Onregelmatig stationair, geen probleem boven 2000 rpm (update)

Gestart door elmarconi, 08-08-2010 23:07:44

Vorige topic - Volgende topic

razorx

Injectoren heb ik nog nooit vervangen, dus over het mee vervangen van de O ringetjes durf ik niets te zeggen.
ik lees net je eerste post nog even en zie dat je stat. op benzine ook niet mooi is als ik het goed begrijp.
Dit maakt een lekke injector meer en meer een optie.

Ludo

Welke kleur (benzine) injectors heb je?.
Iemand in je buurt die een setje heeft liggen om te proberen?.

thuur

Alleen opletten dat er geen O-ringen onder de motor of het spruitstuk verdwijnen. Je kunt ze gewoon herbruiken.

Gr ;)

elmarconi

Citaat van: Ludo op 16-08-2010 21:59:29
Welke kleur (benzine) injectors heb je?.
Iemand in je buurt die een setje heeft liggen om te proberen?.

Blauw. Standaard?

--edit--

Nr: 1389563

Alle 5 aan de (ongeijkte) multimeter: 14.4 Ohm. Electronisch niks mis mee.
Om te testen op lekkage injectorrail eruit, relais 103 doorlussen om de brandstofpomp te laten lopen?
--
Autogas Inside . . .

Ludo

Geen idee of dat standaard is.
Wellicht iemand in je buurt met dezelfde en die even moeite wil doen, om ze uit te wisselen zodat je die weg kan uitsluiten?.

elmarconi

Citaat van: razorx op 16-08-2010 21:33:12
Injectoren heb ik nog nooit vervangen, dus over het mee vervangen van de O ringetjes durf ik niets te zeggen.
ik lees net je eerste post nog even en zie dat je stat. op benzine ook niet mooi is als ik het goed begrijp.
Dit maakt een lekke injector meer en meer een optie.

Heeft injectorreiniger nog zin? Ik bedoel, stel hij is smerig en dicht dus niet goed af.
Injectorreiniger en flink in de toeren rijden op benzine een optie?

Heb zojuist een blokje om gereden, alleen op benzine, doorhalen tot 5000 rpm, maar hij loopt op benzine picobello, behalve stationair...

Heb ook de schroevendraaier tegen de injectoren gehouden en geluisterd. Op benzine tikken de benzine-injectoren en de LPi-injectoren zijn stil. Op LPG is het precies andersom. Daarmee kan ik uitsluiten dat benzine en lpg parallel geinjecteerd worden.

Lostrekken van de aansturing v/d LPi-injectoren (lopend op benzine) maakt geen verschil.  
Lostrekken van de aansturing v/d benzine-injectoren maakt wel verschil, zoals eerder gemeld.
--
Autogas Inside . . .

razorx

Ik heb het niet zo op die middeltjes.
Liever naar een Bosch cervice centre gaan en eerst een oproepje doen op het forum voor leen exemplaren.
Wat extra O ringetjes zal zeker handig zijn i.v.m. de wisselingen van injectors.

elmarconi

Omdat de oplossing nog niet is gevonden gaan we verder zoeken...
- Weet iemand hoe je deze (S/V/C70) drukregelaar(s) zonder vacuumslang qua werking kunt controleren?
- 3 bar op de injectierail meten, kan met een el-cheapo Action bandenspanningsmetertje?
- Kan een slechte spanningsregelaar (Dynamo) hier ook debet aan zijn?

--
Autogas Inside . . .

thuur

Citaat van: elmarconi op 29-08-2010 12:38:02
Omdat de oplossing nog niet is gevonden gaan we verder zoeken...
- Weet iemand hoe je deze (S/V/C70) drukregelaar(s) zonder vacuumslang qua werking kunt controleren?
- 3 bar op de injectierail meten, kan met een el-cheapo Action bandenspanningsmetertje?
- Kan een slechte spanningsregelaar (Dynamo) hier ook debet aan zijn?

1 is niet nodig als je 2 doet. Maar dat moet lukken met een goedkoop metertje inderdaad.

Slechte spanningsregelaar merk je aan de verlichting: onregelmatig of vaak lampjes stuk. Andere elektronica heeft er ook van te lijden, maar een ECU zal het nog heel goed doen verwacht ik.

