Digitale camera ervaringen?

Gestart door nOOb, 24-03-2004 20:37:05

Vorige topic - Volgende topic

viking_in_shorts

Citaat van: t_w op 02-03-2015 22:51:44

http://www.weegerink.com/V70R/2015-07-1.JPG

Wat mij betreft heeft deze lens 3 "doeleinden" 1) portretten (scherpe ogen, DOF op de neus) 2) weinig licht en 3) precies wat je hierboven gedaan hebt. In hetzelfde straatje: raad eens welke mijn dochter is ;)

hertogjan6

super lens en foto uiteraard!  :eusa_clap: voor vrij weinig geld  8)
~ Volvo 855 2.5 10V      144pk      AUT      95    423: Autumn Gold

~ Volvo 854 2.3 T-5       300pk       MT       94    601: Red

~ Volvo 854 R                +300pk     MT       96    019: zwart

knoertS70

Wij willen een nieuwe foto camera kopen en kijken naar een Nicon 5200. Graag hoor ik of dat wat is en anders graag alternatieven. Max  budget 1000 euro.
Weten wat je zegt is vaak verstandiger dan zeggen wat je weet.

Justin _850T5

Wat ik zelf heel belangrijk vond toen ik 4 jaar geleden een nieuwe camera kocht, is hoe ligt deze in de hand.

Vind ik zeker bij een spiegelreflex camera erg belangrijk.

succes met je zoektocht.
ex. : 360 GLT, 440 2.0i, 850 T5 aut LPI; V70 2.5T aut LPI '98
nu: S60 2.4 Summum

Marc O.

De D5200 ken ik zelf niet. Heb een aantal jaar geleden de D90 gekocht en die bevalt heel prima. Inmiddels behoorlijk wat foto's mee gemaakt onder niet altijd ideale omstandigheden (op stoffige stranden en op boten met flink wat overstuivend zeewater) maar het ding doet het nog steeds perfect.

Persoonlijk zou ik een model zoeken met een extra display aan de bovenkant van het toestel (zoals de D90) waarop je snel instellingen kunt wijzigen en bekijken. Dan hoef je dat niet steeds via het grote display op de achterzijde te doen.

Als je qua kitlens kunt kiezen voor de 18-105 Nikkor lens dan zou ik daar altijd voor kiezen. Voor een kitlens absoluut erg goed en veelzijdiger dan de 18-55 die je ook vaak aantreft.
...The Nile isn't just a river in Africa...

jelmo86

Citaat van: Justin _850T5 op 22-12-2015 20:20:49
Wat ik zelf heel belangrijk vond toen ik 4 jaar geleden een nieuwe camera kocht, is hoe ligt deze in de hand.

Ben ik het helemaal mee eens. Zo'n 5 jaar geleden was ik ook aan het kijken voor een camera. Een paar mensen in mijn omgeving hadden allemaal een andere type/merk camera dus ik heb ze kunnen voelen en gebruiken.

Kijk ook op internet naar reviews.
Ook ligt het er aan wat je er mee wil doen.

Succes met je zoektocht.
Clublid 85012049

Marc O.

Qua reviews zou je een kijkje kunnen nemen op dpreviews.com
...The Nile isn't just a river in Africa...

innocenti

Ik heb bij het uitzoeken van een camera eerst gekeken wat voor lens ik wilde hebben.

Ik wilde graag een 18-200mm lens hebben. En wil je een goeie kom je automatisch bij een Nikon lens uit die voor dit stelbereik een van de betere is.
Daarna heb ik pas gekeken welke lekker in de hand lag.

Voor goed advies is Foto Konijnenberg een uitstekend adres.

cornelis-b

Moet het een spiegelreflex zijn of een multifunctionele camera, ik heb zelf het reflex tijdperk achter mij gelaten omdat ik het lastig vond om een koffer vol lenzen mee te zeulen. Ik zelf heb de Nikon Coolpix P610 met 60X optische zoom die mij super goed bevalt en zijn grotere broer overweeg ik nu aan te schaffen.

http://www.camerashop.nl/product/572677/category-183152/nikon-coolpix-p900.html

Voordeel is dat je een enorm zoombereik hebt van groothoek tot super tele zonder dat je een koffer lenzen mee moet nemen. Fototechnisch gezien een erg mooie camera die zeer goede foto's maakt.

Voor ik overging naar de Coolpix fotografeerde ik met een Canon 50D en ik ben meer tevreden over de Coolpix. Ga naar een goede fotozaak en bekijk eens diverse toestellen en desnoods een trip naar Pas de la Cassa Andorra dat scheelt je best veel centen ;-)
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

cornelis-b

Citaat van: innocenti op 22-12-2015 20:53:46
Ik heb bij het uitzoeken van een camera eerst gekeken wat voor lens ik wilde hebben.

Ik wilde graag een 18-200mm lens hebben. En wil je een goeie kom je automatisch bij een Nikon lens uit die voor dit stelbereik een van de betere is.
Daarna heb ik pas gekeken welke lekker in de hand lag.

Voor goed advies is Foto Konijnenberg een uitstekend adres.

Denk niet dat die een filiaal heeft in Spanje ;D ;D
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

viking_in_shorts

Tweedehands is vaak goed te doen. De iets betere camera's kan je een shuttercount van krijgen (=de enige bewegende delen die dus kapot kunnen gaan)  en objectieven gaan vrijwel niet kapot. Of je het wil is een tweede. (heb zelf ook een aantal objectieven tweedehands gekocht) Tweede tip die ik zelf graag geef: besteed niet je hele budget in 1 keer. Er zullen een hoop dingen zijn die je later erbij wilt hebben (=stafief? flitser? extra batterij? Extra lader? ander soort tas? etc. etc.) die niet gratis zijn.

Zoals cornelis-b al zegt moet je je goed bedenken of een DSLR wilt hebben of niet. "cool" zijn ze misschien, groot, lomp en zwaar zijn ze in ieder geval!

knoertS70

Ik heb hier in de omgeving heel vaak, had ik nu maar een knappe camera bij me. Vaak zijn dat moment opnamen. Het moet dus niet te veel voorbereiding kosten om een foto te maken. Om het met Steve Jobs te zeggen, ik wil graag topkwaliteit maar het moet door een aap te bedienen zijn.

De tip van wat budget bewaren voor later is een goede. Ik ken mezelf.

viking_in_shorts

Met een "knappe camera" maak je niet automatisch mooie beelden jammer genoeg. Foto's worden mooier door leren, ervaring en bewerking.
Kijk hier maar eens naar: http://digital-photography-school.com/10-of-the-best-iphone-photographers-by-photo-style-and-genre/  -> prachtige fotos, geschoten met iPhone.

UserID6342

Heb er totaal geen sjoege van, maar die foto's zijn idd erg mooi om te zien !  Maar hoeveel zouden daar nog onbewerkt van zijn ?  Dus alleen puur, zo uit/van de telefoon ?

knoertS70

Het is om te beginnen een Canon EOS 1200D geworden. Ik ga even heel erg oefenen. Als beginners camera lijkt het mij een prima ding.