Digitale camera ervaringen?

Gestart door nOOb, 24-03-2004 20:37:05

Vorige topic - Volgende topic

Auk

Gewoon zoals het er staat, is er nog wat activiteit gaande wat betreft fotografie... ;)

Het is een beetje stil hier, vandaar.
Auke
Volvo. for life

Daf46

Gisteren 'supermaan':

Tamron SP 500mm f8.0 (55BB) op Olympus E-M5:

rifwachter

Citaat van: Auk op 09-09-2014 18:32:58
Gewoon zoals het er staat, is er nog wat activiteit gaande wat betreft fotografie... ;)

Iedereen zit al klaar voor apple, 19:00 uur! 

http://www.apple.com/live/2014-sept-event/
Volvo S70 2.5, Volvo 850R, Volvo S60R, Volvo V70 D5, Volvo S60 D5, Volvo C70 D5 en een citroën CX 2500 prestige turbo

peteRRR

Citaat van: rifwachter op 09-09-2014 18:43:09

Wel Safari gebruiken.

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

Marc O.

Citaat van: peteRRR op 09-09-2014 19:04:06

Wel Safari gebruiken.

Groet.

Beetje jammer. Je zou toch denken dat ze júist ook mensen zónder Apple apparaat willen benaderen.
...The Nile isn't just a river in Africa...

peteRRR

Citaat van: Marc O. op 09-09-2014 19:06:49
Citaat van: peteRRR op 09-09-2014 19:04:06

Wel Safari gebruiken.

Groet.

Beetje jammer. Je zou toch denken dat ze júist ook mensen zónder Apple apparaat willen benaderen.

Iphone 6 4,7 inch en Iphone 6 plus 5.5 inch worden geïntroduceerd beetje model van de 3G/s oudere phone alleen mooier.
Verbinding is niet alles ook via de Mac.

Processor is 50 X sneller en graphics 84 X sneller dan de originele IPhone en betere batterij.

Zo,...nou helemaal geen beeld meer,beetje lopen dringen door de kabels ;D
Camera met pixelfocus optical image stabilisation en slowmotion video.
Als verassing Apple Watch!

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

hertogjan6

vind het maar niks z'n appel  :eusa_whistle:

maargoed gewoon omdat het kan....

http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-6P63TIHI.jpg
~ Volvo 855 2.5 10V      144pk      AUT      95    423: Autumn Gold

~ Volvo 854 2.3 T-5       300pk       MT       94    601: Red

~ Volvo 854 R                +300pk     MT       96    019: zwart

Auk

Ik wil niks anders meer... heerlijk design van Apple. Heb zitten smullen tijdens de presentatie, alleen ben ik niet zo te porren voor zo'n horloge.

Maargoed. Hier nog een plaatje van mijn kant, laatste maanden flink aan de slag geweest met macro fotografie. Enorm verslavend...

Auke
Volvo. for life

t_w

grijzev70tdi

Van het weekend ook wat foto's geschoten, vind ze zelf redelijk gelukt

Grolsch, het klinkt al lekkerder

Domaso

Ondanks het feit dat er veel Canon en Nikon aanhangers op het forum aanwezig hoop ik toch dat er iemand ervaring heeft met Sony. Onlangs heb ik mijn Sony Alpha300 verkocht en ben nu dus op zoek naar een nieuwe spiegelreflex. Budget zit tussen € 300 en € 500. Wil eigenlijk graag bij Sony blijven want ik vind de beeldstabilisatie in de body fijn. Verder heb ik nog 2 Minolta lenzen, AF50 en AF 35-105, die passen op Sony. Heb gekeken naar een Sony SLT A58. Heeft iemand ervaring met deze camera? Of heeft er iemand de gouden tip betreffende een ander merk?
FREE LIMBABWE
  Limburg vrie!

viking_in_shorts

Gezien je al een tijdje fotografeert - wat doe je? Gebruik je het groene vierkantje of een andere instelling? Verwissel je van objectieven of wil je je graag beperken tot 1 allround objectief? Is MFT (Micro Four Thirds) iets voor je?

