Advies verlagen

Gestart door niwesa, 27-09-2010 10:22:24

Vorige topic - Volgende topic

rovelra

http://www.tuning-gids.nl/veerspanner.htm

Op deze site staan de spanners
Wij (joost en ik) hadden de Pneumatische veerspanner!!
Scheelt een hoop gevloek en getier

Wout309t

Jullie waren ook nog eens met zijn tweeën... Je bent in mijn ogen een handige jongen als je het in je eentje in 2 uur doet.
2011 V70 2.0T R-Design MT

JeroenV

Mijn T-tje hing net zo in z`n kont.

Van medeforummer Teddie81 een set originele 850R veren (alleen voorzijde) en dan is dit het resultaat:

p.s. uurtje werk..

)()()sT

Citaat van: rovelra op 12-10-2010 15:13:50
Half uurtje per kant !!! Indien men de juiste veer spanners heeft.
We hebben die van joost ook binnen het uur gedaan !!!

Volgens mij was het 59 minuten... ;D
Het was met het gereedschap wel appeltje eitje, maar Rogé is dan ook een hele snelle en handige jongen.

Wel alleen de voorkant hè; achter zitten de nivomats ;)

Jasper Boven

Citaat van: )()()sT op 12-10-2010 16:05:18
Tot 40mm. verlaging kun je idd. wel gaan met ori schokbrekers... Als ze dan aan vervanging toe zijn kun je altijd een schokbreker-geschikt-voor-de-af-fabriek-verlaagde onderstellen (-15mm.) monteren...

Bij de 850 heb ik ook de ori. schokbrekers laten zitten en ging van zo:
http://img.photobucket.com/albums/v459/joost031277/Volvo%20850/Volvo%20850%20Joost/IMG_2690.jpg

naar:
http://img.photobucket.com/albums/v459/joost031277/Volvo%20850/Volvo%20850%20Joost/2008/IMG_1047.jpg

8)

Naar mijn weten zijn er geen originele schokdempers verkrijgbaar voor verlaagde onderstellen?

darius

Jawel de R en t5r zijn lager standaard dan de andere modellen hiervoor zijn lage nivomats te koop  ;D en ook verlaagde originele veren... heb het hier allemaal liggen..dus het bestaat.  :-*
No show, only go.

)()()sT

Vandaar mijn opmerking in het andere topic:

voor de af-fabriek verlaging (die een T-5R of R standaard heeft) zijn er afwijkende nivomats... (meestal de blauwe bij de estate). Is er dus ook verschil in lengte voor de normale schokdempers?

Jasper Boven

Citaat van: darius op 13-10-2010 13:38:33
Jawel de R en t5r zijn lager standaard dan de andere modellen hiervoor zijn lage nivomats te koop  ;D en ook verlaagde originele veren... heb het hier allemaal liggen..dus het bestaat.  :-*

Het gaat hier om dempers. Niet om veren. Dempers waren er vroeger ook verkrijgbaar in een sportuitvoering bij Sachs, ik weet alleen niet of Volvo deze ook daadwerkelijk heeft gemonteerd.
Wat is er dan anders aan jouw dempers dan de nu leverbare dempers van Sachs?

Citaat van: )()()sT op 13-10-2010 13:48:57
Vandaar mijn opmerking in het andere topic:

voor de af-fabriek verlaging (die een T-5R of R standaard heeft) zijn er afwijkende nivomats... (meestal de blauwe bij de estate). Is er dus ook verschil in lengte voor de normale schokdempers?

Naar mijn weten is er maar een dempert. Ga even zoeken op het forum. Heb DCCCL dit ook een keer horen zeggen.

ed

Ik kan me niet voorstellen dat de R versies dezelfde dempers hebben als de originele varianten. Heb nu al heel veel Volvo's verlaagd, en elke keer kom ik er achter dat de standaard dempers gewoon niet goed passen bij verlaagde veren. De R veren zijn ook behoorlijk wat lager dan origineel (bijna net zo laag als Eibach) en dat gaat gewoon goed. Maar als je een standaard 850/V70 verlaagd is het resultaat zeer teleurstellend. De demping en vering is absoluut niet in balans, het voelt gewoon niet uitgebalanseerd aan. De enige conclusie die ik kan trekken is dat de standaard (super touring) dempers van Sachs niet met verlaagde veren kunnen samenwerken.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

