Bovenste schokbreker-rubber KAPOET!

Gestart door Zippo, 22-03-2004 19:02:39

Vorige topic - Volgende topic

Sbv

Bij mij was de stabi stang achter gebroken kosten iets van €140-150 meen ik me te herinneren. Zelf erin gezet dat wel. Mehn kan je wel vertellen hoe en wat voor. Die van hem is voor gebroken geweest

mehn

Citaat van: Sbv op 15-05-2007 23:33:44
Mehn kan je wel vertellen hoe en wat voor. Die van hem is voor gebroken geweest

146 euro ex btw T-5R versie.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

SvenB

Hmm, dat is dan wel weer prijzig om zo even te gaan vervangen terwijl dit bijna niet stuk kan gaan. Is het misschien een idee om alleen de rubbers waar de stabilisator stang in zit te gaan vervangen.

Ludo

Citaat van: SvenB op 16-05-2007 10:09:59
Is het misschien een idee om alleen de rubbers waar de stabilisator stang in zit te gaan vervangen.

dat ging enkel bij de oudere types.
bij de latere zitten de rubbers gevulcaniseerd aan de stang.
wat je kan doen is de staat van de rubbers bekijken en afhankelijk daarvan de stang vervangen...  of niet.  ;)

Scooby Doo

Op mijn estate is de achterste stabi ook vervangen, rats doorgebroken op dat platte stukje. Weet niet wat het nut is van die stabi achteraan, die van een kameraad had ze niet (2,0 20V). Toen de mijne gebroken was hoorde je wal dat geknars, maar de baanligging was nog steeds hetzelfde (850 T-5 2,0).

Bij Volvo zei men me dat dit vaker voorvalt, en een ongelukkig ontworpen stabi is.

Ga ook maar eens die rubbers vooraan vervangen, ik wordt gek van dat gekraak en gerammel! :eusa_wall:
Puppy Power!!!

Sbv

Citaat van: Scooby Doo op 20-05-2007 18:31:22
Op mijn estate is de achterste stabi ook vervangen, rats doorgebroken op dat platte stukje. Weet niet wat het nut is van die stabi achteraan, die van een kameraad had ze niet (2,0 20V). Toen de mijne gebroken was hoorde je wal dat geknars, maar de baanligging was nog steeds hetzelfde (850 T-5 2,0).

Bij Volvo zei men me dat dit vaker voorvalt, en een ongelukkig ontworpen stabi is.

Ga ook maar eens die rubbers vooraan vervangen, ik wordt gek van dat gekraak en gerammel! :eusa_wall:
Ik heb dit ook gehad. De stabi was zelfs al een keer gelast.
Uiteindelijk defecte stang verwijderd en nieuwe besteld, scheelde weer wat gepiep.

Eugene

Citaat van: Scooby Doo op 20-05-2007 18:31:22

Dan rij je niet hard genoeg ;)

Ik ben van een normale stabistang naar een T-5R exemplaar gegaan aan de achterkant en merkte wel degelijk verschil.

If it's not blown, it sucks...

HJ850

Citaat van: gw850 op 30-04-2007 17:14:58
Zaterdag beide veerpootschotels vervangen. Roffel stuurt weer strak en een stuk lichter. Ook het zware punt is verdwenen. Auto is er ook stiller door geworden.
De schotels waren, bij de uiteinden van de veer, doorgezakt.
Ongeveer 50 minuten per kant, netjes toch?

Zeker netjes. Hoe doen jullie dat toch met dat speciale veer-klem gereedsschap? Lenen bij Volvo ? Kopen?

Klinkt bijna als eenvoudige klus, zeker ook met die foto's. Dopsleutelsetje, schuifmaatje (begreep nog ff niet goed wat precies weer op zelfde plek moet, maar daar is ook wel uit te komen) en lekker uurtje sleutelen.
Maar zie er toch wel tegenop om deze klus zelf te gaan doen. Dus als er iemand in omgving A'dam dit vaker gedaan heeft en wel een keer een uurtje de DHZ gerage in wil om te helpen...  ::)

Jort

Experts....,

Ik heb vandaag de veerpoten, Li & Re, er onderuit gehaald.
De veerpoot die kraakte zie je hieronder:

Vragen:
1: Is het genoeg om alleen die rubber zittingen te vervangen?
2: Is er nog een verschil tussen de rechter en de linker zitting?
3: Hebben jullie de eventuele extra part nummers die ik nodig heb?

Ohw, ik heb trouwens wel de ABS sensor stekkers losgehaald. Ik wist dat het niet de bedoeling was, maar het maakte het zo makkelijk. Wat moet ik doen wanneer ik een error heb?

Het is leuk om te doen, de auto staat er leuk bij:

Emiel

Gewoon alles nieuw doen, lager + veerzitting. Je hebt het toch allemaal los liggen. Geen verschil tussen links en rechts.

ABS stekker mag los, zolang je het contact maar niet aanzet. Ik haal altijd de stekker los, nooit problemen gehad.

thuur

Citaat van: Emiel op 23-06-2007 19:40:55
ABS stekker mag los, zolang je het contact maar niet aanzet. Ik haal altijd de stekker los, nooit problemen gehad.

Precies. Waarom er zo panisch over gedaan wordt (incl. de handboeken van Volvo zelf) weet ik ook niet.

Anders gewoon de foutcode(s) resetten.

Gr ;)

Jort

inderdaad, ik heb het even gevraagd bij de volvo dealer toen ik er was voor onderdelen en hij zei ook, kom maar ff langs, dan doe ik het ff voor je. Geen probleem.

KMvrtr

Citaat van: Jeroentjuh op 23-04-2007 23:35:01
Citaat van: Zippo op 22-03-2004 19:02:39
Vandaag de bovenste schokbreker-rubber vervangen.
De auto maakte hele erge (piep/kraak)geluiden als ik over een drempels of slechte wegen reed.
Het onderdeelnummer is 8646713 en kost 30 euro. ;)

Voor nadere info, ask Zippo...... ;D

8646713 (850/S70/V70/V70N/XC70/S60)
Tegenwoordig kost die 31,70 excl.

Ik ga ze binnenkort ook ff vervangen (samen met de veerpootlagers, dure dingen :eusa_wall:) Maar kan ik deze ook vervangen door exemplaren van een S80? Deze zijn stugger....

30683637 (S80/XC90) 31,70 excl.

Hier ben ik ook wel benieuwd naar. Voor zover ik kan zien is de vraag nog niet beantwoord.
Kan de veerpootlager en dat rubber van een S80 ook gebruikt worden?

Zippo

Citaat van: KMvrtr op 16-10-2007 09:07:50
De auto maakte hele erge (piep/kraak)geluiden als ik over een drempels of slechte wegen reed.

Ik ga ze binnenkort ook ff vervangen (samen met de veerpootlagers, dure dingen :eusa_wall:) Maar kan ik deze ook vervangen door exemplaren van een S80? Deze zijn stugger....

Hier ben ik ook wel benieuwd naar. Voor zover ik kan zien is de vraag nog niet beantwoord.

Volgens mij niet!

Jeroentjuh

Citaat van: Zippo op 16-10-2007 11:32:56
Citaat van: KMvrtr op 16-10-2007 09:07:50

Volgens mij niet!

Volgens mij las ik laatst ergens dat ze ook op de V70N/S60 passen, dus dan zouden ze ook op een 850 moeten passen toch?
Zal morgen nog eens ff zoeken....