Laurent

Citaat van: Domaso op 16-11-2014 13:25:34
Ondanks het feit dat er veel Canon en Nikon aanhangers op het forum aanwezig hoop ik toch dat er iemand ervaring heeft met Sony. Onlangs heb ik mijn Sony Alpha300 verkocht en ben nu dus op zoek naar een nieuwe spiegelreflex. Budget zit tussen € 300 en € 500. Wil eigenlijk graag bij Sony blijven want ik vind de beeldstabilisatie in de body fijn. Verder heb ik nog 2 Minolta lenzen, AF50 en AF 35-105, die passen op Sony. Heb gekeken naar een Sony SLT A58. Heeft iemand ervaring met deze camera? Of heeft er iemand de gouden tip betreffende een ander merk?
Ik heb de A58 aan het begin van de zomer van 2013 gekocht voor erbij, naast mijn toenmalige A700, omdat die niet lekker mee meer kwam met de ISO en ik de a77-1 niet voldoende upgrade vond voor de kosten. Ik ben erg tevreden. Deze lente/zomer de A77-II erbij kunnen kopen en ik ben erg tevreden over dit duo, presteert lekker, fijn werken. De a58 ook mee gehad op mijn reisje naar Hamburg, ideaal voor onderweg (als je de grote body's met grip gewend bent). Ik vind het een erg fijne camera en vind dat je veel camera voor je geld krijgt. Ik durf ook eigenlijk wel te beweren dat ten tijde van uitkomen, dus een jaar terug, de A58 zich qua prijs/kwaliteit verhouding aan de bovenkant van het spectrum begaf.

Als ik een nieuwe camera koop, ga ik altijd ff testen. Ff ISO goed knallen, liefst met mijn 50 1.4 primelensje (dat is zo'n heerlijke combinatie, lekker licht en lichtsterk) en gewoon even rondlopen. Onderstaande foto is genomen om 11 uur 's avonds met enkel 1 straatlantaarn op in mijn rug. ISO6400, 1/8e van een seconde, f/3.5 op 50mm, niets aan bewerkt behalve het kenteken, enkel van RAW naar JPEG omgezet (opzettelijk via RAW zodat de camera de ruisonderdrukking niet toepast).

Auto by Sporingerdam, on Flickr

Enig nadeel dat ik zou kunnen noemen is de plastic lensmount, maar een klapper van een tafel met een 70-200G eraan heeft het gewoon zonder kleerscheuren overleefd. Er kan geen grip onder, de flitsschoen is anders geworden en de draadontspanners van de A300 zou je, als je die hebt, niet meer kunnen gebruiken. Verder zal je merken dat je met een SLT even opnieuw moet leren fotograferen, omdat je altijd naar een schermpje kijkt (ook in de zoeker). Het is niet vervelend, maar wel anders. De camera gaat hem vrij vlot laten ruisen bij slecht licht en dat heeft twee effecten: enerzijds denk je dat je prima zit qua belichting, terwijl je aan het onderbelichten bent, anderzijds denk je dat je ontzettend veel last van ruis hebt, terwijl je dit eigenlijk niet hebt. Dat is even wennen, grappig is echter wel dat je schermpje mee verandert met de belichtingsinstellingen die jij instelt. Ik vind de elektronische zoeker erg prettig, ik kan mijn gehele menu door terwijl ik mijn oog op de oculair houdt.

Domaso

Zie mezelf nog als amateur. Vind wel dat je met een spiegelreflex, ook al lijkt de automaatstand makkelijk, ook moet "spelen" met andere standen. Verwissel wel vaker van objectieven. Daarom zoek ik misschien ook wel een camera bij de objectieven die ik heb...
Wat betreft MTF, daar heb ik geen kaas van gegeten en weet dus ook niet of ik er iets aan zou hebben.
FREE LIMBABWE
  Limburg vrie!

viking_in_shorts

MFT is een combo van nieuwe standaard en tussenmodellen. De spiegelloze dslr's - kleiner, handzamer, goed voor beginners maar ook vol funkties voor de pro's. Met het nadeel dat je geen van je objectieven kan hergebruiken, kan je je eens verdiepen in de Canon M, de Olympus PEN, Panasonic Lumix, Nikon One, etc.

In het kort zijn het SLR's met verwisselbare lenzen maar zonder spiegel/prisma. De body kan daardoor veel kleiner gemaakt worden (geen bewegende delen meer) zonder in te leveren op funktionaliteit. Heb van een aantal professionele fotografen gehoord die permanent zijn overgestapt.

Maar dan begin je dus wel weer bij nul, wat niet overeenkomt met wat je in het begin beschrijft.