100w lampen ipv standaard standaard 55w

Gestart door verron, 31-10-2010 20:11:48

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

)()()sT

Citaat van: verburgh op 07-11-2010 13:00:50
Past wel joh, nooit klachten gehoord

Welja lekker joh. Ik zie wel eens V70's met xenon in de normale lampunit en daar word je niet blij van als tegenligger  :eusa_shifty:

haasje

Citaat van: verburgh op 07-11-2010 12:55:29
Ze verblinden niet ;) en anders pech als jij het maar goed ziet ;D ;D

Door dit soort acties en opmerkingen krijgen er dus veel mensen een hekel aan xenon (en ik een hekel aan de mensen die dit soort opmerkingen roepen). Dit geld overigens ook voor de mensen die "gewoon geen zin hebben" ; "lampen stellen is nergens voor nodig, hij staat ongeveer goed en ik zie het toch goed" ; "koplampen kun je makkelijk op de muur afstellen" ; en andere van soortgelijke  excuses (maar vervolgens wel over anderen klagen).

verburgh

Als ik aan iemand een xenon kitje verkoopt stel ik de koplampen altijd netjes af ;) ik heb nog nooit van mensen gehoord waar ik een setje voor heb ingebouwd dat er mensen zijn die seinen omdat ze verblind zouden worden.

)()()sT

Wel of niet goed afgesteld, het is en blijft een feit dat die H7 xenonlamp niet zo prettig is aangezien je recht in de gloeidraad kijkt. Een halogeenlamp heeft immers ook een blinde kop.


thuur

Citaat van: haasje op 08-11-2010 00:03:08
Citaat van: verburgh op 07-11-2010 12:55:29
Ze verblinden niet ;) en anders pech als jij het maar goed ziet ;D ;D

Door dit soort acties en opmerkingen krijgen er dus veel mensen een hekel aan xenon (en ik een hekel aan de mensen die dit soort opmerkingen roepen). Dit geld overigens ook voor de mensen die "gewoon geen zin hebben" ; "lampen stellen is nergens voor nodig, hij staat ongeveer goed en ik zie het toch goed" ; "koplampen kun je makkelijk op de muur afstellen" ; en andere van soortgelijke  excuses (maar vervolgens wel over anderen klagen).

Citaat van: verburgh op 08-11-2010 00:09:54
Als ik aan iemand een xenon kitje verkoopt stel ik de koplampen altijd netjes af ;) ik heb nog nooit van mensen gehoord waar ik een setje voor heb ingebouwd dat er mensen zijn die seinen omdat ze verblind zouden worden.

Ik denk niet dat het om het afstellen of "horen van commentaar" gaat. Je houding in de eerste quote hierboven komt erg asociaal over. Het verkeer is een samenspel waarvan de veiligheid van (vele) andere weggebruikers hoger in het vaandel staat dan die van jezelf IMHO.


Gr ;)

verburgh


henry classic v70

#96
Citaat van: )()()sT op 08-11-2010 09:10:18
Wel of niet goed afgesteld, het is en blijft een feit dat die H7 xenonlamp niet zo prettig is aangezien je recht in de gloeidraad kijkt. Een halogeenlamp heeft immers ook een blinde kop.

http://lh3.ggpht.com/LuukMisseyer/SBnapvWTqjI/AAAAAAAABqU/W6RqTR60xcA/s400/P1020314.JPG

Als je de juiste koplampunit hebt zit er toch zo'n paraplutje in....? en met helder glas heb je volgens mij ook geen strooilicht.
De heldere koplamp van een C70 is dan ook de juiste unit, heeft Joost er ook in (ik trouwens ook) en geen seinende tegenliggers omdat deze goed is afgesteld
600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

verburgh

Citaat van: henry classic v70 op 08-11-2010 23:47:46
Citaat van: )()()sT op 08-11-2010 09:10:18
Wel of niet goed afgesteld, het is en blijft een feit dat die H7 xenonlamp niet zo prettig is aangezien je recht in de gloeidraad kijkt. Een halogeenlamp heeft immers ook een blinde kop.

http://lh3.ggpht.com/LuukMisseyer/SBnapvWTqjI/AAAAAAAABqU/W6RqTR60xcA/s400/P1020314.JPG

Als je de juiste koplampunit hebt zit er toch zo'n paraplutje in....? en met helder glas heb je volgens mij ook geen strooilicht
Zit er niet altijd in, met pilot of spy heb je geen last van verblinden, dat heb je alleen met die goedkope troep.

verron

Nou ben ik geen technisch wonder of hoogstandje, maar ik kan wel logisch nadenken. Ten eerste ga ik ervan uit dat de fabrikant, cq automaterialen zaak, héél goed weet waar hij/zij het over hebben en als zij aangeven dat van verblinding (mits goed afgesteld) geen sprake is dan denk ik dat we ervan uit mogen gaan dat dat ook klopt.

