CY Chiquita and brothers

Gestart door maruska, 05-08-2010 18:15:12

Vorige topic - Volgende topic

The Demon

Olie en een slippende koppeling?
Zou zomaar een krukaskeerring kunnen zijn.  :eusa_think:

Ik hoop dat het meevalt voor je, maar als de eerste koppeling het 265K heeft uitgehouden heb je met een nieuwe weer wat kilometers voor de boeg.

Groet,
The Demon.

arjen850

Das mooi balen Mark :-\ Ik hoop oprecht voor je dat het mee mag vallen...

EricL

rogerV701998

Inderdaad. Hopelijk valt het mee, zeker na al dat werk dat in die auto is gestoken.

UserID6342

Oei Mark, dat is balen  >:( Hoop echt dat het mee gaat vallen en dat het alleen de koppeling is.  Maar had je die niet bekeken / vernieuwd toen je alles eruit had liggen dan ???

maruska

Nope Dirk.. Wat mij bijstaat van de vorige eigenaar, die ik inmiddels goed ken, is dat hij hem gedaan had. Achteraf had ik toen het blok ernaast stond, gewoon de bak eraf moeten halen, en  moeten inspecteren. Maar ja.... das zuurkool na de worst.

Het blok is eigenlijk altijd droog geweest, dus krukas keerring had wellicht eerder op moeten vallen (auto is vorige week nog op de brug geweest bij Volvo). Maar ik sluit niets uit, en ga zomenteen eens onder de auto kruipen om te kijken wat we tegen komen.
Wat ik nog steeds niet kan verklaren is dat ik voor dit incident mijn turbo druk kwijt was (was "normaal" en meter op 12 uur max, terwijl ik weet dat hij tot eind wit moet uitslaan...)
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

triton

We zulllen zo even een blik werpen op de chiquita.
Het feit dat we niet hebben gekeken naar de koppeling en bak is dat deze goed koppelend en schakelend de auto zijn uitgegaan.
En ook weer er in terug, misschien is het lucht in de cilinder of iets ander simpels......
Professioneel raddraaier

maruska

zo, de 1e blik is geworpen. stand van zaken :

+geen lekkage tussen bak en blok.
-wel lekkage op bak, ter hoogte van waar de 2 delen tegen elkaar aan zitten.
-auto in versnelling en 1 wiel van de grond : vrije loop
-auto in versnelling en 2 wielen van de grond : vrije loop
--ongeacht welke versnelling.

voor zover mij bijstaat moet de bak blokkeren bij draaien van de as zonder koppeling in.
verder :
+de rest aan de onderkant is droog.
+koppeling staat druk op

wij gokken nu dat de koppeling dus op en klaar is. Mochten er nog mensen ideeen hebben, zonder dat de bak eraf moet, hou ik me aanbevolen.
Anders gaat de gele banaan volgende week voor een nieuwe koppeling met drukgroep etc weg. Ik laat dan ook kijken naar hoe de bak eruit ziet (schade, rotzooi, rommel, etc).

we gaan vrolijk verder ! blijkbaar kan er nog steeds meer kapot ;D

aanvulling :
starslet voorzien van nieuwe blokken en schijven. de oude waren wel "wat op".
Gelukkig heeft Titaaa-Andre weer iets gesloopt waardoor we niet binnen 10 min klaar waren ;D. Overigens ook weer gefixed.

voootoooo :

T-5R

Ewout Schalkwijk

Ga je dat niet zelluf doen? Je hebt een schitterend team rondlopen.  :eusa_think:
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

maruska

hier voor de deur gaat niet werken E... En een stuk rijden zonder vertrouwen in de aandrijving... Doe ik liever niet nu hij nog niet all-risk verzekerd is ;D
Ons klusteam baalt er ook erg van.. Betekent weer meer tijd thuis spenderen....  :evil:
T-5R

maruska

foto's van een van de schijven van de starslet :

wat me tegenvalt is dat ik dit niet zelf eerder heb gezien. de blokken waren ver op.  :eusa_wall:
Maar ook de garage dus niet. De auto is pasgeleden nog bij de garage geweest voor een check en wat klein werk. Nu pas bij de APK was het afkeur omdat er "wat" roest op zat...  :eusa_sick: :eusa_sick:
T-5R

Marc O.

...The Nile isn't just a river in Africa...

Ewout Schalkwijk

Citaat van: maruska op 31-05-2014 13:49:36
Ons klusteam baalt er ook erg van.. Betekent weer meer tijd thuis spenderen....  :evil:

Daar geloof ik niks van. ;D Die staan juist te trappelen bij dit soort klusjes. :D
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

triton

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,29566.0.html

Hier lijkt het nog het meest op.

En die starslet had bout van pisbakkenstaal :eusa_whistle: :eusa_whistle:
Professioneel raddraaier

V70geRwin

Boffen met de gele dus gelukkig  :eusa_clap:

En waarom zou je ook de hele remschijf gebruiken  :eusa_wall: