo zijn dat die schijven toch sneller krom trekken.
De schijven die onder miin auto lagen toen ik hem kocht weet ik niet wat het waren! De Brembos die er daarna onder gingen waren gewoon goed. Toen ik toe was aan een nieuw setjeheb ik Ebay meuk gehaald, dat was bagger, en de Brembos die ik er nu onder heb zijn gewoon weer goed.
Ik denk echt dat het puur aan je schijven ligt, en volgens mij heb ik ql veel klachten over oem schijven voorbij zien komen maar nog niet zo veel over Brembo schijven. Misschien dat er toch kwaliteitsverschil tussen zit.
Just my 2 cents! ;D

Sem

Dan zit er maar één ding op...   Nwe schijven.

Marc O.

...The Nile isn't just a river in Africa...