Advies verlagen

Gestart door niwesa, 27-09-2010 10:22:24

Vorige topic - Volgende topic

niwesa

Ik wil mijn V70 verlagen. Vooral voor vind ik hem eigenlijk te hoog. Wat kan ik het beste doen, alleen voor of ook achter? Welke veren (Merk) kan ik hier het beste voor nemen?

De auto heeft geen nivomats. Bandenmaat die er nu op zit is 225-45-17, velgen 8J ET43.

Verkoopt helaas zijn mooie V70

FRANQ

Hoe erg vind je het als de wielkast achter over de band heen valt?
Zelf vind ik dit geen porum, en heb dus een estate verlagingsset onder een sedan.
Ik hen een eibach set 40mm verlaginsset aangeschaft. Hiervan zou ik bij de estate in eerste instantie alleen de voorkant mee verlagen. En als ik achter al zou doen, met ophoogringen.

Er is overigens een topic waar men de afstand tussen hart van het wiel en de wielkastrand meten. Zo kun je bij je eigen auto eenvoudig meten hoe het ongeveer komt te staan.
"Vroeger was ik schizofreen, nu gaat het wel goed met ons"

)()()sT

Als je geen nivomats hebt zou ik gewoon een compleet setje veren nemen.
Ik geef een voorkeur aan Apex, zelf goede ervaringen mee en ze zakken lekker na.
Ook niet duur; ca. € 140,- voor een set.

Met verlaginsveren achter zakt de wielkast niet over de bandrand heen hoor...
Zo was mijn 850 met rondom Apex:

niwesa

Vind het niet echt mooi als de wielkasten er over heen vallen. Ik dacht dat die ophoogringen alleen voor nivomats waren, maar die kun je dus ook voor gewone schokbrekers gebruiken?

Achter 2 cm. en voor 4 cm.?

Gaat eens even googlen op APEX.

)()()sT

M a r c

Volgens mij horen goede verlagingsveren niet "na te zakken"....
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

)()()sT

Ow, dus Apex zijn geen goede veren  ???

niwesa

Citeerhttp://www.stroevemotorsport.nl/Apex-Verlagingsveren/Volvo/850/

Dat is dan voor 4 veren? Maar dan zit ik rondom met 3,5 cm verlaging. Zoals mijn auto nu is vind ik eigenlijk dat de voorkant te hoog is. Die zou eerst mogen zakken. Of maakt dat niet uit als ik rondom zak?

FRANQ

Daarom vind ik 4 cm achter ook teveel. 2 is zat. Zeker icm enige belading.
"Vroeger was ik schizofreen, nu gaat het wel goed met ons"

innocenti

225/45/17 banden hebben wel kans op aanlopen door het verlagen aan de voorzijde. Dit kan je voorkomen door stuuruitslagbegrenzers van een C70 te monteren, waarmee je een draaicircel van een tank krijgt (in mijn ogen dan).

Goed om in het achterhoofd te houden. Met 215/45/17 banden gaat het een stuk beter. Verder zou ik wel voor en achterzijde verlagen. Staat een stuk netter.

Ik rij met nivomats dus aan foto's heb je dan niet veel.

)()()sT

Citaat van: niwesa op 27-09-2010 11:35:01
Citeerhttp://www.stroevemotorsport.nl/Apex-Verlagingsveren/Volvo/850/

Dat is dan voor 4 veren? Maar dan zit ik rondom met 3,5 cm verlaging. Zoals mijn auto nu is vind ik eigenlijk dat de voorkant te hoog is. Die zou eerst mogen zakken. Of maakt dat niet uit als ik rondom zak?

Er staat toch 40-40 mm  bij mijn link ???
Je kunt altijd rondom 40 mm. doen en die achterzijde weer iets ophogen met ringen die je in de veerschotel monteert. Maikel heeft die ook i.v.m. de gastank.

niwesa

Citeerachterzijde weer iets ophogen met ringen

Waar kun je die ringen krijgen?

Overigens zie ik op de site van stroeven dat ze in week 41 25% korting geven op APEX veren. Dus heel even wachten  :eusa_doh:

turbopower

Vwb, de Apex veren; hou rekening met de levertijd.
Kan zomaar oplopen tot een week of zes.
Zijn prima veren en zakken echt niet na.

M a r c

op mijn eerste T-5R anders wel.... dat is al wel lang geleden, misschien is er inmiddels iets verandert?
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

verburgh

Citaat van: M a r c op 01-10-2010 23:52:51
op mijn eerste T-5R anders wel.... dat is al wel lang geleden, misschien is er inmiddels iets verandert?
Zeker vaak zandvoort of de ring gezien ;D

Ik had eerst weitec en die zijn na 2000km ook nog zeker 50mm gezakt, volgens mij zak iedere veer nog na.