Digitale camera ervaringen?

Gestart door nOOb, 24-03-2004 20:37:05

Vorige topic - Volgende topic

viking_in_shorts

Citaat van: Marc O. op 25-05-2013 19:30:55
Maar eens even een oude koe uit de sloot halen ;D

Vandaag een nieuwe lens gekocht voor onze Nikon D90: Een Tamron 70-300 VC. Zou eigenlijk het liefst een Nikon hebben gekocht met hetzelfde bereik, maar na wat avondjes reviews bekijken op internet bleek deze Tamron een bovengemiddeld goede lens. Beter zelfs dan de vergelijkbare Nikon en ook nog eens voordeliger in aanschaf. Ben benieuwd of ie goed gaat bevallen :D

Waarom niet gewoon meteen een échte camera gekocht?  :evil:

Marc O.

Citaat van: viking_in_shorts op 25-05-2013 21:55:51

Vandaag een nieuwe lens gekocht voor onze Nikon D90: Een Tamron 70-300 VC. Zou eigenlijk het liefst een Nikon hebben gekocht met hetzelfde bereik, maar na wat avondjes reviews bekijken op internet bleek deze Tamron een bovengemiddeld goede lens. Beter zelfs dan de vergelijkbare Nikon en ook nog eens voordeliger in aanschaf. Ben benieuwd of ie goed gaat bevallen :D

Waarom niet gewoon meteen een échte camera gekocht?  :evil:

Proest  ;D :-*
...The Nile isn't just a river in Africa...

grijzev70tdi

Citaat van: Broabander op 25-05-2013 20:20:41
Klopt, ik heb mijn vriendin en daarmee ook gelijk mezelf een paar maanden terug getrakteerd op een Nikon D3100 met 18-55 en 55-200mm lens en het is inderdaad leuk om een beetje te prutsen met belichtingen, scherptediepte en details. Vooral de 55-200mm lens was een erg goede uitbreiding, de standaard lens is leuk om wat mee weg te klikken maar de mogelijkheden van de 55-200mm zijn veel groter en de kwaliteit ook beter.

Ik doe overigens vaak ook maar wat hoor, dus als er nog tips zijn voor auto-fotografie hoor ik het graag ;D

Voorbeeldje van wat voor foto's ik dan maak:

http://farm9.staticflickr.com/8400/8678175522_32ea4e7507_b.jpg

http://farm9.staticflickr.com/8537/8678183318_8176e6659c_b.jpg

Je moet je lens schoonmaken, zit een zwarte vlek op
Grolsch, het klinkt al lekkerder

Broabander

EX: 1995 Volvo 854 2.5 10V LPG

Eindstand (07-03-2013): 650.000

Nu: '04 VW Polo 1.4 Aut.

KIM

Waarom niet gewoon meteen een échte camera gekocht?  :evil:

Een echte body met een slechte lens maakt nog geen mooie foto's...
Zit er een snelle A/F motor op Marc? Ik wil niet anders meer.

jeroen74

Een echte body met een echte lens gebruikt door een onkundige fotograaf maakt ook geen mooie foto's ;D

Als je met een D90 geen mooie foto's kun maken, moet je serieus overwegen een andere hobby te zoeken want dan heb je absoluut geen fotografisch talent ;)

Marc O.

Citaat van: KIM op 26-05-2013 11:18:00

Waarom niet gewoon meteen een échte camera gekocht?  :evil:

Een echte body met een slechte lens maakt nog geen mooie foto's...
Zit er een snelle A/F motor op Marc? Ik wil niet anders meer.

Yep! Moet eerlijk zeggen dat ik die snelheid alleen kan vergelijken met mijn eigen Nikkor 18-105, maar daar doet hij beslist niet voor onder (en in mijn ogen mag je die snel noemen). Wat beduidend béter is dan die Nikon lens, is de beeldstabilisatie. Maar goed, ik moet nog wat foto's gaan schieten om ze echt met elkaar te kunnen vergelijken.

