Advies verlagen

Gestart door niwesa, 27-09-2010 10:22:24

Vorige topic - Volgende topic

niwesa

Ik vind het redelijk wat geld, en het komt mij nu wat ongelegen. En door mijn eigen fout (dacht namelijk dat ik geen nivomats had) had ik al Weitec afstand houders aangeschaft.  :eusa_wall:
Verkoopt helaas zijn mooie V70

)()()sT

Ik vind 'm trouwens nu nog niet eens zo verkeerd staan hoor  :eusa_clap:
Dus... Die ringen komen wel ;)

niwesa

Echt verkeerd is het ook niet. Maar voor het mooie ....................

Ik moet alleen nog even goed kijken wat ik achter doe. Moet eerst zien hoe goed de nivomats nog zijn. Merkte vandaag dat hij op de parkeerplaats over de breedte van de auto achter niet gelijk staat.

Links heb ik een andere afstand tussen de wielkast en de band dan rechts. Weet niet of het parkeervak recht is of daar invloed op heeft. Morgen maar eens kijken of er echt verschil in zit.

Mochten de nivomats hun langste tijd gehad hebben is natuurlijk de vraag of ik gewone schokbrekers monteer i.c.m. verlagingsveren of toch op nivomats blijf i.c.m. met de ophogings blokjes.

Hiker

dat is bij een 'zonder nivomats' normaal.

Ik heb de mijne voor verlaagd met originele R-veren, achter niet. Vanaf de linkerkant ziet het er OK uit, maar staat hij andersom op het pad dan staat hij een stuk hoger.

Ik zit ook erg te twijfelen wat ik het beste kan doen om het geheel in balans te krijgen i.c.m. originele dempers......
Heb het gevoel dat een oneffenheid wel een erge terugklap geeft aan de voorkant.

geen foto, Photobucket Site Maintenance

nu wel:
"There is no way to happiness. Happiness is the way."
"Success is not the key to happiness. Happiness is the key to success. If you love what you are doing, you will be successful."― The Buddha

Rik 850

Ik wil mijn 850 tdi graag alleen aan de voorkant verlagen, maar zie op de site van stroeve alleen sets voor voor en achter.

Heeft iemand niet nog iets liggen?

niwesa

Het is allemaal voor elkaar. Achter is de auto nu 2 cm. verlaagd. Optisch is het in orde. Door mijn 45 serie banden loopt de band net iets aan bij volledige stuur uitslag. Heb nog een setje universele spacers liggen van 5mm. Mischien dat ik het daar mee op kan lossen. In elk geval proberen. Niet dat ik het erg vind maar het zal wel een APK afkeurpunt zijn.

M.b.t. tot het monteren van de veren heb ik nog even navraag gedaan.
Dit is wat de farbikant mij doorgaf m.b.t. het monteren van de veren;

250-20001VA = voorveer
250-20102HA = achterveer

Oriëntatie VA = Knipkant is onder (dat houdt in dat het veeruiteinde met de inkeping onder moet, zie bijgevoegde foto's)
Oriëntatie HA = Kleinste Winding onderzijde (ingedraaide kleinste winding moet onder).

Foto gewone kant

Foto knipkant