CY Chiquita and brothers

Gestart door maruska, 05-08-2010 18:15:12

Vorige topic - Volgende topic

cornelis-b

Citaat van: elianmars op 07-05-2014 09:47:13
Citaat van: Marc O. op 07-05-2014 09:10:44
Citaat van: elianmars op 07-05-2014 09:09:02
Citaat van: Marc O. op 06-05-2014 23:21:41
Heb 'm vanavond in het echt gezien. Schitterende auto, Mark! :D

Je hebt zeker niet binnenin gekeken  ;D

Dat klopt inderdaad  :eusa_shifty: Wat heb ik gemist? :eusa_think:

Rijdend magazijn ;D

Is toch nooit anders geweest ;D
Mark heb je nog een relais 210 / 211 man je wil niet weten wat er allemaal uit de auto tevoorschijn kwam :D :D
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

Sbv

Ik haal zelf altijd alles zsm uit de auto, al is het alleen maar omdat ik geen gerammel wil van losse delen

triton

Citaat van: Sbv op 07-05-2014 10:13:46
Ik haal zelf altijd alles zsm uit de auto, al is het alleen maar omdat ik geen gerammel wil van losse delen

Als hij er niet mee rijdt , gaat het niet rammelen ook  :eusa_whistle:
Professioneel raddraaier

maruska

12-5 update : sleuteldag Hooftman waddinsxveen : accu vervangen, oude was dood als een platgeslagen pier. Bijladen niet optimaal. Switch van dak vervangen omdat mijn ramen het allemaal niet meer deden. Electrisch kan ik het niet verklaren, maar dankzij mijn rijdend onderdelen magazijn kon ik in de plensbuien wel alles weer dichtkrijgen door een andere schakelaar.
Ook gemerkt dat er ergens lucht "lekt" in het vacuum circuit. Druk is nog niet maximaal, dus binnenkort slangen nalopen. Dynamo lag op de stapel, maar gezien de brugtijd geen tijd meer voor kunnen maken.

17-5 Bij verkerk wezen kijken. Auto afgespoten bij de Shell om de hoek, en... Auto dood. Stefan is langsgekomen om bij te laden, en we konden weer verder. Bij Verkerk even naar binnen toe, meten, en daar bleek dat de laadspanning toch echt wel minder was. Tijd voor een nieuwe dynamo dus. Geen risico genomen, nog even gezellig gekletst over accesoires, en daarna met jumpstart weggereden. Tot de snelweg oprit. Daar sloeg de motor af, 0 toeren, en ..... dood.
Ik was het zat, heb nog accuopstarthulp gehad van naastgelegen dealer, maar mocht niet direct baten. Geen risico genomen, en laten afslepen naar de dichtsbijzijnde werkplaats via de pechhulp.. Die zat dus 200m verderop, dus met accustarter op de accu voorzichtig erheen gereden. De CY staat nu achter slot en grendel, en wordt morgen hier in Delft afgeleverd.
Ik ben er klaar mee, dus morgen gelijk inbouw afspraak voor nieuwe dynamo. Het oude hok moet gewoon doen wat ik wil ;D
Verder rijdt het fantastisch, en is het afmaken voor de taxatie bijna af. Moet voor de achterklep bekleding nog even een net kapje scoren, die bleek in de diverse transporten van hot naar her verloren en beschadigd. Nieuwe sloffen besteld, die gaan er ook weer onder. Voor slijt 3x zo snel als achter... Zou ik dan toch rotonderidder ambities hebben ?
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

The Volvoboy

Misschien komt het omdat je met 20 graden nog steeds op winterbanden rijdt? :angel: Was wel een gekloot ieder keer zeg met startkabels, hopelijk kun je snel weer Roffelen 8)
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 687.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 398.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 382.000km
'96 - Volvo 850 2.3 T-5 Aut. - Dark Olive Pearl - 16" Columba - 395.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

elianmars

maruska

Nou, niet helemaal dus.. Ik rij net de A13 op, en geef gas om in te voegen. Toeren gieren tot eind teller, en motor geluid is niet om aan te horen. Rustig gas los, koppeling in, en alvast afremmend de vluchtstrook op. Rustig in de 1e.... gaat goed, door naar 2e, toeren op hol. Stil staan, en weer voorzichtig vooruit (stond inmiddels ter hoogte van de invoeg vanuit de La Place en BK..). Gewoon maar stilgezet en de hulpdienst weer eens gebeld. Stond nog net niet in de lijst met recent gebelde nummers.

Auto is opgepikt, en hier voor de deur gezet, waarvoor hulde aan de berger. Bij het afladen lag er een olie plasje ter hoogte van het blok. Morgen eens zien of de koppeling kapot is, of dat de bak kaduuk is. Als het maar niet het blok is. Bijkomende info is dat de turbodruk niet goed was de afgelopen paar ritjes, en ik probeer uit te vogelen of en welk verband daar tussen zit, voordat ik morgen alles ga aanschouwen.

wordt weer vervolgd. Bij de vorige eigenaar navraag doen wanneer en of hij nou de koppeling gedaan heeft. Indien niet, is hij 265dkm oud, wat erg netjes is.
ploatje bie uut proatje

T-5R

widebody

Wat een k...ezooi, Mark!

Zoveel tijd en geld ingestoken en dan dit. Hoop dat t meevalt en dat ie gauw weer rijd!!

StefanCJ

maruska

morgen even kijken, en anders maandag diagnose bij Hoeke. Ik weet wat de diverse delen kosten, dus we houden de vingers gekruisd ;D
T-5R

rifwachter

Volvo S70 2.5, Volvo 850R, Volvo S60R, Volvo V70 D5, Volvo S60 D5, Volvo C70 D5 en een citroën CX 2500 prestige turbo

V70geRwin

Rijdend of niet het blijft een plaatje  ;)

devonius

Zag je staan, sleper kwam er net aan. Voor en achter je stond ook een auto stil. En 2 waren er in de berm onderdeeltjes aan t zoeken ofzo. Niks geraakt?
Hopelijk valt de schade mee. Grt Joris

maruska

Ik zag je idd langskomen ;D. En dan niet ff stoppen ? hahahaha

idd nog 2 auto's, die waren een mobieltje aan het zoeken..
T-5R

Ewout Schalkwijk

Hopen dat het meevalt Mark. Hoewel ik niet denk dat een koppelingsplaat in een keer doorslaat. Mijne is vorig jaar vervangen bij 415.000km, wel een diesel koppeling.
Nieuwe plaat, drukgroep en cilinder.

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein