CY Chiquita and brothers

Gestart door maruska, 05-08-2010 18:15:12

Vorige topic - Volgende topic

maruska

vandaag nog ? dan moet ik de verhuiswagen eerst even leegscheppen xd...
heb nog steeds KVS lekkage, wordt er beetje gek van.. wordt tijd voor de grote slangenwissel
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

cas

leegscheppen?  ;D  nouja, ik ben er van de week niet, en ehm... ik krijg ruzie met mn compagnon om elk grassprietje dat er niet hoort te staan....  :eusa_shifty:

zal t dan wel meenemen naar mijn caasa als et niet lukke gaat  ;) 
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

maruska

Zoo, maar weer eens even een update vanuit de besneeuwde Zuid-Hollandse gronden...
Van de lijst inmiddels, en deels morgen :

1-Exterieur :
1.6 : nieuwe banden voor en achter -> winterset sinds een paar weken, zomerset wordt wat nieuws ;D
1.7 : winterset maken -> snowtrac xtreme.. heeerlijk
1.8 : uitlijnen (na banden, velgen, draagarmen, etc..) -> morgen na de vering rondom
1.9 : schoonmaken koplampen en mistlampen -> mist geeft geen beeld meer, maar de ballast is dan ook stuk :) ; wordt vervolgd
1.10: veren voor en achter vervangen -> morgen dus

2-Interieur :
2.3 : stoelverwarming voor repareren -> poging gewaagd met Cas, maar waarschijnlijk is het matje stuk; wordt vervolgd
2.5 : vervangen sigarettenbak
2.9 : repareren seatbelt lampjes -> inmiddels is er 1 die knippert, maar nog niet de goeie...

3-Motor :
3.1 : motorsteun schutbord vervangen -> is gekocht, ligt op montagedag te wachten
3.6 : overige slangen etc. vervangen -> > KVS lekkage sinds een aantal weken.. de grote slangen van de radiator zijn nog niet vervangen, gebeurt morgen
3.8 : tankje koelvloeistof vernieuwen
3.10: verstelbare koplampenset -> morgen op zoek naar 2 motortjes, en dan kijken of het werkt :-\

en nog even een sfeerpica ;D

T-5R

maruska

Zoo, weer terug van een dagje ET..
Inmiddels zijn de coils erop gezet, en is het KVS lek gevonden.. alleen was de vreugde van korte duur, want het was niet alleen maar achterop het motorblok.. Juistem, de radiator lekt ook..
Omdat ik daar in een hoekje van de hal nog wat blauw materiaal zag glinsteren, ben ik als een kraai eropaf gelopen, en zag tot de verbazing een samco verpakking.. Jawel, de turbo hose kit ;D
Zoals men kan raden : die zit er nu ook op :)
In de motorruimte is nu alles wel zo' beetje op orde, afgezien van de aanstaande radiator en intercooler wissel..
Merkte wel dat de turbo druk lager is, dus ik gok dat er ergens een slangetje lossig zit :-\

Morgen een pica posten van hoe laag de banaan nu staat :)
T-5R

UserID6342

Leuk dagje geweest dus ;D  Ben benieuwd hoe tie er nu bijstaat Mark

maruska

erg laag ;D... ik krijg bij de voorband er geen vinger horizontaal tussen.. wat een wereld van verschil is dat zeg, nieuwe vering.
T-5R

tom480

Citaat van: maruska op 21-12-2010 21:37:15
erg laag ;D... ik krijg bij de voorband er geen vinger horizontaal tussen.. wat een wereld van verschil is dat zeg, nieuwe vering.

Al foto's gemaakt :D ??
- R1200GS -

maruska

zal ze zo even posten Tom ;D

en nog 1 van de zijkant gezien :

T-5R

maruska

Een van de "problemen" van de afgelopen maanden was het vinden van een mooie BBK voor de Titans.. drama, zoals velen van jullie al weten. De afronding aan de binnenkant van de spoke is te rond, de ruimte die je overhoudt te klein, en dus ben je bijna direct aangewezen op 302/305mm achtige maten.. Er zijn maar enkele tussenmaten te vinden tussen de 30x en de 325/330 die passen. De klauwen zijn veelal groter gemaakt..

