CY Chiquita and brothers

Gestart door maruska, 05-08-2010 18:15:12

Vorige topic - Volgende topic

maruska

Ik moet mn hoofd een beetje her en der laten zien toch Thomas ? ;D
Uden heeft nog maar weinig interessante onderdelen liggen op de demontage hoop.. De meeste auto's zijn inmiddels wel kaal..
Dus Uden/Zeeland (NBr) pas weer in de herfst, als de wintertitans voor werk weggaan..

Ik zag laatst ook een andere optie, niet mooi, wel practisch.. 17" stalen velgen van Volvo. Ik kom ze heel weinig tegen, maar het zou mijn titans wel sparen..
Eens zoeken in de volvo database..
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

knoopie

Oooooala mooie velgen amico, daar ga je plezier aan beleven!

;)

BenB

Citaat van: maruska op 18-04-2012 22:03:01
Ik moet mn hoofd een beetje her en der laten zien toch Thomas ? ;D
Uden heeft nog maar weinig interessante onderdelen liggen op de demontage hoop.. De meeste auto's zijn inmiddels wel kaal..
Dus Uden/Zeeland (NBr) pas weer in de herfst, als de wintertitans voor werk weggaan..

Ik zag laatst ook een andere optie, niet mooi, wel practisch.. 17" stalen velgen van Volvo. Ik kom ze heel weinig tegen, maar het zou mijn titans wel sparen..
Eens zoeken in de volvo database..

Over 17" stalen velgen gesproken... ik kwam deze laatst tegen op een noorse site. Weet niet of deze steek etc. gelijk past? Zijn 17" van Peugot 407! Hij gooit ze in ieder geval wel onder zijn 850.

http://www.leopardmotor.com/Felg02.jpg
http://www.leopardmotor.com/Felg01.jpg

Sbv

Martijn_B

Ik heb ook niet gezegd dat het nieuwe zijn, het is het oude type :-)

Citaat van: mehn op 12-04-2012 20:14:53
Citaat van: Martijn_B op 12-04-2012 18:21:56
Ik heb trouwens nog een set van 4 nieuwe naafkapjes liggen

Ik ook. Kreeg ik bij mijn gloednieuwe Titans. Liggen in een hoek omdat ik uiteraard met het oude type blijf rijden :P
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

blauweroffel

Zijn die velgen zo groot dat ze je achterbank verwarmen als je er mee rijdt?  vroeg de gek die de topictitel niet door heeft...... ;D

BR

maruska

T-5R

maruska

Morgen bijtijds op om naar Helmond te scheuren voor de airco check meeting. Eindelijk mn zomerslofjes weer ! Heeft 2 uur geduurd om de banden er netjes op te krijgen, maar ik ben nog niet echt tevreden. Er zit op sommige velgen echt mega veel lood om de balans te krijgen. Nu weet ik en begrijp ik wel dat die banden nooit 100% balans vrij zijn, maar 100+ gram is echt teveel in mijn ogen !  :eusa_silenced:

Wellicht in de pauze of sochtends nog even langs Wheelcare rijden, om navraag te doen. Want volgens de volvo garage hier zijn ze ook niet 100% recht :( En dat is toch wel de service die ik heb afgenomen..
Balen weer !

Vanmiddag nog even Martijn_B langsgehad om wat spul op te pikken om te passen voor zijn radio setup. Ik ben van enkeldin weer terug op dubbeldin sc-901, en had het pas frame en bakje nog liggen. Ben benieuwd of alles past Martijn !
Fotooooo's :

linksvoor

linksachter

rechtsachter

rechtsvoor

Ik zie ook dat mn achterklauwen wel eens een keer een verfje mogen hebben....

/offtopic
Gisteren balen vanwege de trouwringen, ze worden teruggestuurd om ze in orde te krijgen. Dat betekent bij mij wrs poetsen oid, maar bij de ring van de vrouw gaat dat niet. Wordt in mijn ogen dus een nieuwe. Ikke blij dat ik niet binnenkort trouw  :eusa_doh:
T-5R

The Demon

Ik kan mij vergissen hoor, maar zit die band links voor wel goed t.a.v. de draairichting?
Het lijkt of het profiel de andere kant op "wijst" als je het vergelijkt met rechts voor.

Groet,
The Demon.

maruska

T-5R

Bouke

Citaat van: The Demon op 20-04-2012 18:16:37
Ik kan mij vergissen hoor, maar zit die band links voor wel goed t.a.v. de draairichting?
Het lijkt of het profiel de andere kant op "wijst" als je het vergelijkt met rechts voor.

Groet,
The Demon.
Dat lijkt er idd wel ja,hmmm

maruska

gecheckt, alles zit goed. er zit ook op de buitenkant een gele markeringsdot voor waar ongeveer de ventiel moet komen, die zit ook echt alleen aan de buitenkant.
T-5R

The Demon

Hmmmmm  :eusa_think: Ik vindt het toch wat vreemd, die dot kan ook aan de verkeerde kant van de band geplaatst zijn in de fabriek natuurlijk.
Maar als de indicatie pijl van de rotation de goede kant op wijst zou het goed moeten zijn.
Ik zou toch een erkende bandenboer nog even laten kijken voor je brokken hebt.

Groet,
The Demon.

Edit: Tiepvaut

maruska

is gedaan door de volvo hier.. en er staat echt aan elke kant, op de foto net gezet, aussen/exterieur. alleen had ik dat nog even niet neergezet :)
T-5R

UserID6342

Mark, heb je de velgen laten draaien op het balanceerapparaat zonder de banden erop, dus kaal ?  Wat gaven ze toen aan aan onbalans ?  Wat gaven ze aan nadat de banden voor het eerst erop gedraaid waren ?  Hebben ze de banden nog even losgeperst en een kwart of halve slag gedraaid om te kijken of de onbalans minder werd ? Of zelfs de hele band eraf en om een andere velg heengedraaid ?

Er zijn heel veel oorzaken te bedenken zo waarom je zoveel lood nodig hebt, hoeft niet perse in de velgen te zitten.  Ik verwacht namelijk dat de banden de meeste problemen veroorzaken in het onbalans. + 100 gram is veel en veels te veel en heeft absoluut geen zin.