Automaat en chippen

Gestart door Ernst D., 29-02-2004 21:12:07

Vorige topic - Volgende topic

gewoon peter

Citaat van: Emiel op 09-04-2009 12:02:37
Citaat van: gewoon peter op 09-04-2009 08:04:37
slecht gesoldeerde rica chip

Rica werkt al jaren met losse voetjes niet met een op de printplaat gesoldeerd chipding.

Hoe oud was die chip?
Emiel,
Volgens de op 2 na vorige eigenaar heeft hij het laten doen bij Ron Middendorp die op locatie zou werken vanuit Ede voor Rica. De chip was er uitgesoldeerd (uiteraard) om te herprogrammeren. Hierna wat slecht terug gesoldeerd. Maar hij werkte wel goed. Maar nu zit de nieuwe netjes in een voetje. Hij is nu wat anders geprogrammeerd. Groet, peter

p.s. het moet rond 2002-2003 gebeurd zijn.

onnaj

Ik ben met mijn Cordoba TDi ook bij Fasttech geweest en vanwege een licht trillend vliegwiel hebben ze t koppel ook bij mijn Cordoba geleidelijk in laten komen zodat hij nauwelijks meer trilde.

Rica is van huis uit natuurlijk een echte Volvo tuner dus ik verwacht wel dat zij weten hoe te moeten chippen binnen de grenzen van de automaat.

RobbertC70

Denk ook krukas pk's Joost, want die dikke DP en uitlaat en open K&N enzo heb ik zelf ook.
Maar krukas pk's kunnen ze bij een AT juist niet juist meten (in Goes niet iig), daarom mijn vraag.

En inderdaad Peter, bij stoplicht gewoon geleidelijk 'doortrappen' dat gaat toch ook al erg lekker, en hij schakelt toch snel genoeg over....

gewoon peter

Citaat van: RobbertC70 op 09-04-2009 23:07:35
Denk ook krukas pk's Joost, want die dikke DP en uitlaat en open K&N enzo heb ik zelf ook.
Maar krukas pk's kunnen ze bij een AT juist niet juist meten (in Goes niet iig), daarom mijn vraag.

En inderdaad Peter, bij stoplicht gewoon geleidelijk 'doortrappen' dat gaat toch ook al erg lekker, en hij schakelt toch snel genoeg over....

Robbert, of het nu krukas pk's or whatever aan horsepowers, voor mij maakt dat niets uit. Hij liep slecht en in de kick down al helemaal niet. Alleen hevige knallen. Alles is er nu aan gedaan (behalve carterontluchting, komt volgende keer) ontsteking compleet vernieuwd. Open downpipe zonder cat., een nog goed draaiende 15T turbo, K&N open luchtfilter en 98 benzine. Nu aangevuld met een ipod op m'n hu1205 en het rijden in deze auto is zo fantastisch. Ik word er lyrisch van. Ook nog nooit meegemaakt. Wat anderen er van vinden, prima, ik voel me lekker en hoop dit nog vele jaren met behulp van dit forum te mogen beleven!.

anton26061970

heb een 850 r van 1996 met 282000 op de teller is ht nog verstandig om die te chippen wil graag iets meer koppel moet er een caravan van 1500 killo achter doen en er mee naar slovenie op vakantie wat denken jullie

Eugene

Citaat van: anton26061970 op 13-04-2009 19:45:33
heb een 850 r van 1996 met 282000 op de teller is ht nog verstandig om die te chippen wil graag iets meer koppel moet er een caravan van 1500 killo achter doen en er mee naar slovenie op vakantie wat denken jullie

Geen probleem, zorg wel eerst dat de auto technisch in orde is.

If it's not blown, it sucks...

Turbobiker

Citaat van: Eugene op 13-04-2009 20:18:09

Geen probleem, zorg wel eerst dat de auto technisch in orde is.

