Stotteren en inhouden

Gestart door fjvolvo, 28-08-2010 21:12:04

Vorige topic - Volgende topic

fjvolvo

Even goed geweest en het begint weer in volle glorie...

Ik had net wat gelezen over ngk bougies, wat voor problemen kan je er exact mee krijgen want ik heb namelijk ngk erin zitten..

probleem erbij gekregen, "langer door starten om motor aan te slaan, 2de keer starten is het direct aanslaan"

gr fred

fjvolvo

Vandaag andere bobine met onstekingsmodule geprobeerd.. En het gaf hetzelfde probleem dus dat is uitgesloten..

Iemand in de buurt van nijmegen waar ik lmm eventueel zou kunnen testen?!

Jack v

Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

UserID6342

Heb voor de 20 kleppers wel een aantal LMM's liggen, neem maar even via PB contact emt me op.

fjvolvo

Vandaag ff met dirk wat dingen nagekeken, alle vacuum nagekeken was goed. check,
andere luchtmassameter, check auto deed na 5 minute nogsteeds hetzelfde wat i eerst deed.

andere nokkenas sensor geprobeerd check.. Probleem nogsteeds hetzelfde.. Reeds heb ik andere onsteking geprobeerd.. Iemand nog enige opties?! word beetje wanhopig....

verburgh

De brandstofdrukregelaar ook gecontroleerd ?

verburgh

Citaat van: fjvolvo op 28-08-2010 21:12:04
Hey allemaal ik zit ff met een dilemma,

nu zie ik dat er zwarte troep in de leidingen loopt.
Uit het slangetje bij het inlaatspruitstuk ?

Jack v

Komt mij toch meer voor als een bougie/ ontstekingsprobleem.

gr. :D

UserID6342

Citaat van: verburgh op 04-10-2010 20:25:20
De brandstofdrukregelaar ook gecontroleerd ?
Heb ik gecontroleerd Roy en is goed.  Het rare aan dat ding is het volgende, motor loopt als een dweil.  Schroef LMM om en gelijk weer mooi lopen, dus 1e gedachte ok dan gevonden.  Hij gaat proefrijden en nu blijkt dus dat hij het 5 minuten goed heeft gedaan en nu de storing dus weer terug is.  Echter stationair loopt hij vele malen rustiger als dat hij voorheen deed, dus die oude, originele LMM was al een heel eind weg. Probeer het even uit te leggen;

als je vanuit stationair ineens vol gas geeft 'hapt' de auto even voordat hij oppakt.  Het lijkt alsof er iets niet goed zit in het luchtfilterhuis, vacuum, etc.  Daarom gisteren ook meteen al zijn vacuum nagekeken en 1 slang even ingekort omdat tie echt op zijn eind liep.  Als de motor 'hapt' hoor je dit ook heel duidelijk in het luchtfilterhuis.  Aangezien Fred gisteravond een afspraak had, kon ik er niet verder mee, maar anders had ik mijn luchtfilter, etc. er even op willen schroeven om eea uit te sluiten.  Ik vermoed dus dat dat de oorzaak is.

UserID6342

Citaat van: Jack v op 04-10-2010 20:42:46

Zie mijn verhaal Jack.  De lopende zaken van de ontsteking inmiddels al vervangen w.o. nokkenassensor, bobine compleet.  Blijft de BDP sensor over maar de klacht die de auto heeft, verwijst daar totaal niet naar.  Auto loopt voor de rest perfect, maar het gaat net over het ineens vanuit stationair volgas geven, dan 'hapt' tie even en daarna pakt hij pas op en loopt dan ook goed.

peteRRR

Citaat van: Dirk342 op 05-10-2010 08:59:51

Zie mijn verhaal Jack.  De lopende zaken van de ontsteking inmiddels al vervangen w.o. nokkenassensor, bobine compleet.  Blijft de BDP sensor over maar de klacht die de auto heeft, verwijst daar totaal niet naar.  Auto loopt voor de rest perfect, maar het gaat net over het ineens vanuit stationair volgas geven, dan 'hapt' tie even en daarna pakt hij pas op en loopt dan ook goed.

Dat happen had ik ook bij de GLT naar het plaatsen van een plat K&N en de box een stuk uit gezaagd,verder liep ie prima.
Dus kan duiden op te veel lucht dat de motor in 1 keer op moet nemen.
Met het originele spul nergens last van.

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

Redracer

De klachten herken ik ook wel met mijn S70 2.5 10V, na het los laten van de koppeling en gas geven ongeveer ontstaat er een hik/schok. Daarom de ontsteking + bougies vervangen wat resulteert in schokken en hikken over het hele toerenbereik. Gister bobine gewisseld om te proberen maar dat loste het probleem niet op. Nu net lees ik van dat ploppen/plofjes in de uitlaat bij stationair alsof die op 4 poten loopt verdenk ik toch de nieuwe volvo bougies op ergens een productie fout misschien. Zal weer eens proberen met de oude bougies vanavond.

Iemand nog andere suggesties?

Jack v

Citaat van: Dirk342 op 05-10-2010 08:59:51

Zie mijn verhaal Jack.  De lopende zaken van de ontsteking inmiddels al vervangen w.o. nokkenassensor, bobine compleet.  Blijft de BDP sensor over maar de klacht die de auto heeft, verwijst daar totaal niet naar.  Auto loopt voor de rest perfect, maar het gaat net over het ineens vanuit stationair volgas geven, dan 'hapt' tie even en daarna pakt hij pas op en loopt dan ook goed.
Dirk ik had eenzelfde probleem toen ik de oude bougies vervangen heb naar ngk, eruitgehaald en weer terug naar origineel bij de dealer vandaan volgens mij nu bosch(heb de doosjes niet meer). Je kan natuurlijk het luchtfilter proberen, maar bougies zijn ook de dikste kosten niet. Nieuw setje bij de dealer was €24,-.

UserID6342

Als je met het ding rustig aan gas geeft is er totaal niets aan de hand en pakt tie super op.  Het gaat echt bij stationair ineens vol gas geven.  Dan gaat het dus fout.  Lijkt me raar (zeg niet dat het niet kan) dat dit aan de bougies zou liggen.  Het is idd net zo of als tie teveel lucht te verhapstukken krijgt, je hoort 'm dan ook echt 'zuigen/happen' in het luchtfilter.

Jack v

Citaat van: Dirk342 op 05-10-2010 16:37:23
Als je met het ding rustig aan gas geeft is er totaal niets aan de hand en pakt tie super op.  Het gaat echt bij stationair ineens vol gas geven.  Dan gaat het dus fout.  Lijkt me raar (zeg niet dat het niet kan) dat dit aan de bougies zou liggen.  Het is idd net zo of als tie teveel lucht te verhapstukken krijgt, je hoort 'm dan ook echt 'zuigen/happen' in het luchtfilter.
zou z'n variabele luchtinlaat nog vol open staan dan, klep stuk of vaccuumslang?