welke bougies heb jij? turbo motor.....mijne stottert weer....

Gestart door cas, 08-10-2010 14:55:01

Vorige topic - Volgende topic

cas

voor de chiptuning niets aan de hand, en bougies 10dkm ervoor vervangen. na de tuning bleken ze weer aan vervanging toe, althans, hij reed beter ( stotterde in hogere toeren) na het plaatsen van nieuwe (originele turbo) bougies.

nu stotterd hij weer zo nu en dan als toendertijd.... 

ik wil niet WEEER een setje a 60 EU plaatsen. deze zitten er nog geen 5dkm in. maar denk dat de originele bougies toch niet de belasting van nu aankunnen.

iemand een idee welke ik dan beter kan plaatsen? ervaring met zelfde probleem??

een woord met 4 T 's !!  stottert.... of was het nou met een D op het eind?

Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

Hendrix

Bosch Super plus  FR 7 DPP+

Maar check ff of je rotor nog goed vast zit ;D
Bij mij was het boutje waar hij mee vast zat door de laatste garage waar hij was geweest met ontstekings problemen, kapot gedraaid en hadden ze de rotor in de nokkenas gelijmd.  :o  ging niet goed dus.. :'(

Eerst merk je niks tot je vaker hoge toeren of snel wisselende toerentallen gaat draaien, dan gaat ie ineens steeds vaker stotteren, bougies vervangen... even leek het over maar vrij snel alweer problemen.  :'(

Uiteraard kunnen ook je kabels een beetje aan de oude kant zijn.... of je verdeelkap of je rotor zelf... :eusa_think:

MAAR... ik heb de beste ervaring met de Bosch super plus met een yttrium electrode.

Groetjes en succes

Hendrix

Wout309t

Check idd de rest van je ontsteking ook even. Het zou me ook niets verbazen als je kabels nog van '95 zijn...

2011 V70 2.0T R-Design MT

Hans Duiven

Stottert hij echt of houdt hij wat in (Alsof hij geen brandstof genoeg krijgt) ?

Rijns_t5r

zit jij aan brandstof afsluiting te denken hans?
maak een een fotootje van bougies die eruit komen,ben wel benieuwd hoe ze eruit zien.
en heb je storings meldingen?

robert
WAAROM MAKKELIJK DOEN ALS MOEILIJK MOOIER IS

cas

De vorige set die eruitkwam was weinig aan te zien. Rest van ontsteking is allemaal nieuw origineel 12 dkm geleden. Dus ook de kabels incl bobine kabel..

Mischien rotor maar WEER vervangen... Maar dacht aan gewoon betere dan de standaard bougies eerst te doen.

Geen storingsmeldingen overigens.. 

cas

O, Hans

hij stottert/slaat ff over en gaat er dan overheen rond 4 à 5 drpm. En dan doet ie alsnog meer toeren maken zonder enige problemen.

Hans Duiven

Mmm.. Als alle ontstekingsonderdelen zijn vernieuwd lijkt me dat niet zozeer het probleem.

Je zou eens een andere brandstofpomp kunnen uitproberen, waarvan je zeker weet dat die nog goed werkt.

Hans

Ludo

Met 10.000km zijn mijn bougies ook 'op'.
Maar het goede nieuws daarvan, is dat ik hier op het forum niet de enige ben...  ;D

cas

Klopt, heb ook dus nog geen 3 dkm geleden de bougies alweer vervangen. Maar vind interval van 3 iets wat veel...

Hans, brandstof pomp werkt of werkt niet toch? Ertussenin kon toch niet? Filter is overigens ook nog geen 10 dkm oud. Juist om ellende te voorkomen die stage 0 allemaal gedaan voor ik ging upgraden.

Rijns_t5r

Citaat van: Ludo op 08-10-2010 16:25:51
Maar het goede nieuws daarvan, is dat ik hier op het forum niet de enige ben...  ;D
ik weet dat mehn hier ook last van heeft,maar die kan het euvel ook niet vinden,ik draai erop het gemaak 50000km mee weg,gelukkig

robert
WAAROM MAKKELIJK DOEN ALS MOEILIJK MOOIER IS

Wout309t

Citaat van: cas op 08-10-2010 16:28:43
Klopt, heb ook dus nog geen 3 dkm geleden de bougies alweer vervangen. Maar vind interval van 3 iets wat veel...

Hans, brandstof pomp werkt of werkt niet toch? Ertussenin kon toch niet? Filter is overigens ook nog geen 10 dkm oud. Juist om ellende te voorkomen die stage 0 allemaal gedaan voor ik ging upgraden.

Als je brandstof pomp zwaar loopt of inwendige lekkage heeft heb je minder opbrengst maar doet hij het nog wel...
2011 V70 2.0T R-Design MT

cas

Verbruik per km liegt er niet om! Maar zou beteken walbro... Wel gek dan dat hij hoger in de toeren dan weer geen probleem geeft, en  bij de tweede keer doortrappen na afremmen.

mehn

Maar het goede nieuws daarvan, is dat ik hier op het forum niet de enige ben...  ;D

Ik heb begin deze week weer 6 Volvosets besteld via eBay ::)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Hans Duiven

Citaat van: Rijns_t5r op 08-10-2010 16:29:14
ik weet dat mehn hier ook last van heeft,maar die kan het euvel ook niet vinden,ik draai erop het gemaak 50000km mee weg,gelukkig

robert

Mogelijk rijdt Mehn met een te arm mengsel?