Extra koeler voor de automaat misschien?
De Tussenpaus

willemc70

Dat verhaal verkoop je maar aan de vrouw.   :eusa_dance:
Je wil de wagen echt niet tunen voor je vakantie. Je wil hem gewoon tunen.   :eusa_whistle:
Zo lang er nog wagens zijn met minder dan 300nm koppel en ook zo'n zware caravan achter hun kont aan hebben zal jij er best wel komen zonder tuning. ;)
Willem
'98 C70 AT4
RICA remap
Omgekeerde IC pijpen Zwaardere wastegate actuator Eibach verlagings veren zoekende naar een 18T

RobbertC70

Ja, gewoon doen dus. Het maximale eruit halen, als het er toch in zit zou het zonde zijn om het over het hoofd te zien.

Eric

Wel grappig al die verschillende verhalen over chippen en automaten..

Bij TvK geweest voor het alarm en toen hebben we het ook gehad over welke software te gebruiken.
Er stond daar een LBP S60R met MTE software waar voor de 2e keer een nieuwe motor in moest en wat aan de software zou liggen.

Ze raden mij aan om naar RICA te gaan. Ook met deze software in combi met automaat heeft men geen problemen.

Wel raadt men aan net als hier om eerst de bak eerst te spoelen. Dus daar ga ik eerst mee aan de slag als ik tijd heb..
245GL 1980 => 850 T5 1994 => V70R 1998 => Ford Mondeo 1.6Tdci Titanium Econetic Lease

Ludo

Citaat van: E.Asbroek op 03-09-2009 14:29:08
Er stond daar een LBP S60R met MTE software waar voor de 2e keer een nieuwe motor in moest en wat aan de software zou liggen.

Waarmee kunnen ze dat hard maken. ???

Wel raadt men aan net als hier om eerst de bak eerst te spoelen.

Waarom, of wat is het voordeel. ???

Eric

Citaat van: Ludo op 03-09-2009 14:35:23

Waarmee kunnen ze dat hard maken. ???

Psies... dat vond ik ook wel een beetje gemakkelijk om te zeggen. Kan natuurlijk aan veel meer liggen dat er een scheurtje in de kop komt.

Wel raadt men aan net als hier om eerst de bak eerst te spoelen.

Waarom, of wat is het voordeel. ???

Tja, dat raad men toch wel aan bij een automaat. Eerst alles technisch goed nakijken en in orde maken alvorens te tunen.
Of het echt nodig is? Geen idee.... ik zeg ook maar wat mij vertelt wordt  :eusa_shifty:
245GL 1980 => 850 T5 1994 => V70R 1998 => Ford Mondeo 1.6Tdci Titanium Econetic Lease

)()()sT

Tja, dat spoelen of verversen kun je altijd doen en lijkt me los staan van chippen of niet.
En welke chipper je neemt, da's een eigen keuze. Ik ben tevreden met mijn R+ nu  8)

M a r c

Knappe uitspraak van die firma....  aangezien ik weet hoe de vork écht aan de steel zit. De wagen ken ik en ik weet ook de oorzaak.  En dat is niet de software.... Maar goed, dat is helemaal geen discussie die hier gevoerd dient te worden.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

erickie

Citaat van: M a r c op 03-09-2009 15:44:07
Knappe uitspraak van die firma....  aangezien ik weet hoe de vork écht aan de steel zit. De wagen ken ik en ik weet ook de oorzaak.  En dat is niet de software.... Maar goed, dat is helemaal geen discussie die hier gevoerd dient te worden.

iK ZOU HEM TOCH UITLEGGEN mARC. iK VIND DE UITSPRAAK NOGAL "GEDURFT" OM HET HEEEEL ZACHTJES UIT TE DRUKKEN.

Sjips capslock aan laten staan..:0

En zulke uitspraken kunnen blijven hangen bij mensen...

Mijn persoonlijke mening is deze:"Als er , zoals gezegd wordt , een fout zou zijn in de MTE software. Dan zal dit echt wel aan het licht zijn gekomen in eerdere tuningauto's"
Ik vind het te makkelijk en stijlloos om zulke uitspraken zonder bewijs te doen.. roddelpraat.
S60 2.5T 2007.