Digitale camera ervaringen?

Gestart door nOOb, 24-03-2004 20:37:05

Vorige topic - Volgende topic

FGG

Citaat van: EVV op 13-08-2009 15:46:30
Ik heb te vaak gezien dat Sigma lenzen gewoon slecht zijn dat ik mijn vingers er niet meer aan brand. Dan maar iets meer betalen voor een merk lens, loop je gelijk niet meer het risico dat de lens het op een nieuwe body niet meer doet. En merk lenzen houden veel beter hun waarde.

Wat is Sigma dan? ???

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Esveldt

Heb deze keer maar eens goed aangepakt.

Ik heb mezelf getrakteerd op een 17-40 f4, 28-70 f2.8 en een 70-200 f2.8. Allemaal van Canon.

Uiteraard nog een 50mm 1.8 in de tas, maar wel de eerste versie, nog van metaal.  ;D

Ben nu eigenlijk nog aan het kijken naar een 400 mm f5.6, van Canon.

Lekker hobby.  :eusa_shifty:

FGG

Citaat van: Esveldt op 13-08-2009 16:02:40

Ik zit er nog te kort in om alles maar te begrijpen en heb te weinig cash-flow om de meest fancy toestanden te kopen.

Kingfisher

Citaat van: FGG op 13-08-2009 16:10:59

Ik zit er nog te kort in om alles maar te begrijpen en heb te weinig cash-flow om de meest fancy toestanden te kopen.

Dito!

FGG

Citaat van: Kingfisher op 13-08-2009 16:30:35
Citaat van: FGG op 13-08-2009 16:10:59

Dito!

Ik moet zeggen, ik red me op dit moment goed met diafragma's, sluitertijden, belichting, etc en de Sigma 18-200 is een enorme vooruitgang t.o.v. de 18-55 kitlens.

M a r c

Ik werk met een D200 van Nikon en heb daar een Sigma 18-200mm OS/DC bij en inmiddels een fish-eye Sigma EX 10mm DC. Niks mis met die Sigma lenzen hoor, alleen heb ik spijt dat ik de het bereik van de 18-200 niet in 2 lenzen heb opgesplits, wellicht dat ik dat toch nog gaan doen. Iemand een 18-200mm kopen  :eusa_whistle:
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

viking_in_shorts

Heb deze keer maar eens goed aangepakt.

Ik heb mezelf getrakteerd op een 17-40 f4, 28-70 f2.8 en een 70-200 f2.8. Allemaal van Canon.

Uiteraard nog een 50mm 1.8 in de tas, maar wel de eerste versie, nog van metaal.  ;D

Ben nu eigenlijk nog aan het kijken naar een 400 mm f5.6, van Canon.

Geen interesse in Macro?
Als ik zie wat mensen aan libelles en andere zweefvliegers produceren krijg ik daar best wel zin in. :eusa_shifty:  (maar bruin nog niet)

Misha

Citaat van: viking_in_shorts op 13-08-2009 16:54:57
Als ik zie wat mensen aan libelles en andere zweefvliegers produceren krijg ik daar best wel zin in. :eusa_shifty:  maar bruin nog niet)

Gelukkig was hij er weer vanmiddag.. :evil:

Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

viking_in_shorts

Citaat van: Misha op 13-08-2009 18:10:37
Als ik zie wat mensen aan libelles en andere zweefvliegers produceren krijg ik daar best wel zin in. :eusa_shifty:  maar bruin nog niet)

http://viva-volvo.nl/ruft/lib2.jpg

Waarom schiet jij nog niet op AV? 't Word wat mij betreft mooier als je een kleinere F-waarde neemt  (stuk of 5 ofzo)
Trouwens - maak dat ding meteen even vast aan je PC via DPP - je naam staat nog niet in de camera ....

Misha

Citaat van: viking_in_shorts op 13-08-2009 18:35:11

Waarom schiet jij nog niet op AV? 't Word wat mij betreft mooier als je een kleinere F-waarde neemt  (stuk of 5 ofzo)
Trouwens - maak dat ding meteen even vast aan je PC via DPP - je naam staat nog niet in de camera ....
Geen idee waar je het over hebt ;D

AV ? Ah, u bedoelt diafragmavoorkeuze.. ;D
PC ? (even niet wakker..;D)
DPP ?

Ben meer van het klik-klak werk.

Heb een serie gemaakt met verschillende F's, maar de lens liet eigenlijk niet meer toe, en heb er eigenlijk de tijd, de Kracht en vooral het geld niet voor (over) om er dieper in te duiken.
Heb deze camera ook vooral omdat je er ook binnenshuis nog redelijke foto's zonder flits mee kunt maken.
Vind het wel leuk om te doen trouwens, en soms jeukt het ook wel wat om eens een echte lens te kopen, een echte body en wat leerwerk en wat ervaring op te doen maar ach.. een mens heeft maar 1 leven en dat zit al redelijk vol op het moment.

viking_in_shorts

Citaat van: Misha op 13-08-2009 18:38:41
Citaat van: viking_in_shorts op 13-08-2009 18:35:11

Geen idee waar je het over hebt ;D

AV ?
PC ? (even niet wakker..;D)
DPP ?

Ben meer van het klik-klak werk.

AV = Apperture Value -> ipv het groene "blokje" de foto's maken op standje AV. Heb je veul meer controle over je foto's en krijg je veul mooiere resultaten mee. Probeer t s n dagje of twee. Beetje spelen met de waardes en je zal zien dat er een wereld voor je opengaat.

DPP = Digital Photo Professional -> de sw van canon die op CD bij je EOS geleverd wordt. Daarmee kan je de Owner in de exif laten zetten.

EXIF -> google's your friend ;)

viking_in_shorts

Een voorbeeld om eea duidelijk te maken.

Misha

Ja, was er al uit, was net aan het editen toen je postte.. ;D

Rudy-M

Zit momenteel excuses te zoeken om mijn Canon G10 in te ruilen voor de Panasonic GF1, vooral met 20mm f1.7 pannenkoek.
Waarom? Omdat de Panny de ultieme compromis camera is: net iets groter dan de veelzijdige G10, maar met DSLR eigenschappen. Verwisselbare lenzen en een grotere beeldchip (1,5x kleiner dan APS-C, 5x groter dan de 1/1,7 chip, die o.a. de G10 heeft). Betekent meer dynamisch bereik en minder ruis.

Heb mijn Nikon D80 destijds verkocht, omdat ie vaker thuis bleef. Had dus ook vaak spijt dat ik hem niet bij had. Vooral de 50mm f1.8 mis ik.

De G10 is geen verkeerde camera, absoluut niet. Ieder die zoekt naar een goede compact, moet deze (of nu de G11) zeker gaan bekijken.

Is er iemand die ervaring heeft met de GF1 (G1/GH1 mag ook) of de Olympus Pen EP1?

jberg

ik heb een canon 30d met de canon ef 28-105 usm 3.5-4.5, deze lens is voor een drolprijs op de kop te tikken, 3 keer beter dan een kitlens of welke ultrazoom van tamron of sigma dan ook, supersnel en stil, een boel bang for your buck
ik heb ook een poosje gefotografeerd met een tamron 18-200, traaaaaaaaaaagggg