Weet trouwens niet of je met die 'slechte lens' doelt op deze Tamron? If yes, dan zou ik er eens wat reviews op naslaan. Let wel, je hebt twee varianten van deze 70-300 lens. Een goedkope, zonder beeldstabilisatie, met trage A/F en goedkoper glas. Dit is niet echt een goede lens. En dan heb je de lens die ik nu heb, prijs rond de 350 Euro, met snelle A/F, mét beeldstabilisatie en beter glas. En die komt zeer goed uit alle reviews die ik heb gelezen.

Edit: typo

KIM

Nee nee, het ging in dit geval om de opmerking van Viking.
Investeren in een goede lens is m.i. verstandiger dan investeren in een goede body (of je moet al voldoende goede lenzen hebben).

Mijn 350 doet het wat dat betreft nog prima; eerst nog maar eens een of twee mooie lenzen erbij en dan eens een keer een andere body. En inderdaad Jeroen; het is de persoon achter de camera die de foto's maakt.

Marc O.

Citaat van: KIM op 26-05-2013 13:10:56
Investeren in een goede lens is m.i. verstandiger dan investeren in een goede body (of je moet al voldoende goede lenzen hebben).

Ja, die Nikon is net 3 jaar oud, dus die zal nog een paar jaar mee moeten. En zoals Jeroen al zegt, als je met een D90 geen goede foto's kunt maken dan kun je beter een andere hobby zoeken :D Dus eerst maar eens kijken wat we met deze nieuwe lens allemaal kunnen, en dan in de toekomst nog eens verder investeren in een goede flitser, een mooie macro lens etc.

viking_in_shorts

Citaat van: KIM op 26-05-2013 13:10:56

Mijn 350 doet het wat dat betreft nog prima; eerst nog maar eens een of twee mooie lenzen erbij en dan eens een keer een andere body. En inderdaad Jeroen; het is de persoon achter de camera die de foto's maakt.

Had je nou echt niet door dat ik bedoelde dat hij een Canon moest kopen?

KIM

Nee eigenlijk niet. Ik dacht dat je bedoelde dat hij moest gaan upgraden.
Voor mij maakt Nikon / Canon niks uit. Als je eenmaal gekozen hebt, blijf je omwille van de lenzen die je hebt bij het merk.

viking_in_shorts

Dacht dat de gebruikte smiley voldoende hint was ..

fpede

with canon you can, wat je met nikon niekon,...  ;D

zit hier zelf meet een canon 1000D  van enkele jaren geleden, en voor een leek als mij is dat eigenlijk meer dan genoeg,...  ;)

Marc O.

Citaat van: fpede op 26-05-2013 15:21:22
with canon you can, wat je met nikon niekon,...  ;D

Slechte foto's maken jah :azn: ;)

Zonder gekheid, ik denk dat moderne A-merk fototoestellen, of het nou een Canon, Nikon of een Samsung is, stuk voor stuk prima foto's maken (mits voorzien van fatsoenlijke lenzen) en dat voornamelijk de fotograaf de beperkende factor is.

fpede

Citaat van: Marc O. op 26-05-2013 15:30:23
Citaat van: fpede op 26-05-2013 15:21:22
with canon you can, wat je met nikon niekon,...  ;D

Slechte foto's maken jah :azn: ;)

Zonder gekheid, ik denk dat moderne A-merk fototoestellen, of het nou een Canon, Nikon of een Samsung is, stuk voor stuk prima foto's maken (mits voorzien van fatsoenlijke lensen) en dat voornamelijk de fotograaf de beperkende factor is.

mee eens

mijn nicht gebruikt een nikon met zo'n kanon van een lens op, en mijn neef(haar broer) gebruikt een canon,... en ik vind ze allebei mooie foto's trekken,...  ;D

is maar wat je persoonlijke voorkeur is!