Digitale camera ervaringen?

Gestart door nOOb, 24-03-2004 20:37:05

Vorige topic - Volgende topic

Esveldt

Let wel ff op de batterij-uithoudingsvermogen.

Mijn vrouw heeft een Canon en daar worden we heeeeeeeeeeeeeelemaal flauw van.

italia

iemand ervaring met 450D/1000D?

en wat betekend dat IS nou eigenlijk?

viking_in_shorts

Citaat van: italia op 15-12-2008 18:32:50
en wat betekend dat IS nou eigenlijk?

IS staat voor Image Stabilizer.

Een gyroscopisch systeem wat ervoor zorgt dat jouw bewegingen geneutraliseerd worden. (zeg maar hetzelfde systeem als er ook in raketten zit) Zorgt ervoor dat je met langzamere sluitertijden toch nog onbewogen foto's kan maken. Let wel: jouw bewegingen, en niet die van je voorwerp.

Verder geen ervaring met de 1000D of de 450D (heb zelf een 350D)

S. Brouwer

wij hebben thuis een canon 400d maar veel foto's die we maken zijn onderbelicht. Dit vooral als hij op automatisch staat ingesteld. Als we handmatig de iso-waarde aanpassen flits het toestel niet en moet je deze ook handmatig instellen.

Is het bekend dat dit toestel hier vaker last van heeft of is er een eenvoudige oplossing voor om het onderbelichten van de foto's tegen te gaan?

viking_in_shorts

Citaat van: S. Brouwer op 15-12-2008 19:24:03
wij hebben thuis een canon 400d maar veel foto's die we maken zijn onderbelicht. Dit vooral als hij op automatisch staat ingesteld. Als we handmatig de iso-waarde aanpassen flits het toestel niet en moet je deze ook handmatig instellen.

Is het bekend dat dit toestel hier vaker last van heeft of is er een eenvoudige oplossing voor om het onderbelichten van de foto's tegen te gaan?

Hoe maak je de foto's? Op AV werkt de flits als invulflits. Probeer het eens op standje "P" ;)

Ik zie nu dat je ook schrijft "automatisch" - heb je geprobeert de lichtmeting te veranderen van vlak naar punt? (pijltje naar links -> het symbool wat eruitziet als een tv-scherm met een hamburgertje erin)

BartusKN

Citaat van: viking_in_shorts op 15-12-2008 19:25:04
Citaat van: S. Brouwer op 15-12-2008 19:24:03

Hoe maak je de foto's? Op AV werkt de flits als invulflits. Probeer het eens op standje "P" ;)

Ik zie nu dat je ook schrijft "automatisch" - heb je geprobeert de lichtmeting te veranderen van vlak naar punt? (pijltje naar links -> het symbool wat eruitziet als een tv-scherm met een hamburgertje erin)

Mijn 400D heeft nog nooit zulk gedrag vertoont, zou zeggen Nooit de Auto stand nemen.
Die is bij mij 2 keer beklikt maar doe alles of M, AV of TV.

heb je misschien voorbeeld foto ?? foto zegt meer dan 1000woorden :)

S. Brouwer

Citaat van: viking_in_shorts op 15-12-2008 19:25:04

Dit hadden we nog niet geprobeerd. Ik heb het net in het toestel veranderd en zal kijken of het scheelt.

Citaat van: BartusKN op 15-12-2008 19:29:02
Mijn 400D heeft nog nooit zulk gedrag vertoont, zou zeggen Nooit de Auto stand nemen.

de auto-stand gebruiken we ook niet meer en hadden de overige standen allemaal wel geprobeert. Ook met verschillende iso-waarde en dan komen er ook wel goede foto's uit alleen is het vervelend als je elke keer de waardes aan moet passen.

foto zo even niet bij de hand zal kijken of ik er 1 kan vinden.

welk programma gebruik jij om je foto's te bewerken?

viking_in_shorts

Citaat van: S. Brouwer op 15-12-2008 19:40:09
Citaat van: BartusKN op 15-12-2008 19:29:02

de auto-stand gebruiken we ook niet meer en hadden de overige standen allemaal wel geprobeert. Ook met verschillende iso-waarde en dan komen er ook wel goede foto's uit alleen is het vervelend als je elke keer de waardes aan moet passen.

foto zo even niet bij de hand zal kijken of ik er 1 kan vinden.

