Subonno 850 GLT Alter 1

Gestart door Subonno, 30-09-2010 09:11:25

Vorige topic - Volgende topic

Subonno

Nee, niet beide hoezen. Ik was al van de prijs geschrokken van 1 hoes.
(eigenlijk niet aan gedacht de andere ook mee te pakken)

Ik heb trouwens de kooi met kogels niet los gehad. Ik kon in het oude vet geen vuil ontdekken en ook met de vinger de binnenkant leeg gehaald. Geen 1 zandkorrel kunnen vinden. Al het oude vet zo goed mogelijk weg gehaald en daarna vol gestort met nieuw vet.

Subonno

Ben weer terug uit Frankrijk, 5 dagen Parijs, bruiloftsgast in de buurt van Dijon en daarna naar het zuiden - Barjac.
Vandaag in 11 uur terug gereden de 1130 km vanaf Barjac naar Amersfoort. Voor het eerst echt goed meegemaakt wat voor een fijne reisauto de 850 is! Absoluut niet gebroken uit de auto!! Heb 1 kapot achterlichtje gehad en een slokje olie.
Verder de Volvo niet ontzien. Mooie bergweggetjes gereden en extra gas door uitgehakte tunnels. Erg fijn!
Teller staat nu op 311.630 km

Bouke

Mooi om te lezen dat je er zoveel plezier van hebt ;) en je hebt er al aardig wat mee gereden :eusa_clap:

Subonno

Citaat van: Subonno op 16-06-2011 09:05:43
De lamp was alweer 4 dagen uit.

Maar dit ziet er niet meer zo fris uit (is onlangs gebeurd blijkbaar).  
Heb net getest, als er een nieuw lampje in zit doet ie het (nog) wel.
Zekeringen zijn allemaal in orde.
http://img40.imageshack.us/img40/6151/afb0165.jpg
http://img21.imageshack.us/img21/8743/afb0166.jpg
Nieuw stekkertje erop ?
Gister avond viel de koplamp weer uit na 5 maanden.  Toch die rotte stekker maar vervangen en we hebben weer licht!
Vanochtend heb ik de 318.000 km voorbij zien komen !!

En alweer 3 weken winterbanden !!

Subonno

Deze zag er mooi uit vanochtend!

Subonno

Deze week brand mijn koelvloeistof lampje elke keer als ik een stukje gereden heb tot aan de eindbestemming.
Koelvloeistof zit in het reservoir op peil, als ik aan het reservoir rommel met draaiende motor dan gaat het lampje uit.
Stekker is los schoon gemaakt en ziet er perfect uit.

koelvloeistof (rood) is wel donker en troebel van kleur, ik gok dat deze er 80.000 km in zit.
Iemand tips ? Ik vind koelvloeistof lampjes altijd eng!

PS Ik krijg over een week of 2 de lease auto Fiat 500 Twinair met bijtelling.

elianmars

Ik vermoed dat de sensor in het koelvloeistofreservoir vervangen moet worden.

Wat betreft de 500, succes met hobbelen. Ik vind het voor geen meter rijden. Stuitert over de weg.

Subonno

Citaat van: elianmars op 22-03-2012 09:36:21
Ik vermoed dat de sensor in het koelvloeistofreservoir vervangen moet worden.
Wat betreft de 500, succes met hobbelen. Ik vind het voor geen meter rijden. Stuitert over de weg.
Van papier besteld! Dus ik moet het allemaal nog gaan zien. Dat het anders rijdt dan een Volvo 850 moge duidelijk zijn.

Ik ben straks in ieder geval geen 450 euro per maand aan benzine kwijt.

)()()sT

Subonno

Citaat van: )()()sT op 22-03-2012 09:55:55
Blijft de 850 wel?
Ik heb een hobby auto, de Subaru, die blijft sowieso.

Mijn vriendin wilde nog graag de Volvo er bij houden voor haar onregelmatige werk.

thuur

Citaat van: Subonno op 22-03-2012 09:33:34
Deze week brand mijn koelvloeistof lampje elke keer als ik een stukje gereden heb tot aan de eindbestemming.
Koelvloeistof zit in het reservoir op peil, als ik aan het reservoir rommel met draaiende motor dan gaat het lampje uit.

koelvloeistof (rood) is wel donker en troebel van kleur, ik gok dat deze er 80.000 km in zit.

Vlottertje in de tank blijft hangen.

Goedkoopste oplossing: ruim een liter koelvloeistof opvangen, tankje demonteren, schoonmaken met heet water en Dasty, drogen, monteren en vullen met de opgevangen vloeistof.

Alternatief: tweedehands tankje kopen, vullen via het oude tankje.

(Beide methodes met het risico dat het vlottertje weer blijft hangen in de nabije toekomst.)

Beste oplossing: Vloeistof aflaten, nieuw tankje kopen en monteren, nieuwe koelvloeistof erin.

Gr 8)

elianmars

Citaat van: thuur op 22-03-2012 10:26:49

Goedkoopste oplossing: ruim een liter koelvloeistof opvangen, tankje demonteren, schoonmaken met heet water en Dasty, drogen, monteren en vullen met de opgevangen vloeistof.

(Beide methodes met het risico dat het vlottertje weer blijft hangen in de nabije toekomst.)

Beste oplossing: Vloeistof aflaten, nieuw tankje kopen en monteren, nieuwe koelvloeistof erin.

Gr 8)

Oh, zit er een vlotter in het reservoir? Ik dacht zo'n stiftsensor, zoals bij mijn wagen.  :eusa_shifty:

Bouke

Jij hebt een wijze vrouw Onno ;) Doe hem aub niet weg anders krijg ik misschien de neiging hem weer terug te kopen :eusa_whistle:

thuur

Citaat van: elianmars op 22-03-2012 10:50:19
Citaat van: thuur op 22-03-2012 10:26:49

Oh, zit er een vlotter in het reservoir? Ik dacht zo'n stiftsensor, zoals bij mijn wagen.  :eusa_shifty:

In de vlotter zit een magneet. De "stiftsensor" is een reedcontact. (Google)

Gr 8)

Subonno

Weer een verse apk! Remverschil voor tussen links en rechts was groot maar verder eigenlijk niks spannends. De Volvo staat nu nagenoeg stil door een lease auto. 334.000 km inmiddels!