Ten tweede, Pilot geeft aan (na contact met hen gehad te hebben over deze opmerkingen) dat hun Xenon kits gerust in een spiegel lamp (niet helder glas) kunnen zonder kapje en niet verblinden mits goed afgesteld. Dit probleem speelt echter wel bij de Philips Nightguide lampen.

Dan even logisch nadenken, dat kapje is volgens mij alleen van toepassing voor heldere koplampen omdat daar het licht op een andere manier verspreid wordt, nl van achteraf. Daardoor kun je dus theoretisch in de gloeispiraal kijken. Bij een spiegellamp wordt het licht in de lichtbundel afgebogen waardoor van verblinding (nogmaals, mits goed afgesteld) geen sprake hoeft te zijn.

Dus ik laat gewoon H7 monteren en als het toch verblindend mocht zijn zal ik dat hier op het forum melden.
850 T5 Blackstone (=exit)
V70XC 2.5T Dark bleu Pearl (=exit)
S70 2.4 10V Smoke Silver zoonlief
V50 1.8 Saville Grey Pearl
855 R AT  Bright Red zoonlief/pa (soon to be here)

)()()sT

Citaat van: verburgh op 08-11-2010 23:51:33
Citaat van: henry classic v70 op 08-11-2010 23:47:46
Citaat van: )()()sT op 08-11-2010 09:10:18
Wel of niet goed afgesteld, het is en blijft een feit dat die H7 xenonlamp niet zo prettig is aangezien je recht in de gloeidraad kijkt. Een halogeenlamp heeft immers ook een blinde kop.

http://lh3.ggpht.com/LuukMisseyer/SBnapvWTqjI/AAAAAAAABqU/W6RqTR60xcA/s400/P1020314.JPG

Als je de juiste koplampunit hebt zit er toch zo'n paraplutje in....? en met helder glas heb je volgens mij ook geen strooilicht
Zit er niet altijd in, met pilot of spy heb je geen last van verblinden, dat heb je alleen met die goedkope troep.

In de Volvo-heldere zit WEL een parapluutje, in de originele oorspronkelijke unit NIET.
Zo moeilijk is het niet  :evil:

En trouwens... ik heb dus die heldere Volvo lampunits, met Pilot. En tóch krijg ik met de APK altijd wat gemompel in de trant van "nou, net goed, maar...."  ???

-D©©©L-

Citaat van: )()()sT op 09-11-2010 08:06:47
Citaat van: verburgh op 08-11-2010 23:51:33
Citaat van: henry classic v70 op 08-11-2010 23:47:46
Citaat van: )()()sT op 08-11-2010 09:10:18
Wel of niet goed afgesteld, het is en blijft een feit dat die H7 xenonlamp niet zo prettig is aangezien je recht in de gloeidraad kijkt. Een halogeenlamp heeft immers ook een blinde kop.

http://lh3.ggpht.com/LuukMisseyer/SBnapvWTqjI/AAAAAAAABqU/W6RqTR60xcA/s400/P1020314.JPG

Als je de juiste koplampunit hebt zit er toch zo'n paraplutje in....? en met helder glas heb je volgens mij ook geen strooilicht
Zit er niet altijd in, met pilot of spy heb je geen last van verblinden, dat heb je alleen met die goedkope troep.

In de Volvo-heldere zit WEL een parapluutje, in de originele oorspronkelijke unit NIET.
Zo moeilijk is het niet  :evil:

En trouwens... ik heb dus die heldere Volvo lampunits, met Pilot. En tóch krijg ik met de APK altijd wat gemompel in de trant van "nou, net goed, maar...."  ???

Zitten de lampjes wel 100% goed in het brandpunt ?

)()()sT

Ze kunnen er maar op 1 manier in (natuurlijk), en zitten goed vast.
Ik moet wel zeggen: ik heb ze hier tegenover kantoor ook wel eens af laten stellen bij een garage en daar hoorde ik niks. Gewoon afstellen en APK-proof.

volvofred

Ik heb in mijn vorige v70 ruim 1,5 jaar (40 k) gereden met Philips rally 85w lampen.
Hele fijn lichtopbrengst en ook duurzzam. Geen enkel probleem gehad met doffe reflectoren en gesmolten kabels. Kosten geloof ik €15 p/st ex.

Ik heb nu echter bij mijn huidige classic geen behoefte aan andere lampen, komt genoeg licht vanaf.

grijzev70tdi

Hebben nu ook sinds een jaar Rally lampen 85W. Ruim voldoende licht, geen last gehad van ' verbrande koplampen'.
Lampen klein beetje lager gezet, en geen knipperede tegenliggers.

Groet Jasper
Grolsch, het klinkt al lekkerder