Automaat en chippen

Gestart door Ernst D., 29-02-2004 21:12:07

Vorige topic - Volgende topic

Eric

Zit me nu toch af te vragen of ik dat het had moeten neerzetten hier maar goed dat is tegen mij gezegd.

En inderdaad een gewaagde uitspraak. Schijnt een vet getunde S60R te zijn en dan zijn er vast veel meer redenen te bedenken.

Ik zal zaterdag nog eens vragen  ;D

Maarre ik word nu wel nieuwsgierig wat er dan achter zit???
245GL 1980 => 850 T5 1994 => V70R 1998 => Ford Mondeo 1.6Tdci Titanium Econetic Lease

Misha

Citaat van: E.Asbroek op 03-09-2009 16:26:50
Zit me nu toch af te vragen of ik dat het had moeten neerzetten hier maar goed dat is tegen mij gezegd.
Tuurlijk wel, beetje discussie op zijn tijd is best aardig.

Of de uitspraak gedurfd (met een d overigens) of gefundeerd is weten we vooralsnog niet.

Net als de uitspraak dat JT zijn systemen niet test op flow en akoestische eigenschappen.
Ook dat kan blijven hangen bij mensen. (zonder Sjips en caps-lock)

Dus: Let the music play  !
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

erickie

Citaat van: Misha op 03-09-2009 16:40:26
Citaat van: E.Asbroek op 03-09-2009 16:26:50

Of de uitspraak gedurfd (met een d overigens) of gefundeerd is weten we vooralsnog niet.

omg i hate that
http://www.volvo850forum.nl/Smileys/classic/grin.gif
S60 2.5T 2007.

M a r c

Omdat je het zo lief vraagt Misha  ;)

Heel simpel verhaal:  wagen is niet 'vet' getuned, gewoon een complete uitlaat en Stage 2 software. Nothing special, wou de klant ook niet. Software is wel op maat gemaakt bij ons op lokatie. Wagen is door de klant tweedehands gekocht en liep toen al zonder problemen op 1,4 bar op een chip van een andere tuner. Eerste motor is inderdaad stuk gegaan, maar daar is zelfs een coulance regeling voor vanuit Volvo (schijnt vaker voor te komen, ook met standaard motoren?). De bewuste dealer die nu naar MTE wijst heeft een andere motor ingebouwt en ik heb naderhand gezien hoe dat is gebeurt, ik zou 'm zo niet af durven leveren.... geeneen kabelboom die nog op de goede plek zat, slangen die los lagen en na ombouwen van de motor piekte deze steeds naar 1,8 bar turbodruk omdat de slangen op de TCV niet goed aangesloten waren.  Desondanks werd de klant naar huis gestuurt met de mededeling dat het toen al aan de software zou liggen. Terwijl ie gewoon altijd 1,2 bar deed voorheen. Daarnaast bleek ook dat ie steeds in een noodloop ging omdat ie een storing gaf op de pingelsensors. Maar nee, die gingen ze niet vervangen, de klant moest maar naar de tuner....  uiteindelijk op mijn uitdrukkelijk verzoek dus wél de pingelsensors vervangen en problemen waren over. Sindsdien eigenlijk weinig meer gehoord. Dit speelde allemaal een 6 maanden terug denk ik. Het feit dat ie ná het vervangen van de motor een tijd met 1,8 bar heeft rondgereden zal ook niet aan de levensduur van de motor hebben meegeholpen schat ik....

Let wel; ik heb nooit contact met die dealer rechtstreeks gehad en moet dus afgaan van wat de klant mij vertelde!
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Misha

Citaat van: M a r c op 03-09-2009 16:49:12

Ik ben zo'n schatje Marc... ;D

Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

sean850

Nou dat maakt het dus allemaal meteen een stuk duidelijker.

Gezien het feit dat iedereen het altijd over de stage 0 heeft lijkt me dat ook duidelijk dat je dus zeker eerst naar de pingel sensoren kijkt cq vervangt als die een fout aangeven, vooral als je dus met het tunen bezig bent, dus naar mijn mening niet al te netjes van de andere partij.

V.w.b het chippen cq tunen met een automaat er is ook een topic dat een grove berekening heeft met betrekking tot de temperaturen in de bak. zegt toch ook al iets.

mijn auto is ook gechipt met andere turbo de 16T en witte injectoren maar ik doe wel netjes met m'n automaat niet plankgas meteen optrekken rustig opbouwend naar vol gas en geen kickdown naar eerste versnelling.

als ik wel plankgas doe meteen trekt mijn auto geen strepen wat volgens mij met een handbak wel gebeurt je merkt dus dat de koppelomvormer op z'n donder krijgt en dat kan nooit goed zijn volgens mij.

maar als ik het fout heb hoor ik dat ook graag  ;D

Eric

Laten we er trouwens van uit gaan dat de man die ik gesproken heb het fijne van die S60R niet af wist..
Ik heb er maar een hekel aan een ander in een kwaad daglicht te plaatsen zeker als ik er zelf niets van af weet.