Zonder voorbeeldfoto is er misschien nog 1 reden: hoe staat de fliters gesynchroniseerd? Het kan zijn dat hij op het 2e gordijn staat (Menu C.Fn 09 hoort op 0 te staan)

S. Brouwer

net gecontroleerd hij staat op: 0:1e gordijn

Is er een mogelijkheid om de camera een keer te resetten, want in de eerste periode na de aankoop (jaar terug) hadden we er volgens ons geen last van. Maar is het onderbelichten na een tijdje op komen zetten.

viking_in_shorts

Citaat van: S. Brouwer op 15-12-2008 20:12:01

Is er een mogelijkheid om de camera een keer te resetten, want in de eerste periode na de aankoop (jaar terug) hadden we er volgens ons geen last van. Maar is het onderbelichten na een tijdje op komen zetten.

Lijkt me gewoon de batterij en de knoopcel een tijdje uithalen. Knoopcel zit in de buurt van de accu (bij mijn 350D in ieder geval)
Heb je anders al op www.eosdigitaal.nl geprobeert?

S. Brouwer

Citaat van: viking_in_shorts op 15-12-2008 20:20:15
Citaat van: S. Brouwer op 15-12-2008 20:12:01

Lijkt me gewoon de batterij en de knoopcel een tijdje uithalen. Knoopcel zit in de buurt van de accu (bij mijn 350D in ieder geval)
Heb je anders al op www.eosdigitaal.nl geprobeert?

Ik zal eens rondkijken op de site, en morgen de knoopcel eruit vissen. En dan eens kijken of het beter wordt.

edit: het blijkt vaker voor te komen http://forum.belgiumdigital.com/f9/canon-400d-en-onderbelichting-142010.html

zal dat ook eens doorlezen, en misschien dat ik nog wat tegenkom waar ik ook nog wat mee kan.

Kingfisher

Nou, ik ben ook eindelijk van plan tot het DSLR tijdperk toe te treden. Maar allemachtig maar moet je als "leek" beginnen.............? Hier dus kennelijk  ::)

Ik heb de afgelopen tijd maar zo veel mogelijk met iedereen mee lopen kijken die met zo'n ding in de weer was. Veel verhalen aangehoord en veel tips en advies gekregen. Tuurlijk heeft iedereen zijn goede/slechte ervaringen, dus helemaal objectief is het nooit, maar ik ben al een eind op weg.

Situatie:
Amateur die de "compact" camera niet meer genoeg vindt en op een verre reis veel buiten foto's zal willen maken. Lens moet flink bereik hebben maar niet overdreven. Niet te veel "gadgets" en redelijk gebruiksvriendelijk. M.a.w. eerste stapjes op DSLR gebied met een budget van tussen de 500 a 750 euro (maar budget is een rekbaar begrip).

Zoals het er nu naar uit ziet zal (obv budget en adviezen tot zover) de keus waarschijnlijk gaan tussen Canon (450D of de nieuwe 1000D) en Nikon (D60) icm een Sigma 18-200 lens (hoef ik niet zo veel te wisselen) met stabilizer.
Sony lijkt mij ook interessant (stabilisatie in de body) maar daar heb ik niet zo'n "gevoel" bij.

En zoals alle "leken"ben ik natuurlijk weer zeer benieuwd naar ieders mening :eusa_doh:

bupozaanstad

Ik zou gaan voor en 20 of een 30D en dan een 18-300 of een 55-400 dan ben je in een keer klaar. Ik werk alleen maar met Canon en nee geen aandelen naar de camera's zijn super.

-D©©©L-

Citaat van: bupozaanstad op 15-12-2008 23:08:24
Ik zou gaan voor en 20 of een 30D en dan een 18-300 of een 55-400 dan ben je in een keer klaar. Ik werk alleen maar met Canon en nee geen aandelen naar de camera's zijn super.

Wat moet je nou met een 20D of 30D als je er objectieven op gaat schroeven die nergens echt goed in zijn behalve de grote variatie in beeldhoek...

pooh

Citaat van: -D©©©L- op 15-12-2008 23:10:46
Citaat van: bupozaanstad op 15-12-2008 23:08:24

Wat moet je nou met een 20D of 30D als je er objectieven op gaat schroeven die nergens echt goed in zijn behalve de grote variatie in beeldhoek...

dank, ik vroeg me hetzelfde af.

Teken de petitie tegen het dodingsstation en de gemeenten in Cadiz!
Direct naar de petitie: www.petitiononline.com/perrera/petition.html