Bovenste schokbreker-rubber KAPOET!

Gestart door Zippo, 22-03-2004 19:02:39

Vorige topic - Volgende topic

Jasper Boven

Citaat van: Sem op 20-11-2010 20:46:28
Ik reed laatst even met de radio uit, omdat ik rare geluiden dacht te horen bij de voorwielophanging... Volgens mij heb ik links en stab.stangetje kapot... Je merkt nu toch dat de auto ouder wordt en meer km's krijgt. Op een gegeven moment hoor ik het alleen ook kraken voorin...  op klinkers of asvalt... als er een beetje oneffenheden in het wegdek zitten begint het meteen te kraken. Net de auto op de oprit even stilgezet en even uitgestapt. Even links op de neus gedrukt en ja hoor.... kraaaak.. kraaaak..  toen maar even recht geprobeerd en jahoor... ook kraken..  ???  Nooit gekraakt en nu in ene links en rechts!  :-\

Er zijn deze zomer nieuwe draagarmen ondergekomen dus dat zal het niet zijn...  Denken jullie dat dit ook die schokdemper-rubbers zijn? Help?  :'(
Ik heb dezelfde symptonen en weet zeker dat mijn rubbers/lagers op zijn.

Ik voel een mini-meeting aankomen  ;D

Azirafl

Citaat van: combinedforces op 20-11-2010 22:15:23
Zo, mijn FCP setje is ook binnen. 75 dollar voor lagers en rubbers, geniaal!

Mag ik vragen hoelang het pakketje onderweg is geweest? Ik moet dezelfde exercitie gaan uitvoeren, en weet niet zeker of het handig is om het helemaal uit de states te laten komen.
Is het trouwens verstandig om zowel de lagers als de rubbers te vervangen, of kan ik volstaan met alleen nieuwe rubbers?

RvdO

Heeft iemand een slim doe het zelf oplossing voor als je geen veerspanners hebt? Ik zat zelf te denken aan spanbanden. Is dat slim, of hopeloos onhandig?

Sbv

Citaat van: RvdO op 16-09-2011 11:57:26
Heeft iemand een slim doe het zelf oplossing voor als je geen veerspanners hebt? Ik zat zelf te denken aan spanbanden. Is dat slim, of hopeloos onhandig?
Zelf begin ik er niet aan met spanbanden, zeker niet als je weet wat voor krachten erop staan.

Lenen bij locale garage in ruil voor kratje bier of doos gebak ?

huren bij Boels bijv ?

volvobug

Heb 2 maanden geleden de voorste dempers vervangen. Ben met de complete veerpoten en de nieuwe dempers naar mijn vaste apk adresje gegaan. Heeft zo;n bankschroef exemplaar waar de perslucht sleutel op gaat. 20 minuten werk voor 2 dempers en een flesje wijn voor de hulp  :D
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Sbv

Das ook een handige optie lijkt me

UserID6342

Citaat van: RvdO op 16-09-2011 11:57:26
Buiten onhandig is het levensgevaarlijk.  Niet doen dus !!  Net zoals SBV zegt, je hebt geen idee wat voor krachten daarop komen te staan.

Azirafl

daarnaast kost een set veerspanners niet de wereld... voor  je veiligheid zou ik daar zeker in investeren.

NinaPaul

Citaat van: Azirafl op 16-09-2011 16:50:51
daarnaast kost een set veerspanners niet de wereld... voor  je veiligheid zou ik daar zeker in investeren.

Zou ik niet zeggen, menig goedkoop ding heb ik al bij mensen zien sneuvelen (van kromtrekken, breken tot draad dol).
Heb nog geen 850 veren gedaan dus het zou goed kunnen dat deze relatief weinig kracht nodig hebben.

Gewoon een random google hit
http://www.k-rental.nl/producten/autogereedschappen/1314/veerspanner € 12,00 voor een dag daar kan je toch niet voor lopen kloten?!
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

Driver

Zoals ik dit allemaal lees kan ik er vanuit gaan dat mijn veerpootrubber ook kapot is,

Hij kraakt alleen rechts en dat is niet altijd als je over een drempel rijd of een kuil in de weg dan hoor je links niet en rechts bonkt hij ook wat lomper.

eveneens als je achteruit rijd en dan remt dan bonkt hij ook.

dus morgen maar een veerpootrubber bestellen.

is dat ding compleet met lager?

Sbv

Driver

is het dan alleen het rubber wat je hoort?

of moet je ook het lager bestellen?

Vulk

Ik zou de beide bestellen. Is hetzelfde werk en uitlijnen moet je toch.

Jasper Boven

Citaat van: Driver op 11-10-2011 21:26:13
Zoals ik dit allemaal lees kan ik er vanuit gaan dat mijn veerpootrubber ook kapot is,

Hij kraakt alleen rechts en dat is niet altijd als je over een drempel rijd of een kuil in de weg dan hoor je links niet en rechts bonkt hij ook wat lomper.

eveneens als je achteruit rijd en dan remt dan bonkt hij ook.

dus morgen maar een veerpootrubber bestellen.

is dat ding compleet met lager?

Ik zou niet perse het lager mee bestellen. Deze zijn vrij kostbaar en er is goede kans dat het lager nog prima in orde is.

daytonawim

Als het lager geen speling heeft kan je het laten zitten, wel kan je het middenstuk er uittikken met een grote dop en er een extra kwak vet in stoppen, dan weer dicht meppen.