Ik ben er in elk geval erg goed geholpen met mijn alarm en de koffie smaakt er goed.  ;D
245GL 1980 => 850 T5 1994 => V70R 1998 => Ford Mondeo 1.6Tdci Titanium Econetic Lease

b0nkolok

Citaat van: M a r c op 03-09-2009 16:49:12

Heel simpel verhaal:  wagen is niet 'vet' getuned, gewoon een complete uitlaat en Stage 2 software. Nothing special, wou de klant ook niet. Software is wel op maat gemaakt bij ons op lokatie. Wagen is door de klant tweedehands gekocht en liep toen al zonder problemen op 1,4 bar op een chip van een andere tuner. Eerste motor is inderdaad stuk gegaan, maar daar is zelfs een coulance regeling voor vanuit Volvo (schijnt vaker voor te komen, ook met standaard motoren?). De bewuste dealer die nu naar MTE wijst heeft een andere motor ingebouwt en ik heb naderhand gezien hoe dat is gebeurt, ik zou 'm zo niet af durven leveren.... geeneen kabelboom die nog op de goede plek zat, slangen die los lagen en na ombouwen van de motor piekte deze steeds naar 1,8 bar turbodruk omdat de slangen op de TCV niet goed aangesloten waren.  Desondanks werd de klant naar huis gestuurt met de mededeling dat het toen al aan de software zou liggen. Terwijl ie gewoon altijd 1,2 bar deed voorheen. Daarnaast bleek ook dat ie steeds in een noodloop ging omdat ie een storing gaf op de pingelsensors. Maar nee, die gingen ze niet vervangen, de klant moest maar naar de tuner....  uiteindelijk op mijn uitdrukkelijk verzoek dus wél de pingelsensors vervangen en problemen waren over. Sindsdien eigenlijk weinig meer gehoord. Dit speelde allemaal een 6 maanden terug denk ik. Het feit dat ie ná het vervangen van de motor een tijd met 1,8 bar heeft rondgereden zal ook niet aan de levensduur van de motor hebben meegeholpen schat ik....

Let wel; ik heb nooit contact met die dealer rechtstreeks gehad en moet dus afgaan van wat de klant mij vertelde!

Rica heeft voor mijn saffron èn groene deugdelijk werk verricht. Milde tuning zonder haperen en toch lekker vlot op de turbo (s) als ik dat wil. Maar ja, waar kun je nog voluit 'speeden' in NL zonder meteen te worden gepakt? Tot nu toe wèl in Spanje (met de saffron), maar ook daar merk ik steeds meer effectieve controles (hoewel men daar moeite heeft met flitsen en vervolgens beboeten van NL kentekens...)
Jan, meer dan 35 jaar Volvo gek

willem169

Aanstaande vrijdag gaat mijn T-5 ook naar Rica voor een andere chip.
Ik ben zeer benieuwd naar welke performance zal worden gehaald.

willem169

Gisteren bij Rica geweest, wát een power "opeens" :D
Hopelijk houdt de Roffel het nog een tijdje vol...

Enige is dat 'ie bij de 6-7 rpm wat hapert, ze zeiden dat het de ontsteking was. Zelf nieuwe bougies geprobeerd, ging beter, maar toch m'n twijfels bij de rotor+verdeelkap. Bougiekabels (Macrecor?) waren goed, misschien vet op de LMM door K&N filter... anders bobine. Hoop die dingen te kunnen aanpassen en dat de motor ook in hoge toeren goed werkt. Zaten eerst Denso Iridium bougies in, bij Rica zeiden ze dat die nogal eens wat problemen veroorzaken helaas...

M a r c

Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

willem169

Nieuwe standaard rotor+verdeelkap besteld, hopelijk morgen binnen.
Samen met nieuwe bobine moet het goed zijn.. dan kan het de ontsteking niet meer zijn lijkt me

Henk855

TvK doet in princiepe alles met Rica maar filiaal Beverwijk kijkt nu ook naar Fasttech ;D

Sjors

Citaat van: E.Asbroek op 03-09-2009 14:29:08
Wel grappig al die verschillende verhalen over chippen en automaten..

Bij TvK geweest voor het alarm en toen hebben we het ook gehad over welke software te gebruiken.
Er stond daar een LBP S60R met MTE software waar voor de 2e keer een nieuwe motor in moest en wat aan de software zou liggen.

Ze raden mij aan om naar RICA te gaan. Ook met deze software in combi met automaat heeft men geen problemen.

Wel raadt men aan net als hier om eerst de bak eerst te spoelen. Dus daar ga ik eerst mee aan de slag als ik tijd heb..
855R

Meeting foto's www.volvo850meetings.nl

Foto's kan je sturen naar: sjors855@gmail.com

darius

Citaat van: willem169 op 06-02-2010 09:13:37
Gisteren bij Rica geweest, wát een power "opeens" :D
Hopelijk houdt de Roffel het nog een tijdje vol...

Enige is dat 'ie bij de 6-7 rpm wat hapert, ze zeiden dat het de ontsteking was. Zelf nieuwe bougies geprobeerd, ging beter, maar toch m'n twijfels bij de rotor+verdeelkap. Bougiekabels (Macrecor?) waren goed, misschien vet op de LMM door K&N filter... anders bobine. Hoop die dingen te kunnen aanpassen en dat de motor ook in hoge toeren goed werkt. Zaten eerst Denso Iridium bougies in, bij Rica zeiden ze dat die nogal eens wat problemen veroorzaken helaas...

hoe weet je dat de bougiekabels goed zijn dan ?
No show, only go.

foekie

gewoon ff loshalen, bougietje er.. tong er tegenaan... Krijg je dan een optater, dan weet je dat de kabels nog goed zijn ;)