CY Chiquita and brothers

Gestart door maruska, 05-08-2010 18:15:12

Vorige topic - Volgende topic

maruska

Net even gebeld voor de kabelboom via de dealer, alsmede voor de verwarmingsmatjes..
kabelboom staat in backorder via parts in Zweden, en kost het schamele bedrag van 117 ex btw  :eusa_silenced:
De matjes zijn al niet meer leverbaar, dus eerst maar eens kijken of ze al in de zitting zitten verwerkt, en of ze iets doen. Hoe ?
Doorschakelen van de seriele schakeling van mijn bestuurdersstoel. Kijken of het wat doet.. (Maar eerst in het electriek schema checken of het kan zonder alles los of kapot te maken)..
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

maruska

sensor onder uit de donorstoel gehaald, nog vrij nieuw. wellicht al eens vervangen.
partnummer van het verwarmingsmatje eveneens zichtbaar.

de zitting leer met alcantara is nog echt netjes van deze donor, moet alleen opnieuw gestikt worden.

zelfs het verwarmingsmatje kwam er makkelijk af, en nog compleet intact !

de donor schuim zitting.. weinig meer mee te beginnen, wellicht voor donor parts (ijzerdraden waaraan de zitting wordt vastgezet.

eens denken wat ik met dat matje kan. Ik heb inmiddels een nieuwe besteld en al binnen gekregen. wellicht dat deze dezelfde vorm ongeveer hebben als de achterbank ? Ik vrees namelijk dat daar geen matjes inzitten..
T-5R

Sbv

Ging het loshalen van de metalen ringen zonder mopperen of gaat dat nog komen bij het weer vast zetten ?

Taranis

Gezien Mark z'n commentaar op ons destijds is enige vorm van vloeken, godslastering of andere verbale uitdrukken van ongenoegen niet toegestaan :P

maruska

hahahaha @ ronald ;D
@sander : ging best makkelijk.. niet door te knippen zo knoerdhard die ringen, maar met een platteschroevendraaier en een kniptang om de ring vast te houden, draai je zo de hoek van de 2 aansluitingen weg.. en dan ff ronddraaien totdat 1 kant los is van ofwel de zitting ofwel de foam..
T-5R

razorx

Die ringen zijn inderdaad erg hard. Een moniertang van b.v. Knipex neemt ze echter als ontbijt. ;)

maruska

thanx Yits, voor de volgende zitting ga ik daar mee aan de gang..

iemand een idee hoeveel de achterbankverwarmingsmatjes afwijken van die van de voorkant ? Ik hoef niet speciaal een 2p matje te hebben, omdat er nooit 5 man in de auto mee gaan...
want 117 ex btw voor de kleine vind ik serieus veel geld..
T-5R

elianmars

knoopie

Citaat van: Sbv op 22-03-2012 17:59:58
Ging het loshalen van de metalen ringen zonder mopperen of gaat dat nog komen bij het weer vast zetten ?

Sander doet me ergens aan denken weet je nog bij Arnold.
Voor buidelratje......

Mark wel de stoel klaar hé voor de R-meeting..... ;D

;)

Robster480

Nee toch, is er nog één besmet met het achterbankverwarminginbouwvirus! :o

Bij het weer vastzetten heb ik ty-wraps gebruikt.. Die knoepersharde #$@)%*#(@%* ringetjes heb ik meteen weggegooid!
1997, 417 Nautic Blue Pearl S70R
1995, 318 Paris Blue 480 GT <Sold>
1994, 235 Red 480 S <Sold>

Sbv

Citaat van: knoopie op 22-03-2012 22:31:08
Citaat van: Sbv op 22-03-2012 17:59:58

Sander doet me ergens aan denken weet je nog bij Arnold.
Voor buidelratje......

Mark wel de stoel klaar hé voor de R-meeting..... ;D

;)
Yep,

leuk klusje was dat

grijzev70tdi

Als ik helemaal klaar ben met de alter I kan ik dat ook nog gaan doen, kan onder bepaalde omstandigheden bast fijn zijn denk ik ;D
Grolsch, het klinkt al lekkerder

UserID6342

Citaat van: maruska op 22-03-2012 20:59:31
thanx Yits, voor de volgende zitting ga ik daar mee aan de gang..

iemand een idee hoeveel de achterbankverwarmingsmatjes afwijken van die van de voorkant ? Ik hoef niet speciaal een 2p matje te hebben, omdat er nooit 5 man in de auto mee gaan...
want 117 ex btw voor de kleine vind ik serieus veel geld..
Kun je de matjes die je nu over hebt niet gewoon op/in de achterbank monteren dan ? Volgens mij moet dat gewoon gaan hoor.

maruska

Mja, dat denk ik dus ook Dirk.. Maar heb even geen vergelijkende foto.. Die van de 2zit wijkt af, das logisch.. Maar gok dat ik met de voorstoelmatjes best een eind kan komen..

Daarbij komt nog wel dat ik die kabelboom moet hebben. Als ik de stekkers heb, kan ik dat zelf ook nog wel fabriceren, das niet zo moeilijk.. Maar heb de boom niet.
T-5R

Walter

de V70 had dat als optie in 99-2000. Misschien kun je daar iets van achterhalen?

Citaat van: grijzev70tdi op 22-03-2012 23:06:04
Als ik helemaal klaar ben met de alter I kan ik dat ook nog gaan doen, kan onder bepaalde omstandigheden bast fijn zijn denk ik ;D
Wordt het dan niet al warm zat?

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937