CY Chiquita and brothers

Gestart door maruska, 05-08-2010 18:15:12

Vorige topic - Volgende topic

maruska

met 800 kilo is dat idd niet nodig :)
moet beter opletten. de garage is dus laks hiermee.
en de gele... we gaan het zien. voorlopig staat ie prima zo voor de deur ;D
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

The Demon

Citaat van: maruska op 31-05-2014 13:55:22
foto's van een van de schijven van de starslet :

https://dl.dropboxusercontent.com/u/77976372/Photo%2031-05-14%2009%2036%2025.jpg

https://dl.dropboxusercontent.com/u/77976372/Photo%2031-05-14%2009%2036%2030.jpg

wat me tegenvalt is dat ik dit niet zelf eerder heb gezien. de blokken waren ver op.  :eusa_wall:
Maar ook de garage dus niet. De auto is pasgeleden nog bij de garage geweest voor een check en wat klein werk. Nu pas bij de APK was het afkeur omdat er "wat" roest op zat...  :eusa_sick: :eusa_sick:
Ach joh, ff opschuren en dan zijn ze weer als nieuw  ;D

Groet,
The Demon.

Sbv

beetje meer onderhoud aan de starlet doen hoor. Dit is wel erg

Was distributie nog nodig ?

maruska

jup, naar ons gevoel wel. hoewel de vorige en tevens eerste eigenaar netjes onderhoud heeft laten doen, gaat ie preventief voor de apk. olie en filter doen we wel als stefan de lading binnen heeft.
T-5R

StefanCJ

Ik wacht met smart op de olie. V70 heeft nodig en de Twingo ook.

Bouke

Jeetje die schijven zijn echt gaar zeg , gaat u schamen zeg  :o :o

maruska

zekers Bouke... net de vrouw aan de lijn gehad dat ie wel erg goed remt nu ;D
T-5R

maruska

ondanks dat de gele nog steeds niet rijdt, toch bezig met wat goodies.
niet rijden : linker aandrijfas borging niet goed is nu de verwachte oorzaak. morgen op de bokken en alles links even eraf.
goodies : vandaag bij de familie Ditmar (Pim, Joost en Luuk) op bezoek geweest om wat warmte te ruilen tegen iets koels. Tevens Henk en Anton nog tegengekomen daar.
als het weer morgen ok is, eens de auto voorzien van een sopje en de stofjes eraf blazen.

nu vraag je je af : waarom niet fixen die as ? er valt dus bijna niet mee te rijden, en rollen vind ik riskant ivm die zelfde as. De lokale dealer wil me niet meer ophalen ivm eerdere akkefietjes. Prima, maar dan ga ik ook maar eens op zoek naar een ander voor service. Wel jammer.
T-5R

dielie850

Heb je geen as meer dan?
Een asje is toch zo gewisseld?

cornelis-b

Was weer gezellig je te ontmoeten vanmiddag en dat koels was best te pruimen ;D
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

maruska

Citaat van: dielie850 op 24-06-2014 22:18:36
Heb je geen as meer dan?
Een asje is toch zo gewisseld?
de assen zijn welgeteld 1000 en 500 km oud, als ze dat al halen
T-5R

Martijn_B

Vervang hem dan ff? Kan je toch prima zelf op de krik...
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

maruska

En het euvel is boven water....
Voor wat betreft de aandrijving : de as zat niet vast in de bak. Blijkbaar was het borgveer ding niet goed. Toen we deze erin hebben gezet de eerste keer gaf hij al wat problemen, maar rondgereden zonder zorgen. Na de make under ook eigenlijk niets speciaals. Gelukkig dus maar iets kleins. Bakolie is gelijk bijgetankt.
En dan de turbo : blijkbaar zaten er 2 slangen verkeerd, wat me nog steeds kan verbazen, omdat ik en de klusgroep toch wel heel geregeld het circuit van dichtbij zien. Maar het turbodruk euvel is de TCV/BCV. Die is kapoet, en moet dus vervangen worden. Niets bijzonders, anders dan dat ik mn turbo druk weer terug krijg hopelijk... zou je zeggen..
Maar het artikel is niet meer leverbaar in NL, of naar NL. Er is er nog 1 ergens op de plank, die bestellen we dus morgen gelijk.
Morgen de auto ophalen, en dan eens lekker laten vertroetelen met wat schoonmaak door derden. Zou ik dan eindelijk kunnen gaan rijden ?

wat nog rest :
aircoleiding moet nog een soldering aan van het montage voetje. Deze is bij trnasport een keer afgebriken, ligt dus nog niet in de motorruimte. Dan het airco systeem afmaken, en de droger erin hangen. En de airco vullen.
Achterklepbekleding erin zetten. Nu heb ik gezien dat er een klein scheurtje zit in de MY'00 bekleding die ik heb, dus die wil ik eerst verlijmen en rapareren voor deze erin gaat.

Deze punten, en vast wat kleine dingen nog, en dan een keer echt mooi laten poetsen, en meneer de taxateur langs laten komen. Fingers crossed !
T-5R

V70geRwin

Goed nieuws Mark, niet gelijk een ipd/fuzzy controller erin?

maruska

Nope, blijf liever aan de originele spullen werken. Als het echt niet meer te krijgen is, dan ga ik wel over op iets anders. Maar dat is pas als er echt niets meer te krijgen is nieuw..
T-5R