Nu heb ik gisteren samen met de jongens bij ET wat speurwerk gedaan, en ben erachter gekomen dat de set die er nu opzit, een originele volvo set is !

Het heet performance set, en is destijds als soort van optie meegeleverd. 320mm en 28mm dikte, met speciale remvoering. Toch vaag dat mn lokale volvo dealer ze niet herkende.
Dit geldt tevens voor de Remus Volvo die ik eronder heb zitten (volgens specs een extra 6 pk ;D)

Op naar de volgende upgrade. Radiator en Intercooler. Radiator wordt een Hella, MT versie. Volgens Marc wat meer koelopp omdat je het automaat gedeelte nu erbij hebt zitten. Ben benieuwd.

Probleem met de turbo is nog niet geheel opgelost. Samen met Cas gemerkt dat bij de vlammendover het rubbertje lek was, en daar lokaal lucht ontsnapte. Even snel een replacement erin gezet, en de banaan was wel weer wat meer op speed te krijgen. Maar nog niet de versnelling die ik voor de slangenset change had. Wordt vervolgd...

sfeerbeeld.. zoek de 2e volvo ;D

T-5R

tom480

Mooi hoor  :eusa_clap: :eusa_drool:
Hoe laag staat ie nu :D ?
- R1200GS -

maruska

stoepjes en bobbels in de weg moet ik nu wat rustiger nemen :P

weggedrag door de hobbels in/op de weg voel je allemaal, hij staat nu "erg" sportief. Maar de wegligging is heerlijk..

De instelling van de voorveer staat op 1/3 zacht om 2/3 hard. De achterkant staat op 50/50 zacht/hard. Een kleine aanpassig is er gelijk gedaan. Normaal gesproken met je schroeven en trekken om het laadruimtedekje weg te krijgen wat tegen de achterbank aanzit. Nu zonder schroeven en moeilijk gedoe, de bank naar beneden, en direct bij de afstelling van de achtervering komen ;D.. De losgeschroefde delen gaat bij alle "spare parts" in de schuur. Wat liggen er eigenlijk dunne veren achter met de nivomats zeg.. pff
T-5R

Wibren

AP Racing heeft wel een BBK die zonder spacers achter titans past.
1997 V70R ex-AWD: Trackday driver

tom480

Citaat van: maruska op 22-12-2010 15:45:36
stoepjes en bobbels in de weg moet ik nu wat rustiger nemen :P

weggedrag door de hobbels in/op de weg voel je allemaal, hij staat nu "erg" sportief. Maar de wegligging is heerlijk..

De instelling van de voorveer staat op 1/3 zacht om 2/3 hard. De achterkant staat op 50/50 zacht/hard. Een kleine aanpassig is er gelijk gedaan. Normaal gesproken met je schroeven en trekken om het laadruimtedekje weg te krijgen wat tegen de achterbank aanzit. Nu zonder schroeven en moeilijk gedoe, de bank naar beneden, en direct bij de afstelling van de achtervering komen ;D.. De losgeschroefde delen gaat bij alle "spare parts" in de schuur. Wat liggen er eigenlijk dunne veren achter met de nivomats zeg.. pff

Mooi zo :D
Nu weet ik het zeker :P Ik wil ook een schroefset :D
- R1200GS -

maruska

Citaat van: Wibren V70RAWD op 22-12-2010 15:48:42
AP Racing heeft wel een BBK die zonder spacers achter titans past.
Jups, dat is dus een van de weinige.. Maar daar hangt ook het welbekende prijskaartje bij. Ik zit gewoon nog in dubio, omdat ik enerzijds de auto toch wel visueel standaard wil houden qua uiterlijke kenmerken (afgezien van verlagen etc). Nu remschijven kopen kost me een paar honderd per stuk. AP set zit vele malen daarboven, maar dan wel alles nieuw, vooral de klauwen. Och, eerst maar eens zien of er nog een kerstbonus wordt weggegeven door mn werk ;D
T-5R

Wibren

Voor AP's kun je het beste in de UK shoppen ;)
1997 V70R ex-AWD: Trackday driver