Jasper Boven

Citaat van: ed op 13-10-2010 14:33:00
Ik kan me niet voorstellen dat de R versies dezelfde dempers hebben als de originele varianten. Heb nu al heel veel Volvo's verlaagd, en elke keer kom ik er achter dat de standaard dempers gewoon niet goed passen bij verlaagde veren. De R veren zijn ook behoorlijk wat lager dan origineel (bijna net zo laag als Eibach) en dat gaat gewoon goed. Maar als je een standaard 850/V70 verlaagd is het resultaat zeer teleurstellend. De demping en vering is absoluut niet in balans, het voelt gewoon niet uitgebalanseerd aan. De enige conclusie die ik kan trekken is dat de standaard (super touring) dempers van Sachs niet met verlaagde veren kunnen samenwerken.

Oké. Maar zou je mij dan ook kunnen toelichten welke demper er wordt gebruikt? Merk, type enz. Er is hier relatief weinig over te vinden op dit topic na: http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,35130.0.html . Wie geeft uitsluitsel? Staat hier niets over in de Vadis?

niwesa

CiteerDe enige conclusie die ik kan trekken is dat de standaard (super touring) dempers van Sachs niet met verlaagde veren kunnen samenwerken.

Maar er zijn hier op het forum toch voldoende mensen die zo rondrijden? Ik snap wel dat als je een zeer sportieve rijder bent en de grenzen opzoekt in deze combinatie niet de perfecte vindt.

Maar als gewone "zondags" rijder is mijn ervaring (in elk geval met een aantal andere autos) dat je relatief weinig verschil merkt. Hooguit dat hij stugger wordt. Wat ik overigens geen nadeel vind.
Verkoopt helaas zijn mooie V70

ed

Citaat van: niwesa op 13-10-2010 15:14:31
CiteerDe enige conclusie die ik kan trekken is dat de standaard (super touring) dempers van Sachs niet met verlaagde veren kunnen samenwerken.

Maar er zijn hier op het forum toch voldoende mensen die zo rondrijden? Ik snap wel dat als je een zeer sportieve rijder bent en de grenzen opzoekt in deze combinatie niet de perfecte vindt.

Maar als gewone "zondags" rijder is mijn ervaring (in elk geval met een aantal andere autos) dat je relatief weinig verschil merkt. Hooguit dat hij stugger wordt. Wat ik overigens geen nadeel vind.

Nee dat is niet waar. De balans in de auto is weg. Ik kan me voorstellen dat heel veel mensen dat prima vinden, maar ik erger me er heel erg aan. De auto voelt niet meer in balans, maar het ook tot gevaarlijke situaties leiden. In een keer heb je geen wegligging meer bijvoorbeeld, en dat heeft voornamelijk te maken met het feit dat demper de veerbewegingen niet meer kan volgen. Buiten dat het gevaarlijk kan zijn in "extreme" situaties is het ook erg onprettig rijden. Ik denk dat de V70N daar nog wel meer last van heeft dan de classic.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

ed

Citaat van: Jasper Boven op 13-10-2010 14:44:55
Citaat van: ed op 13-10-2010 14:33:00

Oké. Maar zou je mij dan ook kunnen toelichten welke demper er wordt gebruikt? Merk, type enz. Er is hier relatief weinig over te vinden op dit topic na: http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,35130.0.html . Wie geeft uitsluitsel? Staat hier niets over in de Vadis?
In Vadis is dat niet te achterhalen omdat er heel veel dempertypes (art nrs) beschreven staan, maar dat is niet gelinkt aan een type van Sachs ofzo. Ook op de site van Sachs kan ik niet terugzoeken welk type het zou moeten zijn. Voor de nieuwere types heb je naast de standaard dempers ook een advantage type. Die wordt bijvoorbeeld op de T5 gebruikt. Maar ook dat kan ik niet terug vinden.

niwesa

Heb ik eindelijk mijn veren besteld  ;D.

Brengen jullie me zo aan het twijfelen. Ben bang dat er straks een set nieuwe APEX veren te koop staat op MP.

Verstandig om te kijken of ik ze kan ruilen tegen Eibach? :eusa_doh:
Verkoopt helaas zijn mooie V70

Jasper Boven

Ja, ik weet onderhand ook niet meer waar ik het moet zoeken. Dan toch maar Bilstein B4? Wie het weet mag het zeggen.