Massapunten in orde? (sorry, topic een tijdje niet gevolgd :-[)

Gr ;)

razorx

Citaat van: elmarconi op 16-08-2010 19:56:59
Alles nagekeken, met aan zekerheid grenzende stelligheid durf ik lekkage uit te sluiten.
..
Ter lering ende vermaeck heb ik terwijl de auto op LPi loopt 1 voor 1 de injectorstekkers van de benzine-injectoren gelost.  Injector 1 en 4 geven een dramatische terugval in toerental, en ik hoor de LPi injectoren amper nog tikken. Lambda gaat aan. Foutcode 1-4-5 (Injector 4) en 5-1-2 (Short–term fuel trim, lower limit). Lossen van de benzineinjectoren 2, 3 en 5: de boel loopt gewoon (wel onregelmatig) door.
..
Is hier nog wat uitgekomen?

elmarconi

Citaat van: razorx op 29-08-2010 14:23:32
Alles nagekeken, met aan zekerheid grenzende stelligheid durf ik lekkage uit te sluiten.
..
Ter lering ende vermaeck heb ik terwijl de auto op LPi loopt 1 voor 1 de injectorstekkers van de benzine-injectoren gelost.  Injector 1 en 4 geven een dramatische terugval in toerental, en ik hoor de LPi injectoren amper nog tikken. Lambda gaat aan. Foutcode 1-4-5 (Injector 4) en 5-1-2 (Short–term fuel trim, lower limit). Lossen van de benzineinjectoren 2, 3 en 5: de boel loopt gewoon (wel onregelmatig) door.
..

Mijn theorie: in basis zijn de LPi modules gelijk. Een 5-cylinder-regeling is een afgeleide 4 of 6 cylinder regeling.
Onderbreken van benzineinjector 1 schakelt 3 LPi injectoren uit. (Slaat bijna af)
Onderbreken van benzineinjector 4 schakelt 2 LPi injectoren uit. (Loopt erg onregelmatig)

Of dit by-design is weet ik niet. Maar dat zou iemand met een LPi systeem uit 1998 ook snel moeten kunnen controleren.
--
Autogas Inside . . .

elmarconi

Om toch eea uit te sluiten vandaag gekocht:
9445258: Bobinekabel:  41.90 excl.
8642660: Bougieset:     29.90 excl.

Resultaat: geen verschil.  :(

Drukmetertjes waren op bij de Action >:( dus  dat onderzoek loopt nog.

En passant 4 x 985111 (Subframebouten a 4.20 excl.) meegenomen. Bij navraag bij garage bleek dat ze bij de stuurhuiswissel 2 jaar geleden geen nieuwe bouten hadden geplaatst. "Dat doen we nooit, meneer..."  :-\
--
Autogas Inside . . .

Jack v

dan hebben ze geluk gehad dat ze niet geknapt zijn, het zijn rekbouten.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

razorx

Citaat van: elmarconi op 29-08-2010 14:34:06
Citaat van: razorx op 29-08-2010 14:23:32
..
Ter lering ende vermaeck heb ik terwijl de auto op LPi loopt 1 voor 1 de injectorstekkers van de benzine-injectoren gelost.  Injector 1 en 4 geven een dramatische terugval in toerental, en ik hoor de LPi injectoren amper nog tikken. Lambda gaat aan. Foutcode 1-4-5 (Injector 4) en 5-1-2 (Short–term fuel trim, lower limit). Lossen van de benzineinjectoren 2, 3 en 5: de boel loopt gewoon (wel onregelmatig) door.
..

Mijn theorie: in basis zijn de LPi modules gelijk. Een 5-cylinder-regeling is een afgeleide 4 of 6 cylinder regeling.
Onderbreken van benzineinjector 1 schakelt 3 LPi injectoren uit. (Slaat bijna af)
Onderbreken van benzineinjector 4 schakelt 2 LPi injectoren uit. (Loopt erg onregelmatig)

Of dit by-design is weet ik niet. Maar dat zou iemand met een LPi systeem uit 1998 ook snel moeten kunnen controleren.
Zou het kunnen zijn dat je injector onderbreekrelais bij een paar injectoren blijft "plakken" ?

Ludo

Citaat van: razorx op 01-09-2010 20:10:51
Zou het kunnen zijn dat je injector onderbreekrelais bij een paar injectoren blijft "plakken" ?

Als dat het euvel zou zijn, is dat makkelijk te controleren.
Het probleem zou zich dan enkel voordoen als je lpg rijd.