Made to be Broken

Gestart door Thijs T5, 25-09-2010 00:14:37

Vorige topic - Volgende topic

Taranis

Met de gereviseerde stuurpomp is alles weer in orde dan?

Thijs T5

Citaat van: Taranis op 06-12-2010 20:38:30
Met de gereviseerde stuurpomp is alles weer in orde dan?

Hihi was het maar zo!
Ook dat tandwiel moet nog vervangen worden aan de uitlaatgassen kant omdat hier dus speling op zat.
HO moet ook nog vervangen worden, dit zal rond de 1500 euro gaan kosten
tandwiel vervangen rond de 400 a 500
stuurpomp revisie 100 euro (valt me weer mee)

En als dit allemaal gedaan  is zou het goed moeten zijn. Hoop ik....
Maar jah.....

ehhhhh :angel: :angel:
Ga maar niks te hard roepen denk ik

Taranis

Sterkte nog dan. Benieuwd of het vervangen van de HO beetje zelf te doen is, vroeg of laat zal ik er ook wel aan moeten geloven ;)

elianmars

Heb je geen Vadis, Thijs? Dan had je zo kunnen zien hoe de pomp los moet.

Thijs T5

Om eerlijk te zijn heb ik de cd liggen maar nog niet gebruikt.
Ga hem nodig hebben om die multi riem er terug op te krijgen, dast een compleet nieuwe voor me!
Zal hem snel aan de praat proberen te krijgen(zat een hele puzel handleiding bij)

Maar dat gaat goedkomen bedankt voor de tip!

Hiker

Made to be broken......don't let it brake you......al is het een erge mooie R.....
"There is no way to happiness. Happiness is the way."
"Success is not the key to happiness. Happiness is the key to success. If you love what you are doing, you will be successful."― The Buddha

Thijs T5

Zo hier weer even een kleinde update.

De pomp was helaas kapot van binnen helemaal @#%$#$@%#@% :evil:

Helaas het komt niet vaak voor dat revisie niet mogelijk is maar dit pompje was blijkbaar made to be broken :eusa_whistle:

Dankzij de super service heb ik zojuist een nieuwe pomp opgehaald. Inc. een inline retour filter.

Ben er erg blij mee. De man waar ik dit heb gekocht zit al 18 jaar in het vak en stelde dat hij 3 kwart minder werk zou hebben als iedere auto zo'n ding had.

Morgenochtend de nieuwe pomp erop en die riem proberen terug te plaatsen... al weet ik nog steeds niet hoe dit precies werkt ???

Fijne avond allemaal

Groet Thijs

Het nieuwe filterelement:) :eusa_clap:

Taranis

Is er ook wel eens iets niet helemaal naar de ***** bij jou? ;D

Niettemin weer wel balen, kost weer centen  :-\

Thijs T5

Zolang de stoelverwarming het maar blijft doen!

Die blijft wel werken als je motor kapot is en bij min 6 2 uur moet wachten op de ANWB.
Heb je iig wel warme billetjes ;D

Alleen is daarna wel die schijt accu leeg :eusa_wall:

Taranis

elianmars

Citaat van: Thijs T5 op 08-12-2010 19:58:37

Morgenochtend de nieuwe pomp erop en die riem proberen terug te plaatsen... al weet ik nog steeds niet hoe dit precies werkt ???

Heb je hier genoeg aan?

Thijs T5

Gaat helemaal goedkomen morgen, ;D

Heb er zin in.

Morgen laat ik wel even weten of het gelukt is.

Groet Thijs

grijzev70tdi

En? is het gelukt? :eusa_pray:
Grolsch, het klinkt al lekkerder

Thijs T5

Volvo is weer mobiel....

Maar de stuurpomp draait een te hoge druk waardoor het aanvoelt alsof ik in de fiat panda op weg ben.
(met de stuurbekrachtiging in de city stand voor de kenners)

De multi riem erop leggen was een HEL! wilde een garage bellen maar was de straat nog niet uit of volvo begon al te stotteren....

Moest het dus toch zelf doen. Het bovenstaande plaatje van Marcel is op een R is blijkbaar niet van toepassing. Omdat er geen plaats is om een steeksleutel op te plaatsen.
Maar goed dit wil ik dus snel gaan vergeten.

Aanstaande vrijdag als ik terug van vakantie Naar Dublin ben wordt er door Marc het tandwiel aan de Uilaat nokkenaszijde vervangen.

En dan maar hopen dat alles even rustig blijft.

'T is lastig als er constand dingen kapot gaan.. Maar misschien zal het beter worden.

Al twijfel ik wel moet ik zeggen...

Fijne avond nog Gr Thijs

elianmars

Die spanner is bij al de wagens hetzelfde. Het zou inderdaad wel kunnen dat er weinig ruimte is om er een steeksleutel op te kunnen zetten. Dan ben je zeker aan het kloten, als je de spanning er niet af kunt halen  :-\