CY Chiquita and brothers

Gestart door maruska, 05-08-2010 18:15:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Martijn_B

De max snelheid is standaard inderdaad 250kmh en kun je in motronic inprogrameren.

Gewoon een keer op de bank zetten, als alles in orde is haal je netjes je waardes. Over het algemeen heeft volvo geen last van flink vermogensverlies bij hoge KM standen. Ik had netjes fabrieksopgave met 360dkm
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

Julian

Citaat van: Dirk342 op 24-07-2013 16:50:57
Weet niet hoe er gechipt is dan, maar Rica is een vrij agressieve chip.  Alle auto's die ik gezien heb en ken met een Rica chip, klapt de turbodrukmeter minimaal uit het witte gedeelte (en bij heel veel er ver overheen.....). Dit natuurlijk wel bij auto's die verder ook qua vacuümgebeuren, etc. prima in orde zijn.

Driekwart doet ie in de 2e versnelling (het was niet helemaal volgas op het filmpje wat ik gemaakt had) Maar zeker als je in z'n 3 vanaf 100 volgas trapt dan raakt ie het einde dik, zal er nog wel eens een filmpje van maken.
Volvo 850 R - Sedan - Handgeschakeld - 2.3 Liter - Rica Powered - Turquoise Pearl 422 - Maart 1996 - 257.000 KM

)()()sT

Ik hoef bij mijn trapgeit maar even terug te schakelen (eender welke gang) om in te halen en dan gaat de wijzer al richting einde schaal. Inderdaad, Rica.
De schuine flens spoelt sowieso sneller op en daardoor voelt ie veel rapper dan de V70 met Fasttech.

robin-850-92

mijn T5 met een 15G en alleen rica chip ( en indd wel het gehele vacuum systeem 100% ) piekt ook buiten het witte van de turbo meter..

Julian

Maakt het wellicht verschil dat de Rica chip er al langer dan 10 jaar inzit?
Misschien verstandig om ook het hele vacuümsysteem te laten controleren?
Volvo 850 R - Sedan - Handgeschakeld - 2.3 Liter - Rica Powered - Turquoise Pearl 422 - Maart 1996 - 257.000 KM

maruska

Citaat van: Julian op 25-07-2013 00:35:33
Maakt het wellicht verschil dat de Rica chip er al langer dan 10 jaar inzit?
Misschien verstandig om ook het hele vacuümsysteem te laten controleren?

1. nee, en ik roep niet dat ik rica heb..
2. vacuum, denk je ? die is al heel snel vervangen, en is in orde, anders zou je het merken. Ik iig wel

Citaat van: Julian op 24-07-2013 21:06:11
Citaat van: Dirk342 op 24-07-2013 16:50:57
Weet niet hoe er gechipt is dan, maar Rica is een vrij agressieve chip.  Alle auto's die ik gezien heb en ken met een Rica chip, klapt de turbodrukmeter minimaal uit het witte gedeelte (en bij heel veel er ver overheen.....). Dit natuurlijk wel bij auto's die verder ook qua vacuümgebeuren, etc. prima in orde zijn.

Driekwart doet ie in de 2e versnelling (het was niet helemaal volgas op het filmpje wat ik gemaakt had) Maar zeker als je in z'n 3 vanaf 100 volgas trapt dan raakt ie het einde dik, zal er nog wel eens een filmpje van maken.
er komt een dag...
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

Taranis

Gewoon even boerenverstand hoor... die auto krijst als een door 20 hitsige negers verkracht speenvarken als je volgas geeft. De turbo en downpipe zijn vervangen. In het blok zit het niet. Dan moet het toch de rest van de uitlaat zijn en kun je toch beter eerst dat speenvarken z'n nek omdraaien voordat je op zoek gaat naar andere oorzaken voor het uitblijven van turbodruk?

Of denk ik nu te logisch na?  :eusa_eh:

maruska

speenvarken zit in de Remus, maar dat was deels al bekend. Het werd versterkt door de gierende paarden van de gillende keukenmeid uit de kast van de negroide medeburgers.
En ik ga de remus vooralsnog niet opgeven. mocht deze de druk niet aankunnen in de nieuwe setup. eerst zorgen dat het speenvarken achter de oren gewassen wordt, en vergemest richting kerst gaat ;D
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

Sbv

Eventueel een keer even een gewone einddemper erop zetten. Heb je dan wel alles aan vermogen dan zit het in de Remus.

Julian

Citaat van: maruska op 25-07-2013 08:11:38
Citaat van: Julian op 25-07-2013 00:35:33
Maakt het wellicht verschil dat de Rica chip er al langer dan 10 jaar inzit?
Misschien verstandig om ook het hele vacuümsysteem te laten controleren?

1. nee, en ik roep niet dat ik rica heb..
2. vacuum, denk je ? die is al heel snel vervangen, en is in orde, anders zou je het merken. Ik iig wel

Citaat van: Julian op 24-07-2013 21:06:11
Citaat van: Dirk342 op 24-07-2013 16:50:57
Weet niet hoe er gechipt is dan, maar Rica is een vrij agressieve chip.  Alle auto's die ik gezien heb en ken met een Rica chip, klapt de turbodrukmeter minimaal uit het witte gedeelte (en bij heel veel er ver overheen.....). Dit natuurlijk wel bij auto's die verder ook qua vacuümgebeuren, etc. prima in orde zijn.

Driekwart doet ie in de 2e versnelling (het was niet helemaal volgas op het filmpje wat ik gemaakt had) Maar zeker als je in z'n 3 vanaf 100 volgas trapt dan raakt ie het einde dik, zal er nog wel eens een filmpje van maken.
er komt een dag...

Was een reactie op Dirk, die zegt dat Rica gechipte 850's allemaal verder dan het witte gedeelte schieten..
Wat ik op YT zie van de Rica gechipte 850's is allemaal exact hetzelfde als de onze.

Dit is exact hetzelfde als wat onze R doet...  http://www.youtube.com/watch?v=CbdXOtsxIVc

Deze heeft 366 pk en komt nog niet eens het witte gedeelte uit... http://www.youtube.com/watch?v=CbdXOtsxIVc
370 pk en komt maar een heel klein streepje uit het witte... http://www.youtube.com/watch?v=2pesfLwA-e4

Bij die van Jan (Jcviggen) klapt de meter helemaal horizontaal, maar die heeft dan ook 400+ pk... http://www.youtube.com/watch?v=To23ObPRYbQ   http://www.youtube.com/watch?v=3N_Pe6lG-sI

Turbometer komt echt niet uit het witte gedeelte met enkel een Rica chip...

Sorry voor de topicvervuiling Mark!
Volvo 850 R - Sedan - Handgeschakeld - 2.3 Liter - Rica Powered - Turquoise Pearl 422 - Maart 1996 - 257.000 KM

schutten

Ok dus het zover mogelijk in het witte deel is noodzaak om hard te gaan :eusa_think:

elianmars

Citaat van: schutten op 25-07-2013 22:33:07
Ok dus het zover mogelijk in het witte deel is noodzaak om hard te gaan :eusa_think:

Blijkbaar wel, ja  ;D

The Volvoboy

Citaat van: elianmars op 25-07-2013 22:38:50
Citaat van: schutten op 25-07-2013 22:33:07
Ok dus het zover mogelijk in het witte deel is noodzaak om hard te gaan :eusa_think:

Blijkbaar wel, ja  ;D

Ik heb niet eens een turbodrukmeter en mijn auto wil ook best vooruit :D





;D
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 687.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 398.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 382.000km
'96 - Volvo 850 2.3 T-5 Aut. - Dark Olive Pearl - 16" Columba - 395.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

)()()sT


elianmars

Citaat van: The Volvoboy op 25-07-2013 22:50:58
Citaat van: elianmars op 25-07-2013 22:38:50
Citaat van: schutten op 25-07-2013 22:33:07
Ok dus het zover mogelijk in het witte deel is noodzaak om hard te gaan :eusa_think:

Blijkbaar wel, ja  ;D

Ik heb niet eens een turbodrukmeter en mijn auto wil ook best vooruit :D





;D

Achteruit wil ook nog wel lukken, zeker?  ;D  ;)